اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: اهداف گروه‌های افراطی در عراق کاملا سیاسی است



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,روابط تونس و تهران

 

اخبار سیاست خارجی - در دیدار خداحافظی سفیر تونس در تهران
ظریف: اهداف گروه‌های افراطی در عراق کاملا سیاسی است

خالد الزیتونی، سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریتش، با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تونس به عنوان پرچمدار نهضت تحول‌خواهی احترام زیاد و برای مناسبات با این کشور اهمیت بسیاری قائل است.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با تونس را با جدیت دنبال می‌کند.

ظریف خاطرنشان کرد: حرکت‌های افراط‌گرایانه در داخل و خارج از جهان اسلام خطرات عمده‌ای را ایجاد کرده و متاسفانه همین حرکت‌ها را در سوریه و عراق شاهد هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: تحرکات گروه‌های افراطی در عراق نشان داد که این گروه‌های تندرو شیعه و سنی نمی‌شناسند و اهداف آن‌ها کاملا سیاسی بوده و فقط به ادعاهای دینی متوسل می‌شوند و بر این اساس ضرورت دارد که همه بر علیه افراط‌گرایی هم‌صدا شوند.

خالد الزیتونی، سفیر تونس در کشورمان نیز در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد، با برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور شاهد پیشرفت عملی روابط تونس – تهران در زمینه‌های مختلف باشیم. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اهداف سیاسی پرندگان خشمگین!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در آستانه مذاکرات ژنو; ظریف خواستار حمایت همه گروه‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده ایران شد



صفحه فیس بوک ظری

در آستانه مذاکرات ژنو
ظریف خواستار حمایت همه گروه‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده ایران شد

وزیر خارجه کشورمان در تازه ترین مطلب در صفحه اجتماعی خود خواستار حمایت همه گروهها و جناح‌های سیاسی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مذاکرات ژنو شد.

 محمد جواد ظریف در تازه‌ترین مطلب خود در فیس بوک نوشت؛
سلام دوستان
ساعت 9 و ربع شب یکشنبه است و فردا برای مذاکرات 1+5 عازم ژنو خواهم بود. انشاءالله در جلسه افتتاحیه این مذاکرات، چارچوب پیشنهادی ایران برای راه حل هسته ای را ارائه خواهم داد و سپس همکاران من مذاکرات را با اعضای 1+5 ادامه می دهند و در صورت ضرورت من هم مداخله خواهم کرد.

همانطور که قبلا هم گفته ام، فردا تازه شروع یک راه دشوار و نسبتا زمانبر است. امیدوارم تا چهارشنبه بتوانیم در مورد نقشه راهی برای رسیدن به راه حل به تفاهم برسیم. ولی حتی در صورت حسن نیت طرف مقابل، برای توافق در مورد جزئیات و شروع به اجرا احتمالا به یک جلسه دیگر در سطح وزرا نیاز خواهیم داشت.

گرچه ما تلاش خواهیم کرد که در سریع ترین زمان مذاکرات را به نتیجه برسانیم و اجازه ندهیم مذاکره خود به هدف تبدیل شود، ولی نباید فراموش کنیم که تیم مذاکره کننده جدید تلاش دارد روندی که 6 سال ادامه داشته و به هیچ توافقی نیانجامیده است را تغییر دهد.

 

بدون آنکه قصد قضاوت داشته باشم، معتقدم که حتماً مذاکره و تلاش برای رسیدن به تفاهم دشوارتر و پرمخاطره تر از اعلام مواضع صرف است. به همین دلیل نیاز به همراهی داخلی و خودداری از قضاوت های عجولانه و به ویژه اظهارنظرهای سیاسی و جناحی برای این مذاکرات بیشتر از هر زمان دیگری است.

قرار است تیم مذاکره کننده کشورمان و گروه کشورهای موسوم به 1+5 روز سه شنبه و چهارشنبه در ژنو جدیدترین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای را از سر بگیرند./فارس