اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف به امارات رفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمد جواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف به امارات رفت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز دوشنبه به منظور شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات عربی متحده عازم ابوظبی شد.

به گزارش ایسنا، نشست کارشناسی و مقدماتی دومین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات امروزبه ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور در ابوظبی و به منظور بررسی روند توسعه و گسترش روابط و روند اجرایی موافقتنامه های همکاری بین دو کشور آغاز خواهد شد.

در نشست کارشناسی که با حضور حسین امیرعبداللهیان و مسوولان حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رسانه‌ای از جمله بخش‌های خصوصی و دولتی و اتاق بازرگانی دو کشور برگزار می شود، اسناد و توافق های دو طرف برای نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک عالی به ریاست وزرای خارجه تهیه و تدوین خواهد شد.

در نشست وزرا اسناد و توافق‌ها به امضای محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات خواهد رسید.

برگزاری منظم و قوی کمیسیون مشترک بین دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای مرور روند جاری روابط و طراحی و برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل توسعه و همکاری در روابط دو کشور است.

همچنین این سفر فرصت مناسبی برای رایزنی دو کشور درباره مسائل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود. تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس از جمله امارات در راستای ثبات ، توسعه و مصالح و منافع منطقه قرار دارد. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
الاهلی امارات قهرمان سوپر جام امارات شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد ظریف از سخنان جان کری در امارات



پیام ظرف در صفحه توییتر

انتقاد ضمنی ظریف از تلاش طرف غربی برای متهم کردن ایران
ظریف: هر قدر هم رخدادهای ژنو را تفسیر به رأی کنند، واقعیت تغییر نمی‌کند/این رفتار موجب سلب اعتماد است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، به صورت ضمنی از موضع‌گیری‌های امروز مقامات غربی در مورد تحولات هفته گذشته در ژنو، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، به طور تلویحی به انتقاد از مواضع امروز برخی اعضای 1+5 پرداخت و به آن‌ها هشدار داد که این اقدامات به کاهش اعتماد منجر می‌شود.

وی در این پیام آورده است: هر قدر هم رخدادهای ژنو را تفسیر به رأی کنند، آنچه از ساعت 6 عصر پنج‌شنبه تا 5:45 دقیقه شنبه رخ داد، تغییری نمی‌کند. اما این امر می‌تواند بیش از پیش موجب سلب اعتماد شود.

وزیر امور خارجه ایران در پیام دیگری خطاب به همتای آمریکایی‌اش گفته است: آقای وزیر، آیا این ایران بود که پنج‌شنبه شب نیمی از پیش‌نویسی را که آمریکا ارائه کرده بود، رد کرد؟ و صبح جمعه هم علنا علیه آن صحبت کرد؟

وی افزوده است: ما به تعامل سازنده متعهدیم. حرکت بر مبنای برداشتن گام‌های همسان، کلید دستیابی به اهداف مشترک است.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+5 پنج‌شنبه گذشته در شهر ژنو سوئیس در فضایی مثبت آغاز شد. این فضای مثبت و خوش‌بینی نسبت به امکان حصول توافق، با سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به ژنو افزایش نیز پیدا کرد. با این حال از صبح شنبه اظهارنظرهای به شدت منفی «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه که همزمان با کری راهی ژنو شده بود، فضای مذاکرات را منفی کرد.

بسیاری از منابع رسانه‌ای و دیپلماتیک تأکید کرده‌اند که مواضع سختگیرانه پاریس در مذاکرات هسته‌ای موجب شده تا توافقی که کاملا در دسترس بوده، ناممکن شود.

همین گزارش‌ها موجب شد تا این بار انگشت اتهام شکست مذاکرات، در جامعه بین‌الملل به سمت 1+5 گرفته شود. این امر باعث شد تا کری و برخی دیگر از اعضای 1+5 از جمله «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس از امروز تلاش کنند تا ایران را عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کنند.

کری امروز در ابوظبی مدعی شد که فرانسه به همراه دیگر کشورهای 1+5 با متن توافقنامه مشکلی نداشته‌اند و این ایران بوده که برای مشورت بیشتر درخواست برگزاری دور بعدی مذاکرات را کرده است.

/فارس