اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف با موگرینی دیدار کرد


رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

ایسنا: فدریکا موگرینی شنبه شب در راس هیاتی برای کمک به مذاکرات و گفت وگو با همتایان ایرانی و 1+5 خود وارد لوزان شد.

وی صبح روز یکشنبه در صبحانه کاری با وزیران خارجه آلمان و فرانسه دیدار کرد و پس از آن در نشستی چهارجانبه به همراه وزیر خارجه آمریکا آخرین تحولات درباره مذاکرات هسته ای را بررسی کردند.

هم زمان با دیدار موگرینی و ظریف، وزیران خارجه چین و فرانسه نیز با یکدیگر دیدار کردند.

صبح روز یکشنبه وزیر خارجه کشورمان با همتای چینی خود و پس از آن با وزیر خارجه آلمان برای دومین بار دیدار کرد.

مذاکرات در چهارمین روز خود در سطح وزیران خارجه در جریان است.

قرار است فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز عصر روز یکشنبه وارد لوزان شود.


ویدیو مرتبط :
قرائت بیانیه لوزان توسط ظریف و موگرینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیاتی از دیدار ظریف و موگرینی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,دیدار ظریف و موگرینی

 

اخبار سیاست خارجی -جزئیاتی از دیدار ظریف و موگرینی؛ تاکید بر اهمیت حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای

پایگاه اطلاع رسانی «سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا» از دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد و افزود که در این دیدار بر اهمیت حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران تاکید شد.

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که روی پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد قرار گرفت، به نقل از موگرینی آمده است که در این دیدار، «ما پایبندی قاطع خود را به یک راه حل دیپلماتیک که نگرانی‌های بین المللی را درباره صلح آمیز بودن صرف ماهیت موضوع هسته‌ای ایران برطرف کند، مورد تاکید قرار دادیم. مذاکرات باید در چارچوب زمان مورد توافق به نتیجه برسد.»

براساس این گزارش، موگرینی و ظریف همچنین موضوعات مختلف دیگری را از جمله درباره منطقه خاورمیانه همچون وضعیت عراق، سوریه، افغانستان و تروریسم داعش مورد بحث و بررسی قرار دادند.

موگرینی مناسبات میان ایران و دیگر کشورهای منطقه را برای ثبات منطقه، حیاتی توصیف کرد و افزود: «اتحادیه اروپا احساس می‌کند که وضعیت امنیتی فعلی منطقه ضرورتی فوری را برای رایزنی و همکاری قدرت‌های منطقه‌ای و نیز برای از بین بردن تنش‌های فرقه‌ای و برخورد با ریشه‌های خیزش داعش و بحران‌های سوریه و عراق ایجاد کرده است.»

وی از ایران خواست که نفوذ خود را برای کمک به یکپارچگی و ثبات بیشتر در عراق به کار گیرد و در دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه مشارکت ورزد.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا