اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف به واشنگتن نمی‌رود


با وجود دعوت تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دانشگاه‌های واشنگتن و شیکاگو از محمد جواد ظریف برای حضور و سخنرانی، وزیر امور خارجه برنامه‌ای برای سفر به این دو شهر ندارد.

خبرگزاری ایسنا: با وجود دعوت تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دانشگاه‌های واشنگتن و شیکاگو از محمد جواد ظریف برای حضور و سخنرانی، وزیر امور خارجه برنامه‌ای برای سفر به این دو شهر ندارد.

یک عضو هیات ایرانی در نیویورک با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: دعوت‌هایی از وزیر امور خارجه ایران برای سخنرانی و حضور در جمع دانشگاهیان و نخبگان از سوی دانشگاه‌هایی در واشنگتن و شیکاگو انجام شده است، اما به دلیل حجم زیاد و فشردگی برنامه‌های کاری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک امکان حضور در این دانشگاه‌ها وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: روحانی به نیویورک می‌رود



شرکت رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل,فعالیت‌های ایران در جنبش عدم تعهد,

ظریف: روحانی به نیویورک می‌رود

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفر رییس جمهور به نیویورک قعطی شده است، گفت: قرار است رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

 وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حمله به سوریه گفت: دفعه قبل هم گفتم این تصمیمی نیست که کنگره آمریکا بتواند قانونا برای جامعه بین‌المللی بگیرد و مرجع قانونی تصمیم برای اینگونه اقدامات مشخص است.

ظریف در ادامه افزود: جمهوری اسلامی مواضع خود را اعلام کرده است و گفته‌ایم هرگونه اقدام نظامی در منطقه ما، هم با اصول حقوق بین‌المللی مغایرت دارد و هم بیرون بردن کار از چارچوب سازمان ملل متحد است و همینطور عواقب ناخواسته‌ای در منطقه خواهد داشت چون کسی که حمله می‌کند نمی‌تواند تمام عواقب را خودش کنترل کند.

ظریف با تاکید براینکه ما استفاده از سلاح شیمیایی را به عنوان قربانی همواره محکوم کرده‌ایم، افزود: به هیچ وجه نمی‌پذیریم که سلاح شیمیایی در منطقه به کار رود و از طرف دیگر به هیچ وجه نمی‌پذیریم در منطقه‌ای که به شدت ملتهب است با استفاده از زور شرایط منطقه ملتهب‌تر شود و کمک به افراط و تندروی در منطقه شود و اختلافات درونی منطقه تشدید شود.

وی با اشاره به اینکه آقای اوباما به خاطر اینکه براساس دستور کار مقابله با جنگ وارد کاخ سفید شد، گفت: باتوجه به اینکه اوباما همواره تلاش کرده است که جنگ‌های آمریکا را پایان دهد به نظر نمی‌رسد که تمایل داشته باشد وارد جنگ جدید شود و احساس می‌کنیم گروهی در منطقه ما و گروهی تندرو در آمریکا دامی را برای ایشان و متاسفانه همه منطقه ما گسترانده‌اند که درایت حکم می‌کند در این دام گرفتار نشوند و همه کسانی که به آینده بهتر منطقه و دنیا فکر می‌کنند باید تمام تلاششان را بکنند که از یک جنگ فاجعه‌آمیز جدید جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفر رییس جمهور به نیویورک قعطی شده است گفت: قرار است رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش در مورد فعالیت‌های ایران در جنبش عدم تعهد گفت: همکاران ما در دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که در سازمان ملل متحد در نیویورک مستقر است مشغول رایزنی هستند چون موضع اصولی جنبش عدم تعهد مخالفت با استفاده از زور خارج از چارچوب منشور ملل متحد است.

ظریف در رابطه با برنامه کاری رییس جمهور در نیویورک گفت: مشغول برنامه‌ریزی برای کارهای رییس جمهور هستیم و ایشان یک جلسه سخنرانی در مجمع عمومی، یک سخنرانی در حوزه خلع سلاح هسته‌یی به عنوان رییس جنبش عدم تعهد دارند و همچنین در جلسه وزرای خارجه جنبش عدم تعهد سخنرانی خواهند کرد و بقیه برنامه‌ها شامل دیدار با ایرانیان مقیم ایران است و سایر دیدارها وبرنامه‌های خبری در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

وی در مورد درخواست وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات با آقای روحانی گفت: ایشان درخواست کردند که دیدار کنند و ما آمادگی داریم در قالب احترام متقابل و منافع مشترک دیدار کنیم و باید دید از دیدار چه حاصل خواهد شد.

وزیر امور خارجه در مورد تیم مذاکره کننده هسته‌یی نیز گفت: فکر می‌کنم تصمیم نهایی در مورد تیم مذاکره کننده توسط رییس جمهور نهایی شده است و دفتر ایشان ابلاغ خواهد کرد.

وی در رابطه با وضعیت دیپلمات‌های ایرانی گفت: هیات کنسولی اعزام کرده‌ایم و دولت یمن قول داده است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک خبرهای خوبی را داریم./ایسنا