اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طولانی ترین دیوار امنیتی جهان ساخته شد


خبرگزاری رسمی عربستان (سپا) روز یک شنبه در گزارشی از اتمام ساخت دیوار 900 کیلومتری در مرز عراق به منظور مقابله با نفوذ افراد و قاچاق سلاح و کالا به شمال این کشور خبر داد.

ایرنا: خبرگزاری رسمی عربستان (سپا) روز یک شنبه در گزارشی از اتمام ساخت دیوار 900 کیلومتری در مرز عراق به منظور مقابله با نفوذ افراد و قاچاق سلاح و کالا به شمال این کشور خبر داد.
 
براساس این گزارش، این دیوار نخستین مرحله از طرحی با هدف ایجاد کمربند امنیتی 900کیلومتری با استفاده از فناوری های پیشرفته است که از منطقه حفر الباطن (شمال شرق) تا منطقه طریف نزدیک مرز اردن (شمال غرب) کشیده می شود.

براساس این گزارش قرار است این دیوار به همه تجهیزات نظارتی ازجمله دوربین مادون قرمز و حدود 50 رادار مجهز شود و زمینه را برای پایان دادن به نفوذ افراد،جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ، سلاح و چهارپایان از مرز شمالی عربستان فراهم کند.

عربستان در سال 2006 هنگامی که عراق با جنگ و خشونت های فرقه ای رو به رو بود، تصمیم گرفت چنین دیوار امنیتی مجهز به فناوری نوین را ایجاد کند و بعدها تصمیم گرفته شد این طرح در تمام نقاط مرزی این کشور گسترش یابد.

پایگاه خبری'المواطن'نیز درگزارشی از ساخت این دیوار ازآن به عنوان یک حصار امنیتی یادکرد که به منظور حمایت مرزهای عربستان مقابل هرگونه خطری به ویژه پس از قدرت گرفتن گروه داعش در عراق ایجاد شده است.

براساس این گزارش،این طولانی ترین دیوار امنیتی جهان شامل دو بخش خاکی و فلزی است و در 6قطعه درمناطق طریف، عرعر، العویقله، رفحاء، الشعبه و حفرالباطن ساخته شده است.

یادآوری می شود برخی از کشورهای عرب منطقه با حمایت های همه جانبه از تروریست ها در سوریه و عراق بیشترین نقش را در قدرت یابی این تروریست ها داشته اند و اکنون همین کشورها از ترس حمله تروریست ها دست به هر اقدامی می زنند.


ویدیو مرتبط :
طولانی ترین دیوار دومینو در جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طولانی ترین دیوار جهان فروریخت/ عکس


چند روز قبل در بخش شرقی ـ غربی دیوار چین در منطقه «لاییوآن کانتی» در شمال استان «هبی» در جریان فعالیت‌های اكتشاف یك معدن غیرقانونی، بخشی از این اثر تاریخی منحصر به فرد فرو ریخت.

 بخشی از «دیوار چین» در كشور آسیایی چین که در دوران سلسله «مینگ» در فاصله سال‌های 1368 تا 1644 احداث شده، به دلیل فعالیت‌های اكتشاف یك معدن غیر قانونی در نزدیكی‌اش فرو ریخت.

به گزارش یونایتدپرس، چند روز قبل در بخش شرقی ـ غربی دیوار چین در منطقه «لاییوآن کانتی» در شمال استان «هبی» در جریان فعالیت‌های اكتشاف یك معدن غیرقانونی، بخشی از این اثر تاریخی منحصر به فرد فرو ریخت.