اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ظاهر ویندوز 8 تغییر می کند +عکس


مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود که قرار است آن را با عنوان ویندوز 8 در ماه اکتبر ارائه کند بسیاری از مولفه های اصلی خود چون " منو شروع" و صفحه دسک تاپ که سالها با این سیستم عامل همراه بوده است را حذف کرده است.

خبرگزاری مهر: مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود که قرار است آن را با عنوان ویندوز 8 در ماه اکتبر ارائه کند بسیاری از مولفه های اصلی خود چون " منو شروع" و صفحه دسک تاپ که سالها با این سیستم عامل همراه بوده است را حذف کرده است.

در سیستم عامل جدید شرکت نرم افزاری مایکروسافت به جای منو شروع و دسک تاپ ، برنامه های اجرایی، ویجتها و هشدارهای به روز شدن شبکه های اجتماعی در قالب مستطیلهای رنگی قرار گرفته است.

همه چیز در ویندوز جدید به صورت لمسی صورت می گیرد و کاربر می تواند صفحات را پشت سر هم ورق بزند تا به مستطیلهای بیشتری دست یابد.

مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید ویندوز را برای بهترین زمان بازار عرضه کند و تاریخ آن را ماه اکتبر اعلام کرده است.

ممکن است برخی از طرفداران ویندوز از شکل سیستم عامل جدید ناامید شوند اما مایکروسافت این تغییر را برای همگام شدن با تغییرات جدید در پیش گرفته است.



نسخه جدید ویندوز با تمام نسخه های قبلی متفاوت است



فروشگاه جدید ویندوز با گرفتن ایده از فروشگاه های برنامه های اجرایی اندروید و اپل عرضه شده و کاربر می تواند با حرکت بین صفحات از امکانات بیشتر برخوردار شود

نسخه های جدید ویندوز هر سه سال یکبار عرضه می شوند اما این نسخه به روز شده افراد بسیاری را در انتظار نگاه داشته چرا که پس از سال 1995 این نخستین نسخه از ویندوز است که با تغییرات کلی ارائه می شود.

شرکت مایکروسافت مستقر در واشنگتن، آمریکا سیستم عامل ویندوز را برای اجرا در کامپیوترهای شخصی و کامپوترتبلتهای لمسی طراحی کرده است.

طرفداران ویژگی دسک تاپ در نسخه جدید ویندوز ممکن است نسبت به فقدان ان در سیستم عامل جدی افسوس بخورند اما مسئله اصلی اینجاست که این سیستم عامل لمسی چگونه در کامپیوترهای قدیمی که صفحات نمایش غیر لمسی دارند کار می کنند.

منتقدان همچنین نسبت به این مسئله که آیا ویژگی لمسی جایگزن صفحه کلید یا موس شده پرسشهایی را مطرح کرده اند.

نکته جالب اینجاست افراد که به رویکرد قبلی علاقه دارند هنوز می کنند به دسکتاپ خود را در دسترس قرار دهند اما دسکتاپ ویندوز جدید بیشتر شبیه یک برنامه است، همانطور که آفیس یا فتوشاپ نیز یک برنامه هستند.

این درحالی است که با محبوب شدن بازار تبلتهای اپل و اندروید مایکروسافت اندکی از ارائه آخرین سیستم عامل خود نگران است چرا که بازار شرکتهای گوگل و اپل و همچنین سایر شرکتها از مایکروسافت پیشی گرفته اند.

ویندوز 8 یک تحول کامل است. مفهوم هسته ای ویندوز برای اولین بار طی 20 سال گذشته تغییر کرده است و این تغییر به قدری قابل توجه بوده که اکنون ویژگی لمسی را دربر می گیرد.

میانجی کاربردی مترو جایگزین منو شروع و دسکتاپ شده است و کاربر می تواند با استفاده از مستطیلهای رنگی چون ویندوز موبایل 7 و تبلت سرفیس مایکروسافت از برنامه های خود استفاده کند.

کاربرانی که سیستم عامل خود را از ویندوز 7 به ویندوز 8 ارتقا دهند می توانند تنظیمات، برنامه ها و فایلهای خود را حفظ کنند اما کاربران سیستم عاملهای قدیمی تر چون ویستا و XP با هشدار از بین رفتن برنامه ها رو به رو می شوند.     


ویدیو مرتبط :
آموزش تغییر سایز عکس در ویندوز 7,8,10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظاهر کیانوریوز چرا تغییر کرده؟ +عکس


کیانوریوز یکی از بازیگرانی بود که برای چند سال متوالی عنوان جذابترین مرد سال را با خودش به یدک می کشید، اما ظاهر جدید او به هیچ وجه با خوشتیپ ترین مرد سینما همخوانی نداشت.

روزنامه تماشا: روز دوشنبه کیانوریوز با یک ظاهر جدید در فستیوال کن ظاهر شد و تمام روزنامه نگاران را متعجب کرد. کیانوریوز یکی از بازیگرانی بود که برای چند سال متوالی عنوان جذابترین مرد سال را با خودش به یدک می کشید، اما ظاهر جدید او به هیچ وجه با خوشتیپ ترین مرد سینما همخوانی نداشت.

بازیگر چهل و هشت ساله که همیشه هیکل متناسبی داشت و هیچ کس سن او را باور نمی کرد، دچار اضافه وزن شده بود و 10 سال پیرتر به نظر می رسید. تیپ ظاهری او هم با گذشته اش به شدت متفاوت بود. یک شلوار جین خاکستری گشاد، یک پیراهن خاکستری و یک کت سفید، به هیچ عنوان شبیه کت و شلوارهای سابق او نبود.

بر سر کیانوریوز چه آمده؟

هر چند که او روز بعد برای نمایش تازه ترین فیلمش آراسته تر بود، اما هیچ کس نمی توانست حدس بزند که چه بر سر کیانوریوز آمده است. او به نشریه جی کیو گفت: «وضعیت جسمی ام خوب است. این طبیعی است که یک آدم پنجاه ساله نمی تواند شبیه یک پسر بیست ساله لباس بپوشد. برای خودم هم قابل قبول نیست اما خب واقعیتی است که باید آن را پذیرفت.»