اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طول دوره تحصیل در دکتری کاهش می یابد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در صورت تصویب در شورای برنامه ریزی؛
طول دوره تحصیل در دکتری کاهش می یابد

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به بازنگری آیین نامه دکتری گفت: آیین نامه دکتری تقریبا نهایی شده و درصورت تصویب شورای عالی برنامه ریزی ظرف یکماه آینده ابلاغ می شود.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر آیین نامه دکتری بازنگری و تقربیا نهایی شده است، منتهی باید شورای عالی برنامه ریزی آن را تصویب کند بعد از تصویب شورای مذکور ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه دکتری در صورت تصویب، ظرف یکماه آینده ابلاغ می شود افزود: مهمترین ویژگی این آیین نامه این است که دانشجویان زمینه بهتری برای انتخاب پروژه پیدا می کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: پروژه‌های کاربردی جایگاه ویژه ای پیدا می کنند و در صورت تصویب نهایی طول دوره دکتری مقداری کوتاه تر خواهد شد.

به گزارش مهر، آیین نامه دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز بازنگری و به دانشگاه ها ابلاغ شد.

از مهمترین بخش های این آیین نامه می توان به عدم ثبت نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو اشاره کرد که براساس آن دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس، نمره قبولی کسب نکنند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذرانند، نمره یا نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

 

اخبار دانشگاه - مهر


ویدیو مرتبط :
تحصیل در دوره دکتری، فرصتهای شغلی بهتر یا افزایش استرس؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته



کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی از کاهش طول سنوات تحصیلی مجاز دوره‌های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید قدیمی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه آیین‌نامه آموزشی از سال 76 تا کنون تغییر نکرده است، گفت: 15 سال بود که آیین‌نامه آموزشی تغییر نکرده بود و برهمین اساس این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه ساله برای بازنگری آیین‌نامه آموزشی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید به زودی در شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی به سرانجام می‌رسد.

 

به گفته وی در حال حاضر دانشجویان باید دوره کارشناسی را حداکثر در مدت 6 سال یا 12 ترم تحصیلی به اتمام برسانند اما براساس آیین‌نامه پیشنهادی جدید حداکثر دوره به پنج سال معادل 10 ترم کاهش می‌یابد و تعداد واحدهای آموزشی به 130 تا 140 واحد می‌رسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: دانشجویان دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته ) نیز تاکنون می‌بایست دوره دو ساله تحصیلی خود را حداکثر در مدت سه سال یا شش ترم به پایان برسانند که در این مورد نیز پیشنهاد کاهش سقف مجاز دوره تحصیلی به دو سال و نیم یا 5 ترم است.

وی مهم‌ترین اهداف بازنگری آیین‌نامه آموزشی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را کاهش ماندگاری دانشجو در دانشگاه و ارتقای کیفیت این دوره‌ها برشمرد./فارس