اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طوفان، جان پسربچه زاهدانی را گرفت



ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: یک پسربچه ۱۰ ساله بر اثر ریزش دیوار نم کشیده جان خود را از دست داد.

بر اساس اعلام این مدیریت، طی توفان های شدید و بارندگی در زاهدان یک پسربچه ۱۰ ساله زاهدانی بر اثر ریزش دیوار بر زیر آوار ماند و متاسفانه جان خود را از دست داد.

خرابی فضای سبز، شکسته شدن درختان و کابل های فشار قوی، تخریب زیرساخت های شهری و روستایی و تاسیسات اجرایی ر از جمله خسارات جانی ناشی از طوفان و بارش چند روز گذشته زاهدان و شهرهای جنوبی استان است.

همچنین بر اثر این بارش شدید، سه واحد مسکونی در این بخش ۱۰۰ درصد تخریب، ۱۵ واحد مسکونی بالای ۶۰ درصد تخریب و ۱۷ واحد مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدند.

نصرت آباد با ۳۸ میلی متر بارندگی رکوردار بارش ها در استان است
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، در ۲۴ ساعت گذشته برای زاهدان ۱۶، ۴ میلیمتر، نصرت آباد ۳۸ میلیمتر، ایرانشهر دو میلیمتر، خاش ۱۷ میلیمتر، سراوان ۱۶، ۳ میلیمتر، زابل ۶، ۵ میلیمتر، نیکشهر شش دهم میلیمتر، میرجاوه هشت دهم میلیمتر، زهک ۹، ۷ میلیمتر، راسک ۲، ۷ میلیمتر، بزمان ۲۴ میلیمتر، فنوج ۱۷ میلیمتر، هیرمند ۱۰، ۴ میلیمتر، مهرستان ۱، ۶ میلیمتر، سوران ۹، ۲ میلیمتر، دلگان ۱۲ میلیمتر، بزمان ۲۴ میلیمتر و هیرمند ۱۰، ۴ میلیمتر بارش ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، هوای زاهدان نسب به ۴۸ ساعت بین ۱۸ الی ۲۰ درجه سردتر شده است.

راه های مواصلاتی جنوب استان بازگشایی شد
سه محور ارتباطی «ایرانشهر-دلگان، دلگان-بزمان و نیکشهر-بنت» در جنوب سیستان و بلوچستان که بر اثر طغیان رودخانه های محلی و سیلاب از دیروز و صبح امروز بسته شده بود با تلاش راهداران باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در آن انجام می شود.

صیاد اعزامی به بیمارستان مرخص شد
فرماندار چابهار گفت: یک لنج صیادی با شش سرنشین ظهر امروز با شدت گرفتن وزش باد و طوفان و همچنین امواج دریا، در نزدیکی بندر رمین شهرستان چابهار غرق شد.

احمد علی موهبتی هر شش صیاد سرنشین لنج صیادی غرق شده از مرگ حتمی نجات یافتند که یکی از آنان به خاطر شرایط نامناسب تر به بیمارستان اعزام شد که پس از طی مراحل درمانی لحظاتی پیش مرخص و به آغوش خانواده بازگشت.

اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
زاهدانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طوفان فیلیپین جان حدود ۱۰۰۰۰ نفر را گرفت



طوفان فیلیپین جان حدود ۱۰۰۰۰ نفر را گرفت

رسانه‌های بین‌المللی از کشته شدن حدود ۱۰ هزار نفر در طوفان فیلیپین خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طوفان فیلیپین باعث کشته شدن 10 هزار نفر در این کشور شده است.

این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس فیلیپین اعلام کرده است.

طوفان «های یان»، شدیدترین طوفانِ سال فیلیپین خوانده شده است. گفته می‌شود سرعت این طوفان بیش از 270 کیلومتر در ساعت بوده که شمال و شمال غربی فیلیپین را در نوردیده است.

طوفان «های یان» در حال حرکت به سمت دریای چین جنوبی است و انتظار می‌رود بعد از ظهر شنبه فیلیپین را ترک کند.

فارس