اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم و تشدید بدبینی به غرب است



تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم , تحریم های ایران

ظریف: تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم و تشدید بدبینی به غرب است

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای بی اعتمادی و بدبینی حاكم بر افكار عمومی كشورمان نسبت به تعامل گذشته غرب در قبال ایران و آشكار شدن ناكامی رویكرد اعمال تهدید و تحریم ، تاكید كرد : تحریمها تنها موجب تاثیر بر زندگی روزمره و بالتبع تشدید بدبینی و بی اعتمادی آنها نسبت به غرب می شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای بی اعتمادی و بدبینی حاكم بر افكار عمومی كشورمان نسبت به تعامل گذشته غرب در قبال ایران و آشكار شدن ناكامی رویكرد اعمال تهدید و تحریم ، تاكید كرد : تحریمها تنها موجب تاثیر بر زندگی روزمره و بالتبع تشدید بدبینی و بی اعتمادی آنها نسبت به غرب می شود.

راین هولد لوپاكتا قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش كه برای سفری رسمی و دیدار و گفتگو با مقامات كشورمان در تهران به سر می برد ، صبح امروز یكشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه بین وین و تهران و نیز مسائل مورد علاقه منطقه ای و بین الملی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سابقه روابط خوب بین دو كشور و دیدار روسای جمهور دو كشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری كرد شاهد توسعه و گسترش روابط بین دو كشور در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، علمی و دانشگاهی باشیم.

ظریف همچنین با اشاره به روند مذاكرات اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز گروه 5+1 در سطوح مدیران و كارشناسان و نیز مذكرات آتی در ژنو ، بر لزوم ایفای نقش موثر ، سازنده و مستقل كشورهای اروپایی در تقویت این روند سیاسی برای حل و فصل مسائل فیمابین تاكید كرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به فضای بی اعتمادی و بدبینی حاكم بر افكار عمومی كشورمان نسبت به تعامل گذشته غرب در قبال ایران و  آشكار شدن ناكامی رویكرد اعمال تهدید و تحریم ، تاكید كرد : تحریمها تنها موجب تاثیر بر زندگی روزمره و بالتبع تشدید بدبینی و بی اعتمادی آنها نسبت به غرب می شود.

ظریف با اشاره به ضرورت توجه دقیق كشورهای غربی به خصوص كشورهای اروپایی و سازمانهای حقوق بشری به روند تحولات و واقعیت های سیاسی و اجتماعی در ایران به خصوص برگزاری انتخابات با شكوه ریاست جمهوری  با مشاركت بسیار بالای مردم، خاطر نشان كرد : دولت و مردم ایران در انتظار تغییر عملی در رویكرد غرب بر اساس احترام و تكریم هستند و غرب باید پاسخ مناسبی به تحولات و رویكرد جدید ایران بدهد.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همكاری و تعامل با كشورهای اروپایی در سطوح دوجانبه و نیز مسائل منطقه ای و بین الملی به خصوص تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و بهره گیری از تمامی ظرفیت خود در این راستا تاكید كرد و افزود : تثبیت ثبات و امنیت در منطقه تنها با در نظر گرفتن نقش كشورهای موثر همانند ایران ممكن خواهد شد.

راین هولد لوپاكتا قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار بر تمایل و اراده كشورش برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط در همه ابعاد بین دو كشور تاكید كرد .

لوپاكتا همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ایجاد فضای جدید در روابط بین ایران و اروپا ،  ضرورت بهره برداری از این فضای جدید و ظرفیت های موجود برای توسعه و ارتقای روابط در ابعاد سیاسی ، اقتصادی ، تجاری ، علمی ، دانشگاهی و فرهنگی را مورد تاكید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به سوابق و تجارب اتریش در میزبانی سازمانها و نشستهای بین المللی در وین ، بر آمادگی كشورش برای رایزنی و مشورت مستمر با كشورمان در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تاكید كرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش همچنین با اشاره به موضع كشورش در مخالفت با مداخله نظامی در سوریه ، بر ضرورت همكاری بین كشورهای منطقه و جهان برای جلوگیری از انتشار افراط گرایی و تبعات آن برای كلیه كشورها تاكید کرد.

/مهر

 


ویدیو مرتبط :
مستند فتنه گران باعث تشدید تحریم ها بودند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است



صحبت های اخیر هاشمی نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران است

احمد باطبی در وبلاگ شخصی خود ، صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی را نشانه تاثیر تحریم های غرب علیه ایران توصیف كرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، احمد باطبی، ضد انقلاب فراری طی یادداشتی در وبلاگ شخصی خود ضمن استقبال از سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با 'فصلنامه مطالعات بین‌المللی' که در آن به طور تلویحی از عدم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا انتقاد کرده بود آن را نشانه تاثیر تحریم‌های غرب علیه ایران توصیف کرد.

پیشتر آقای هاشمی از نامه های خطاب به حضرت امام خمینی (ره) خبر داده بود كه در آن به برقراری رابطه میان ایران و آمریكا اشاره شده بود./باشگاه خبرنگاران