اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طی صدها کیلومتر تنها در 10 دقیقه!


هایپرلوپ اروپا مدت زمان مسافرت از وین تا بوداپست را به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد داد.

وب‌سایت تک اِرا: در چند ماه گذشته شاهد برنامه هایی برای ساخت ریل های آزمایشی هایپرلوپ (Hyperloop) از جانب سه شرکت بزرگ در ایالات متحده بوده ایم؛ پروژه ای که به پیشنهاد ایلان ماسک مطرح شد و در واقع استفاده از تیوب های خلا برای حمل و نقل سریع به منظور استفاده در فواصل خیلی زیاد است. هم اکنون به نظر می رسد که اروپا خیلی زود وارد عمل شده و برای ریلی که سه شهر را به هم متصل می کند، برنامه ریزی می کند.

طی صدها کیلومتر تنها در 10 دقیقه!

این طرح به پیشنهاد موسس تکنولوژی حمل و نقل هایپرلوپ (HTT) بیان شد که هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت ریل آزمایشی در کالیفرنیا است. این سرمایه گذاری اخیر، براتیسلاوا (اسلواکی)، وین (اتریش)، بوداپست (مجارستان) را به هم متصل می کند. ظاهرا دولت اسلواکی به این توافق رسیده است که در این برنامه شرکت کند.

Drik Ahlborn، مدیر عامل HTT در بیانیه ای گفت: "اسلواکی در صنعت خودروسازی، علوم مواد و صنعت انرژی و بخش های دیگری که جزء جدایی ناپذیر سیستم هایپرلوپ هستند، پیشتاز است. حضور هایپرلوپ در اروپا، همکاری و نوآوری در اسلواکی و به طبع در کل اروپا را رونق می بخشد. با توافق با اسلواکی و این پروژه در کالیفرنیا و توسعه ی آینده به دیگر مناطق جهان، HTT به یک جنبش جهانی تبدیل می شود.”

این راه آهن اروپا به مسافران این امکان را می دهد که از وین به براتیسلاوا، مسیری ۵۶ کیلومتری (۳۵ مایلی) را در یک خط مستقیم و تنها در ۸ دقیقه مسافرت کنند. مسیر براتیسلاوا به بوداپست که ۱۶۰ کیلومتری (۱۰۰ مایلی) است هم ۱۰ دقیقه طول می کشد. مسیری هم بین اسلواکی و Kosice، شرق اسلواکی در نظر گرفته شده است. این مسیر هم که به فاصله ی ۴۰۰ کیلومتری (۲۵۰ مایلی) است با این وسیله تنها ۲۵ دقیقه زمان می برد این در حالی است که با ماشین معمولی حدود ۴.۵ ساعت طول می کشد.

هایپرلوپ هم اکنون در مرحله آزمایش است. در هر صورت دیدن تحولات جدید و به توصیف ایلان ماسک "فاز پنجم حمل و نقل” در آینده بسیار هیجان انگیز است.


ویدیو مرتبط :
لحظه ی پرتاب صدها موشک ایرانی در یک دقیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان



 

 

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان

 

آیا شما اندام رویایی‌تان را به دست آورده‌اید؟بی‌شک دیگر هیچ تلاشی در این زمینه نمی‌کنید!حدود 10 دقیقه تمرین در روز به شما امکان می‌دهد که نتیجۀ به دست آمده را حفظ کنید. ارزشش را دارد، نه؟

 

اگر بتوانید هر روز تمرین کنید، بسیار عالی است. ولی اگر تمرینات برایتان خسته‌ کننده‌ هستند، حداقل 3 تا 4 بار در هفته انجام شان دهید.

 

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 1

 

پاهایتان را جمع کنید و روی کمر دراز بکشید. بالاتنه تان را بالا بیاورید و دو دست را روی زانوی چپ قرار دهید. در حالی که عضلات شکم را منقبض کرده اید، به آهستگی پای راست را بدون تماس با زمین، پایین بیاورید. و دوباره بالا بروید.

 

برای هر طرف 10 بار این تمرین را انجام دهید.

 

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان

 

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 2

 

بایستید، پاها را به عرض باسن باز و به میزان کمی خم کنید. بازوها را به طرفین باز کنید و در حالی که سرتان را صاف نگه داشته اید، با دست‌هایتان دایره‌های کوچکی در هوا از جلو به عقب و سپس از عقب به جلو بکشید. این تمرین را 20 بار انجام دهید.

 

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان

 

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 3

 

در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. بازوی چپ و پای مخالفش را بالا بیاورید و هم زمان دایره‌های کوچکی در هوا بکشید. در حین انجام این تمرین مدام حواستان به داخل دادن شکم باشد، این کار باعث به کار افتادن عضلات شکمی می‌شود. سپس همین تمرین را برای بازو و پای دیگر انجام دهید. هر چرخش را 15 بار تکرار کنید.

 

 

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان

 

فوت و فن پیشنهادی ما برای شما !

 

یک روش بسیار خوب برای آگاهی پیدا کردن از پیشرفت‌ها و دست یافتن به اهداف در کوتاه مدت و درازمدت، نوشتن هر روزۀ تمرینات انجام شده در یک دفترچه یادداشت است. این کار باعث تقویت انگیزه هم می‌شود!

منبع:seemorgh.com