اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: به دنبال امتیاز دادن یا گرفتن نیستیم، باید به دنبال راه‌حل باشیم



موضوع هسته‌ای ایران , مذاکرات ایران و گروه 1+5

ظریف: به دنبال امتیاز دادن یا گرفتن نیستیم، باید به دنبال راه‌حل باشیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» تاکید کرده است که دوران امتیازگیری‌های یکجانبه در عرصه بین‌الملل گذشته و طرفین باید به دنبال راه‌حلی برای پایان دادن به موضوع هسته‌ای باشند.

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ا‌ن‌بی‌سی» بار دیگر تاکید کرد دوره برد و باخت یکجانبه در دیپلماسی گذشته و طرفین یا با هم می‌بازند و یا با هم برنده می‌شوند.

این مصاحبه شب گذشته و در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو، انجام شده است.

ظریف در پاسخ به این سوال که مذاکرات از چه طریقی می‌تواند به موفقیت برسد، گفته است: راه صحیح، درک این واقعیت است که در فضای امروز بین‌الملل، برنده و بازنده‌ای وجود ندارد. یا با هم می‌بازیم یا می‌بریم.

 

این طبیعت محیط سیاسی جهانی است. شما نمی‌توانید در حالی که دیگران در ناامنی به سر می‌برند، در امنیت زندگی کنید. شما نمی‌توانید در حالی که دیگران در فقر زندگی می‌کنند، به کامیابی برسید. احتمالاً، حادثه یازده سپتامبر می‌تواند مؤید این موضوع باشد که داشتن یک جزیره ثبات در یک دنیای ناامن، امکان‌ناپذیر است، امنیت غیرقابل تقسیم است، بنابراین نباید به دنبال امتیاز باشیم.

 

چه گرفتن و چه دادن امتیاز. ما باید به دنبال یافتن راهکار باشیم. به عقیده من این چیزی است که ما فردا برای پیشرفت در مذاکرات به آن نیاز داریم. من تلاش می‌کنم از همین منطق استفاده کنم.

وی در مورد میزان بالای بی‌اعتمادی‌ها و دشوارهای رفع این بی‌اعتمادی هم گفت: بالاخره همیشه باید گام اول را برداشت. معمولا گام اول، سخت‌ترین گام است، اما باید برای برداشتن این گام شجاعت و مدیریت امیدوارانه داشت. اگر این گام اول برداشته شود، باقی مسیر جاده به آن دشواری نخواهد بود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
جالب ترین امتیاز گرفتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: به دنبال امتیاز دادن یا گرفتن نیستیم


«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ا‌ن‌بی‌سی» بار دیگر تاکید کرد دوره برد و باخت یکجانبه در دیپلماسی گذشته و طرفین یا با هم می‌بازند و یا با هم برنده می‌شوند.

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ا‌ن‌بی‌سی» بار دیگر تاکید کرد دوره برد و باخت یکجانبه در دیپلماسی گذشته و طرفین یا با هم می‌بازند و یا با هم برنده می‌شوند.

این مصاحبه شب گذشته و در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو، انجام شده است.

ظریف در پاسخ به این سوال که مذاکرات از چه طریقی می‌تواند به موفقیت برسد، گفته است: راه صحیح، درک این واقعیت است که در فضای امروز بین‌الملل، برنده و بازنده‌ای وجود ندارد. یا با هم می‌بازیم یا می‌بریم. این طبیعت محیط سیاسی جهانی است. شما نمی‌توانید در حالی که دیگران در ناامنی به سر می‌برند، در امنیت زندگی کنید. شما نمی‌توانید در حالی که دیگران در فقر زندگی می‌کنند، به کامیابی برسید.

احتمالاً، حادثه یازده سپتامبر می‌تواند مؤید این موضوع باشد که داشتن یک جزیره ثبات در یک دنیای ناامن، امکان‌ناپذیر است، امنیت غیرقابل تقسیم است، بنابراین نباید به دنبال امتیاز باشیم. چه گرفتن و چه دادن امتیاز. ما باید به دنبال یافتن راهکار باشیم. به عقیده من این چیزی است که ما فردا برای پیشرفت در مذاکرات به آن نیاز داریم. من تلاش می‌کنم از همین منطق استفاده کنم.

وی در مورد میزان بالای بی‌اعتمادی‌ها و دشوارهای رفع این بی‌اعتمادی هم گفت: بالاخره همیشه باید گام اول را برداشت. معمولا گام اول، سخت‌ترین گام است، اما باید برای برداشتن این گام شجاعت و مدیریت امیدوارانه داشت. اگر این گام اول برداشته شود، باقی مسیر جاده به آن دشواری نخواهد بود.