اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طیب‌نیا و سیف به مجلس می‌روند



وزیر امور اقتصادی ,بانک مرکزی

طیب‌نیا و سیف به مجلس می‌روند

وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی هفته آینده برای بررسی تحول نظام بانکی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می‌شوند.

 نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر روز سه‌شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سوال قاسم جعفری نماینده بجنورد در این کمیسیون حاضر می شود.

همچنین تحول نظام بانکی کشور با حضور طیب‌نیا و سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود.

نشست هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی نیز صبح روز چهارشنبه هفته بعد برگزار می‌شود. /فارس

 


ویدیو مرتبط :
طیب نیا: با حذف تحریم همه مشکلات حل نمی شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تازه از مذاکرات سیف و طیب‌نیا در آمریکا



 مذاکرات سیف و طیب‌نیا ,لغو تحریم‌های بانکی

جزئیات تازه از مذاکرات سیف و طیب‌نیا در آمریکا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تیم ایرانی در اجلاس پاییزه بانک جهانی به‌شدت خواستار لغو تحریم‌های بانکی شد، گفت: با توضیحات وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی سوءتفاهمات رفع و قرار شد در تحریم‌ها بازنگری شود.

عبدالکریم رجبی با تشریح جزئیات سفر اخیر هیئت ایرانی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به واشنگتن برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، اظهار داشت: در آمریکا با مسئولان بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و همچنین اقتصاددانان ایرانی شاغل در این نهادها دیدار و گفت‌وگوهایی جداگانه داشتیم.

وی با بیان "خواسته اصلی تیم ایرانی در این دیدارها لغو تحریم‌ها علیه کشورمان بود"، تصریح کرد: در تمام این گفت‌وگو‌ها رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و همچنین تیم پارلمانی به غیرمنطقی و ظالمانه بودن تحریم‌ها تأکید و اثرات منفی این اقدامات را در کشورمان تشریح کردند.

* فضای مذاکرات مثبت است/ تأکید بر ظالمانه بودن تحریم‌ها
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که به‌همراه غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به‌عنوان هیئت پارلمانی وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی را در واشنگتن همراهی می‌کردند، تأکید کرد: فضای تمامی این دیدارها مناسب و دوستانه بود.

رجبی با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به آمریکا فضای مراوادت بین مسئولان بسیار مناسب شده است، افزود: بانک جهانی با توضیحات منطقی وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و هیئت پارلمانی نسبت به غیرمنطقی بودن تحریم‌های غرب علیه کشورمان توجیه شد.

وی ادامه داد: در دیدارهایی که با خانم لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول و همچنین معاون خاورمیانه بانک جهانی داشتیم سوءتفاهمات به وجود آمده که موجب اعمال تحریم‌های بانکی و بانک مرکزی شده بود رفع شد.

* نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در راه ایران
نماینده مردم مینودشت در مجلس نهم البته از سفر نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به ایران طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: قرار شده در این جلسه مشترک که در ایران برگزار خواهد شد به‌صورت دقیق‌تر درباره لغو تحریم‌ها و پروژه‌های سرمایه گذاری مراوداتی انجام شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: از سوی ایران شرکت در پروژه‌های سرمایه گذاری در احیای دریاچه ارومیه، حمل و نقل جاده‌ای، سدسازی و احیای ابرها و آب به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول پیشنهاد شد.

وی درباره مذاکرات هیئت ایرانی در آمریکا برای لغو تحریم‌های بانکی و بانک مرکزی گفت: برای بانک جهانی سوءتفاهماتی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده بود اما بعد از توضیحات تیم ایرانی قرار این شد که رویه تحریم‌ها مجدداً بررسی و تحریم‌ برخی از بانک‌ها لغو شود.

رجبی البته لغو تحریم‌های بانکی را منوط به مذاکرات 1+5 در ژنو دانست و گفت: شرایط برای لغو تحریم بانک‌ها مساعد شده است. /تسنیم