اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوفان شبکه برق تهران را غافلگیر کرد


طوفان بار دیگر شبکه توزیع برق تهران را غافلگیر کرد تا مشترکان برق پایتخت نشین برای دومین بار متوالی در طول چند روز گذشته تاکنون شاهد خاموشی‌های پراکنده در سطح شهر باشند.

خبرگزاری مهر: طوفان 85 کیلومتری بعد از ظهر امروز جمعه 16 خردادماه بار دیگر به شبکه توزیع برق تهران خسارت وارد کرد تا مشترکان برق پایتخت نشین برای دومین بار متوالی در طول چند روز گذشته تاکنون شاهد خاموشی‌های پراکنده در سطح شهر باشند.

در سطح شهر تهران بیش از یکهزار و 200 فیدر برق وجود دارد که به دلیل وقوع توفان بعد از ظهر امروز بار دیگر تعدادی از فیدرهای برق از مدار بهره برداری خارج شده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هفته جاری مهم ترین دلیل از خروج فیدرهای برق از مدار بهره برداری قطع و سقوط درختان عنوان کرده و اعلام کرده است: این موضوع منجر به خاموشی‌های پراکنده برق در سطح شهر تهران شده است.

پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که به دنبال وقوع طوفان امروز بعد از ظهر برق برخی از مشترکان در مناطق جنوب تهران قطع شده است ضمن آنکه خاموشی های پراکنده در مناطق جنوب غربی و غرب پایتخت گزار شده است.

این در حالی است که شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ چهار شنبه هفته جاری اعلام کرده بود: نیروهای عملیاتی این شرکت ضمن آماده‌باش کامل، با تمام توان و به‌ طور شبانه‌روزی تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان تهرانی را برعهده خواهند داشت.

از اینرو با توجه به گزارش سازمان هواشناسی کشور مبنی‌ بر ورود سامانه بارشی‌، وزش باد و طوفان شدید در روزهای آینده، همکاران شرکت با تلاش شبانه‌روزی برای رفع خاموشی و خدمت‌رسانی به مردم تهران آماده‌اند.

در اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح شده است: این شرکت با تشکیل ستاد بحران متشکل از مدیر عامل، معاونت هماهنگی و معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ، مدیران ستادی و اجرایی و همچنین مدیران مناطق 21گانه، آمادگی دارد نسبت به راهبری و مدیریت خاموشی‌ها اقدام کند و در این زمینه از توان 150 گروه عملیاتی برای تامین برق پایدار و رفع خاموشی‌های احتمالی استفاده خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
رفتن داخل طوفان شبیه طوفان تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طوفان شدید گرد و خاک در تهران / برق برخی مناطق قطع شد / ده نفر در تهران مصدوم شدند / سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

طوفان گرد و خاک شدید تهران را در نوردید.

به گزارش انتخاب، طوفانی با سرعت 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت تهران را درنوردید.

طوفان شدید گرد و خاک در تهران / برق برخی مناطق قطع شد

بر اثر این طوفان، برق برخی مناطق تهران قطع شد.

پلیس راه اعلام کرده است که مردم از آوردن خودروهای خود به بیرون خودداری کنند، چراکه دید کافی وجود ندارد.

هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران در این‌باره گفت: روز گذشته سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رساندیم.

وی با اشاره به طوفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت 19 امروز تهران و شهرستان های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

طوفان ده مصدوم به جا گذاشت
سخنگوی اورژانس تهران گفت: توفان امروز پایتخت ۱۰ مصدوم بجا گذاشت.

حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: توفان امروزپایتخت 10 مصدوم بجا گذشته است.

 سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد
فرماندار شهرستان کرج گفت که وقوع سیلاب در جاده چالوس حدفاصل روستای سیجان از توابع این شهرستان، پنج نفر از مسافرانی که در حاشیه رودخانه بودند را با خود برد.
 
محمد تقی ایرانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه شامگاه یکشنبه با وقوع توفان و رگبار شدید درسطح شهرستان کرج رخ داد و تلاش امدادگران برای پیدا کردن حادثه دیدگان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: قطعی برق به دلیل توفان شدید و یک طرفه بودن جاده چالوس امکان امداد رسانی مناسب را به حادثه دیدگان سلب کرده است.

فرماندار کرج گفت: اگر چه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و اتش نشانی در تلاش برای یافتن حادثه دیدگان هستند اما به دلیل شدت توفان و بارش باران تاکنون موفق نشده اند خبری از سرنوشت آنان به دست آورند.

پیگیری ها حاکی از آن است که به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس اعزام نیروهای امدادی مشکل شده بود، اما با همکاری نیروهای پلیس راه استان البرز و اسکورت خودروها و تجهیزات امدادرسانی، ماموران برای کمک به روستاهای در محاصره سیل به منطقه اعزام شده اند.
اخبار اجتماعی - انتخاب