اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف به مجلس می رود



اخبار,اخبار سیاسی, ظریف

 
اخبار سیاسی - ظریف هفته آینده به مجلس می رود

در جلسه بررسی سوال های نمایندگان از وزیر امور خارجه حدود یک ساعت به سوال های نمایندگان و پاسخ های محمد جواد ظریف در صحن علنی اختصاص خواهد یافت.

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه سه شنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس به سوال های نمایندگان درباره توافق ژنو و اظهاراتش درمورد هولوکاست و دیگر پرسش ها پاسخ می دهد.

حجت الاسلام «حمید رسایی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: جواد کریمی قدوسی این پرسش ها را به نمایندگی از بیش از 50 نماینده درمورد علت موضع انفعالی وزیر امور خارجه درباره نظرات و مواضع رژیم صهیونیستی و هولوکاست و همچنین توافق ژنو مطرح می کند.

وی ادامه داد: یکی از سوال های من با پرسش نماینده مردم مشهد درباره توافق ژنو ادغام شده و وی به عنوان نماینده سوال کنندگان، پرسش های نمایندگان مجلس را ارایه می کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تصریح کرد: فکر می کنم زمان رسیدگی به این سوال در صحن علنی مجلس با زمان بررسی دیگر سوال های نمایندگان از وزیران متفاوت باشد چراکه چندین سوال مختلف نمایندگان ادغام شده است و نیازمند زمان بیشتری است.

رسایی ادامه داد: در جلسه بررسی سوال های نمایندگان از وزیر امور خارجه حدود یک ساعت به سوال های نمایندگان و پاسخ های محمد جواد ظریف در صحن علنی اختصاص خواهد یافت.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که پس از تعطیلات مجلس، چهار سوال در دستور کار مجلس قرار می گیرد، گفت: وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس به سوال های متعدد نمایندگان پاسخ می دهند.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه می تواند تمامی سوال های یک نماینده از یک وزیر را که آماده طرح در یک جلسه علنی باشد در یک جلسه در دستور قرار دهد.

در این صورت حداکثر زمان اختصاص داده شده نباید از یک ساعت بیشتر شود.

وزیر امور خارجه سال گذشته چندین بار با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوال های متعدد نمایندگان منتقد سیاست خارجی دولت پاسخ داد اما آنان از پاسخ های ظریف قانع نشدند.

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد مجلس از ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف دوباره به مجلس می رود



اخبار,اخبار سیاسی,ظریف درمجلس

 

اخبار سیاسی - ظریف به مجلس می‌رود

وزیر امور خارجه روز یکشنبه با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات 99 نماینده مجلس خواهد.

به گزارش مهر، سوال 99 نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه در دستور کار  این هفته کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.

بر این اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه از ظریف وزیر امورخارجه دعوت کرده تا پاسخگوی سوال 99 نماینده مجلس در موضوعات مختلف باشند.

 ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، علی‌اکبر آقایی نماینده سلماس و فرهاد بشیری نماینده پاکدشت از جمله نمایندگانی هستند که سوال آنان از ظریف در کمیسیون امنیت ملی مطرح خواهد شد.

همچنین سوال مشترک جواد کریمی‌قدوسی، بهرام بیرانوند، احمد آریایی‌نژاد، ابوالقاسم جراره و حبیب آقاجری به ترتیب نمایندگان مشهد، بروجرد، ملایر،‌بندرعباس و بندرماهشهر در نوبت رسیدگی در کمیسیون قرار دارند.

سه سوال دیگر از ظریف به ترتیب با امضاهای 54 نماینده، 23 نماینده و 12 نماینده نیز از جمله سوالاتی است که ظریف با حضور در جلسه روز یکشنبه کمیسیون باید پاسخگوی آنها باشد.
  اخبار سیاسی - مهر