اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظریف: آنچه در روز عیدغدیر اتفاق افتاد تلخ بود



محمد جواد ظریف,واکنش ظریف نسبت به اتفاقات روز عید غدیر

طی متنی که در فیس‌بوک منتشر شد
ظریف: آنچه در روز عیدغدیر اتفاق افتاد تلخ بود

آنچه در روز عیدغدیر اتفاق افتاد برای همه تلخ بود. نظرات و انتقادات شما را هم در این زمینه دیدم و گرچه توقع دوستان برای موضع گیری پیرامون مسایلی که از حوزه مسئولیت من خارج است را غیرواقع بینانه می دانم، ولی از اینکه صفحه مرا برای اظهارنظرهای خود قابل می دانید خوشحالم و از همه شما سپاسگزار.

محمد جواد ظریف در پستی که در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرد نسبت به اتفاقات چند روز اخیر در کشور واکنش نشان داد.


متن کامل نگاشته ظریف در پی می‌آید:


ساعت 9 و نیم شب یکشنبه است و تازه از هیئت دولت برگشته ام.
دیروز، بعد از یک هفته استراحت درمانی در منزل، به وزارت امور خارجه رفتم. البته در دوران استراحت هم جلسات و کار را از منزل دنبال می کردم. به عبارتی دورکاری!

روز شنبه، بعد از چند ملاقات و دیدار و جلسه داخلی، با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در مورد سوریه، که به تهران آمده است دیدار و پس از آن مصاحبه مطبوعاتی مشترک داشتیم و در مورد روش های کمک به بازگشت صلح به سوریه و امنیت به منطقه گفتگو کردیم. 12 سال پیش با آقای ابراهیمی در کنفرانس بن، برای بازگرداندن صلح به افغانستان پس از رهایی از طالبان همکاری خوب و موفقی داشتم و امیدوارم این بار هم بتوانیم به توقف خونریزی در سوریه کمک کنیم.

در روزهای گذشته شاهد تحولات مختلفی بودیم. مهرورزی های فراوانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بنده و سیاست خارجی حتی در معابر عمومی پایتخت ابراز شد! که البته نگرانی زیادی از آن نیست. خوشحالم که مردم و مسئولین عالیرتبه کشور از سیاست خارجی حمایت می کنند و در این دو روز هم تأییدهای محکم و مجددی از این حمایت ها را دریافت کردم که باعث دلگرمی بنده و همکارانم شد. امیدوارم که بتوانیم با حمایت مردم و مسئولین باری را از دوش کشور و مردم برداریم و در مقابل این همه بزرگواری شما شرمنده نشویم.

نکته دیگر. آنچه در روز عیدغدیر اتفاق افتاد برای همه تلخ بود. نظرات و انتقادات شما را هم در این زمینه دیدم و گرچه توقع دوستان برای موضع گیری پیرامون مسایلی که از حوزه مسئولیت من خارج است را غیرواقع بینانه می دانم، ولی از اینکه صفحه مرا برای اظهارنظرهای خود قابل می دانید خوشحالم و از همه شما سپاسگزار، که حتی در پاره ای از موقعیت ها، اگرچه با تلخی، بازهم به یاد من هستید. به قول نظامی گنجوی:

اگر با من نبودش هیچ میلی
چرا ظرف مرا بشکست لیلی

به هرحال در این زمینه اظهار نظر وزیر محترم اطلاعات، که قبل از من توجه همکار گرانقدرم سرکار خانم دکتر ابتکار را جلب کرده بود، به نظر من هم شروع خوبی برای برخورد سازنده با این گونه موارد است: «برقراری امنیت باید در چارچوب باشد. خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی و غیرعمدی باشد گذشت می‌کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی اگر سهوی هم باشد نمی‌گذرد. کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته‌اند و علاقه‌مند به رشد این نظام هستند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته پیشگیری مقدم بر درمان است.»

امیدوارم در روزهای آینده بیشتر در مورد تحولات سیاست خارجی برای شما گزارش دهم.

شب همگی شما خوش و خدا نگهدار ایران عزیز و شما مردم خوب و بزرگوار.
/قانون آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
در لیبی اتفاق افتاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو حادثه تلخ در روز سیزده‌ به‌در اتفاق افتاد


2 مرد به دلیل سهل‌انگاری در روز طبیعت دچار حادثه شدند که در یکی از این حوادث، یکی از آنها جان باخت و فرد دیگر یک چشم و یک دست خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران: 2 مرد به دلیل سهل‌انگاری در روز طبیعت دچار حادثه شدند که در یکی از این حوادث، یکی از آنها جان باخت و فرد دیگر یک چشم و یک دست خود را از دست داد.

صبح روز گذشته (روز طبیعت) دو مرد در شهر سنندج به دلیل بی‌احتیاطی دچار حادثه شدند. اولین حادثه نزدیک پلیس راه سنندج به وقوع پیوست که در آن یک مرد ۳۹ ساله بر اثر بی‌احتیاطی در استخر باغ شخصی خود غرق شد و جان خود را از دست داد.

دومین حادثه نیز گریبان یک مغازه‌دار را گرفت؛ مرد مغازه‌دار با انفجار نارنجک دستی که از قبل در مغازه‌اش نگه داشته بود دچار جراحت شد و شدت انفجار به حدی بود که قربانی یک چشم و یک دست خود را از دست داد.