اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طول دوره لیسانس کاهش می‌یابد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طول دوره لیسانس کاهش می‌یابد

سعید قدیمی با اعلام این خبر یادآوری کرد: آیین نامه دوره کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته آخرین بار در 1374 ابلاغ شده بود و اکنون در حال بازنگری هستند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی از بازنگری آیین نامه سه مقطع تحصیلی در این شورا خبر داد و اعلام کرد که کاهش سنوات در دوره لیسانس یا کاهش مدت زمان ماندگاری دانشجویان در دانشگاه با بازنگری این آیین نامه صورت خواهد گرفت.

به گزارش مهر سعید قدیمی با اعلام این خبر یادآوری کرد: آیین نامه دوره کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته آخرین بار در 1374 ابلاغ شده بود و اکنون در حال بازنگری هستند.

وی ادامه داد: ممکن است اجرایی شدن آن به مهرماه که آغاز سال تحصیلی است، برسد اما هنوز هیچ قولی در این باره نمی توان داد.

این مقام مسئول در وزارت علوم به 2 تغییر اساسی در این آیین نامه پس از بازنگری اشاره کرد و گفت: کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه یا همان کاهش طول سنوات در دوره لیسانس و ارتقای کیفیت آموزش از مهمترین تغییراتی به شمار می آید که در آیین نامه جدید لحاظ خواهد شد.

قدیمی تاکید کرد که کاهش مدت زمان تحصیل به بازنگری همین آیین نامه بستگی دارد و اساسی ترین موضوع در بازنگری آیین نامه مذکور همین مورد است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم یادآوری کرد که آیین نامه مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به صورت مشترک است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
شرط شرکت لیسانس و فوق لیسانس ها در کنکور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته



کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی از کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید قدیمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه آیین‌نامه آموزشی از سال 76 تا کنون تغییر نکرده است، گفت: 15 سال بود که آیین‌نامه آموزشی تغییر نکرده بود و برهمین اساس این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه ساله برای بازنگری آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید به زودی در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی به سرانجام می‌رسد.

 

به گفته وی در حال حاضر دانشجویان باید دوره کارشناسی را حداکثر در مدت 6 سال یا 12 ترم تحصیلی به اتمام برسانند اما براساس آیین‌نامه پیشنهادی جدید حداکثر دوره به پنج سال معادل 10 ترم کاهش می‌یابد و تعداد واحدهای آموزشی به 130 تا 140 واحد می‌رسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته ) نیز تاکنون می‌بایست دوره دو ساله تحصیلی خود را حداکثر در مدت سه سال یا شش ترم به پایان برسانند که در این مورد نیز پیشنهاد کاهش سقف مجاز دوره تحصیلی به دو سال و نیم یا 5 ترم است.

وی مهم‌ترین اهداف بازنگری آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه و ارتقای کیفیت این دوره‌ها برشمرد./فارس