اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوفان شدید گرد و خاک در تهران / برق برخی مناطق قطع شد / ده نفر در تهران مصدوم شدند / سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

طوفان گرد و خاک شدید تهران را در نوردید.

به گزارش انتخاب، طوفانی با سرعت 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت تهران را درنوردید.

طوفان شدید گرد و خاک در تهران / برق برخی مناطق قطع شد

بر اثر این طوفان، برق برخی مناطق تهران قطع شد.

پلیس راه اعلام کرده است که مردم از آوردن خودروهای خود به بیرون خودداری کنند، چراکه دید کافی وجود ندارد.

هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران در این‌باره گفت: روز گذشته سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رساندیم.

وی با اشاره به طوفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت 19 امروز تهران و شهرستان های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

طوفان ده مصدوم به جا گذاشت
سخنگوی اورژانس تهران گفت: توفان امروز پایتخت ۱۰ مصدوم بجا گذاشت.

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: توفان امروزپایتخت 10 مصدوم بجا گذشته است.

 سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد
فرماندار شهرستان کرج گفت که وقوع سیلاب در جاده چالوس حدفاصل روستای سیجان از توابع این شهرستان، پنج نفر از مسافرانی که در حاشیه رودخانه بودند را با خود برد.
 
محمد تقی ایرانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه شامگاه یکشنبه با وقوع توفان و رگبار شدید درسطح شهرستان کرج رخ داد و تلاش امدادگران برای پیدا کردن حادثه دیدگان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: قطعی برق به دلیل توفان شدید و یک طرفه بودن جاده چالوس امکان امداد رسانی مناسب را به حادثه دیدگان سلب کرده است.

فرماندار کرج گفت: اگر چه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و اتش نشانی در تلاش برای یافتن حادثه دیدگان هستند اما به دلیل شدت توفان و بارش باران تاکنون موفق نشده اند خبری از سرنوشت آنان به دست آورند.

پیگیری ها حاکی از آن است که به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس اعزام نیروهای امدادی مشکل شده بود، اما با همکاری نیروهای پلیس راه استان البرز و اسکورت خودروها و تجهیزات امدادرسانی، ماموران برای کمک به روستاهای در محاصره سیل به منطقه اعزام شده اند.
اخبار اجتماعی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
گرد و خاک شدید در تهران پس از وقوع طوفان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی باد شدید و گرد و خاک برای آخر هفته در تهران و ۵ استان دیگر



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در تهران و ۵ استان دیگر و رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی کشور طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، دامنه های مرکزی زاگرس و شمال شرق کشور، افزایش ابر، وزش باد، بارش رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، شدت بارش روزهای پنج شنبه و جمعه در لرستان و شمال خوزستان خواهد بود. امروز برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور غبار آلود پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در روز های پنج شنبه و جمعه با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و تشکیل توده گرد و خاک، در برخی نقاط استان های واقع در جنوب غرب و غرب کشور غبار آلود خواهد بود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

وظیفه تصریح کرد: روز جمعه استان های البرز، تهران، قزوین، سمنان، قم، مرکزی و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که پدیده گرد و خاک برای این مناطق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پنج شنبه و جمعه غرب خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج است.

وی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای تهران با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

اخبار اجتماعی - مهر