اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوفان دیروز آمار مسئولان را طوفانی کرد



اخبار,اخبار اجتماعی, طوفان تهران


 اخبار اجتماعی - طوفان دیروز آمار مسئولان را طوفانی کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران تعداد کشته‌های طوفان دیروز را ۵ نفر اعلام کرد این در حالی است که رئیس اورژانس تهران تعداد کشته را ۴ نفر اعلام کرده است.

به گزارش فارس، طوفان روز گذشته در تهران خسارات مالی و جانی زیادی در پی داشت.

این طوفان که در بعد ظهر روز گذشته رخ داد باعث وحشت مردم شد.

بسیاری از درختان در تهران شکسته شد و همچنین برخی از دیوارها فرو ریخت.

احمد صادقی  رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، به طوفان روز گذشته اشاره کرد و گفت: این طوفان همه را غافلگیر کرد. این موارد قابل پیش‌بینی است و باید هشدار می‌دادند ولی هشدار ندادند.

وی ادامه داد: از سازمان هواشناسی در این زمینه سؤالاتی کردیم که آنها گفتند ما پیش‌بینی بارندگی و شدت آن را داشتیم اما امکان سنجش سرعت باد را دقیق نداشتیم.

صادقی اضافه کرد: حتی اگر این فرضیه هم درست باشد آنها می‌توانستند حداقل  در زمانی که این طوفان در تهران اتفاق افتاد و بعد به سمت قم در حال حرکت بود به قم هشدار می‌دادند که به آنها هم هشدار ندادند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارت جانی حادثه روز گذشته گفت: 5 نفر در تهران کشته و بالغ بر 45 نفر مجروح شدند.

وی در خصوص خسارت‌های مالی این حادثه گفت: هنوز خسارت‌های اقتصادی این حادثه برآورد نشده است.

به گفته رئیس مدیریت بحران شهر تهران ریزش دیوار، شکستن درختان، تخریب خودروها از جمله حوادث روز گذشته بوده است که البته در ساعت‌های اولیه طی عملیات‌های صورت گرفته تهران را به حالت عادی برگرداندیم.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران در خصوص علت فوت شهروندان در این حادثه گفت: طی گزارش‌های به عمل آمده دو نفر از ارتفاع پرت شده، دو نفر بر اثر سقوط اجسام و علت مرگ نفر پنجم هنوز گزارش داده نشده است.

صادقی هشدار داد که امروز احتمال وقوع طوفان البته با سرعت کمتر و حدود 95 کیلومتر بر ساعت وجود دارد که احتمال می‌رود این حادثه در ساعت 15 تا 19 رخ دهد.

وی از شهروندان خواست که در این زمان از خانه‌های خود خارج نشوند و همچنین از ساختمان‌های در حال ساخت و ساز فاصله بگیرند و به ارتفاعات نروند و شرایط ایمنی را رعایت کنند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

 این در حالی است که اورژانس تهران تعداد کشته های طوفان روز گذشته را ۴ نفر اعلام کرد.

رضا دهقان‌پور رئیس اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: هماهنگی‌های لازم را برای مقابله با وقوع طوفان در تهران در مجموعه اورژانس انجام داده‌ایم تا اگر نیاز به اعزام باشد ماموران را مستقر کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل 143 پایگاه اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند تا برای حوادث احتمالی و بروز حادثه در محل حاضر باشند.

دهقان‌پور گفت: در روز گذشته 4 ماموریت اورژانس منجر به فوت حادثه دیدگان گزارش شد و 12 نفر مجروح شده و به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: در محور اتوبان قم- تهران نیز در اثر برخورد خودروها 10 مصدوم گزارش شد که 6 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار فارس از پزشکی قانونی نشان داد که بنابر گزارش رسیده از سوی پزشکی قانونی، آمار 5 نفر کشته صحیح است.

طوفان روز گذشته در تهران آمار مسئولان را ضدو نقیض کرد و هر کس تعداد کشته ها و مجروحان را متفاوت اعلام می‌کند.
 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
خطر تفاوت آمار دولتی با آمار واقعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش بی سابقه آمار ازدواج/ مسئولان آمار آسیبهای اجتماعی را اعلام نمی‌کنند



آمار ازدواج, کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق

کاهش بی سابقه آمار ازدواج/ مسئولان آمار آسیبهای اجتماعی را اعلام نمی‌کنند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اعلام نگرانی از بابت کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق گفت: در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش پیدا نکرده بود به همین دلیل مسئولان باید با همکاری کارشناسان و متخصصین امر چاره ای بیاندیشند.

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار کاهش ازدواجهای ثبت شده، افزود: براساس آمارهای سازمان ثبت اسناد کشور در سال 91 ، 791 هزار و 656 ازدواج به ثبت رسیده درحالی که آمارهای سال 90 ، ثبت 874 هزار و 782 واقعه ازدواج را نشان می دهد.

وی گفت: این آمارها حاکی از کاهش 9.5 درصدی ازدواجها و افزایش بیش از 6 درصدی طلاقهای به ثبت رسیده در سال گذشته بوده و براساس آمارهای موجود در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش نداشته است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد:در سال 90 در ازای هر 6.5 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال 91 در ازای هر 5.2 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع خیلی نگران کننده است و نشان می دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه وقوع طلاق در میان خانواده ها از 5  به 3 سال کاهش پیدا کرده است ، گفت: آمارها نشان می دهد که نوک پیکان آسیبهای اجتماعی به سمت خانواده هاست و جامعه سالم در گروه خانواده سالم و با اخلاق و با ثبات است به همین دلیل باید هرچه سریعتر در این خصوص برنامه ریزی کرد .

وی به عدم ارائه آمار های آسیبهای اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ زمانی آمارهای دقیقی از آسیبهای اجتماعی مختلف از سوی نهادهای ذیربط ارائه نمی شود و همین باعث عدم برنامه درست درجهت کاهش این آسیبها شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که از این پس با آمارها دشمنی نشود و آمارهای آسیبهای اجتماعی از منظر اجتماعی و فرهنگی سنجیده شود.

به گفته موسوی، فقط با حرف زدن و بدون برنامه مدون و منابع مالی نمیتوان آسیبهای اجتماعی را مدیریت کرد به همین دلیل باید جلسات مختلفی را با حضور کارشناسان و متخصصین تشکیل داد و در آن تدابیری جهت کاهش آسیبها اتخاذ شود./مهر