اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , دیدار ظریف با داود اوغلو

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست دی 8 بامداد روز پنجشنبه به اسلام آباد عزیمت کرده است پس از حضور در نشست افتتاحیه شورای وزیران خارجه دی 8 و ایراد سخنرانی در این نشست با احمد داود اوغلو وزیرخارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مسائل دوجانبه، موضوعات مهم منطقه و مسائل بین المللی از مهم ترین مطالب مطرح شده در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بود.

ظریف و داود اوغلو همچنین در خصوص تحولات جاری در زمینه بحران سوریه با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا با وزیر امور خارجه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد



ظریف, وزیر امور خارجه,مذاکرات ایران و1+

ظریف با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در رم با وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد.

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که ساعتی پیش وارد رم شد با بونینو، وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد .

وزیر امور خارجه کشورمان قرار بود در جریان مذاکرات 16 و 17 آبان ماه در ژنو سفری به ایتالیا داشته باشد و با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند که سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل فشردگی مذاکرات در ژنو 2 به تعویق افتاد.

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا در خصوص موضوعات دوجانبه و مباحث بین المللی و منطقه ای از جمله موضوع سوریه و مذاکرات ایران 1+5 گفتگو کرد.

ظریف قرار است امشب پس دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا این کشور را به مقصد سوئیس ترک کند.

مذاکرات ایران و 1+5 از فردا ؛ 29 آبان ماه در ژنو آغاز خواهد شد. ظریف پیش از آغاز مذاکرات با کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو 2 از روز دوم با حضور وزرای امور خارجه 6 کشور و ایران و ذر سطح وزرا ادامه پیدا کرد. در این دور مذاکرات قرار بود توافقنامه ای بین ایران و اعضای 1+5 امضا شود که به دلیل عدم هماهنگی طرف مقابل و کارشکنی فرانسه موفق به امضای توافقنامه نشدند.

سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ایران درباره مذاکرات ژنو 3 با اشاره به اینکه مذاکرات سختی را در پیش رو داریم ، گفت: بدون تأمین حقوق مردم ایران توافقی حاصل نخواهد شد.

همچنین محمد جواد ظریف نیز در پایان مذاکرات ژنو 2 در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا در نشست 10 روز آینده در ژنو توافقی حاصل خواهد شد، بیان کرد:حتما امکان رسیدن به توافق هم در این نشست وجود داشت و هم در نشست آینده و حتی بیشتر از این نشست امکان رسیدن به توافق وجود دارد. می دانید که ما در این نشست تازه کار را شروع کردیم .

 

ما همیشه در واقع باید با بالاترین هدف گذاری وارد جلسه بشویم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. اگر اهداف خود را خیلی متواضعانه انتخاب کنید نمی توانید به هیچ هدفی برسید.

وی ادامه داد: همین که در این جلسه توانستیم مقدار زیادی از اختلاف نظرهایی که طی حدود 8 سال روی هم انباشته شده بود را حل بکنیم و فقط چند نقطه اختلافی برسیم خود پیشرفت عظیمی است و این حاصل نمیشد مگر انکه همه با این هدف به جلو می رفتند که در همین جلسه کار را نهایی کنند و لذا از نظر روانی این حرکت بسیار مفید بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سئوال که چطور قرار است در مورد غنی سازی مذاکره کنیم در حالی که طرف مقابل توقف کامل غنی سازی را مد نظر دارد. آیا ایران در این مورد مواضع خود را تغییر داده و یا غرب قرار است که در نشست اتی مواضع خود را تغییر دهد، بیان کرد: موضع ما کاملا مشخص است.

 

ما گفتیم که اصل غنی سازی و تداوم غنی سازی برای ما موضوع مذاکره نیست و در این جلسه نیز نه مذاکره  و نه ادعایی در مورد این موضوع شد .بحث در مورد برخی جزئیات بود که من چون وارد جزئیات نمی شوم و دیگران نیز قرارنیست وارد جزئیات شوند نمی توانم با جزئیات مطرح کنم.
/مهر