اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طنین صدای شوالیه آواز ایران بر سر مزار مولانا


شوالیه آواز ایران در آستانه سفر به قونیه گفت: این كنسرت‌، هدیه‌ی كوچكی برای شیفتگان مولانا است.

شوالیه آواز ایران در آستانه سفر به قونیه گفت: این كنسرت‌، هدیه‌ی كوچكی برای شیفتگان مولانا است.

شهرام ناظری درباره‌ی اجرایی كه 22 و 24 آذرماه ( 13 و 15 دسامبر) در شهر قونیه دارد . توضیح داد: این كنسرت هدیه كوچكی برای شیفتگان و عاشقان حضرت مولانا است و به طور كاملا رایگان برگزار می‌شود.



این خواننده ادامه داد: قطعاتی كه در این كنسرت اجرا می‌شوند همگی از اشعار مولانا هستند و یك قطعه نیز با كلامی از حافظ خوانده می‌شود تا از اشعار این هنرمند نیز یادی كنیم.

 حسین پرنیا(سنتور)،‌فرید الهامی(شورانگیز)، صابرنظرگاهی(تار)، سعیدنایب محمدی(عود)، فرهاد صفری(دف و زروان)،‌یونس پاك نژاد(كمانچه) و شهرام مهدی(دف) شهرام ناظری را در این كنسرت همراهی‌ می‌كنند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
آواز خوانی استاد محمدرضا شجریان بر مزار مولانا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش بی سر و صدای تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مبادلات شرکت های آمریکایی با ایران

 
 اخبار سیاست خارجی - افزایش بی سر و صدای تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران

افزایش بی سر و صدای میزان تجارت شرکت های آمریکایی با ایران و کاهش تجارت اروپایی ها، پرداختن به موضوع جاده ابریشم جدید در یک کنفرانس بین المللی در چین، تأکید بر ضرورت احداث خط راه آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان و وضعیت بحرانی آب سدها در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی گلایه برخی از کشورهای اروپایی از آمریکا به دلیل افزایش مبادلات تجاری با ایران، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» گزارشی را منتشر کرده و در آن، از افزایش بی سر و صدای مبادلات شرکت های آمریکایی با ایران سخن گفته است. این سایت اشاره می کند که از سال 2011 تاکنون، میزان تجارت آمریکا با ایران از 234 میلیون دلار به 315 میلیون دلار افزایش پیدا کرده؛ در حالی که طی همین مدت، تجارت کشورهای اروپایی با ایران از 28 میلیارد دلار به 6 میلیارد دلار کاهش یافته است. به نوشته این سایت، یکی از گلایه های کشورهای اروپایی این است که شرکت های آمریکایی می توانند برخی معافیت های تحریمی را دریافت کنند که اروپایی ها قادر به دریافت آن نیستند.

در همین حال، در سمت دیگری از جهان، روابط اقتصادی ایران با چین در محور بحث یک سمینار بین المللی قرار گرفته است. به نوشته «پیپل دیلی» چین، کارشناسان و نمایندگانی از چین و ایران، در جریان یک سمینار در شهر پکن، درباره راه های ایجاد یک جاده ابریشم جدید که شامل یک کمربند اقتصادی بین المللی و همچنین ارتقای تبادلات فرهنگی باشد، به بحث و گفت و گو پرداخته اند. این روزنامه اشاره می کند که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در جریان سفر سال گذشته خود به قزاقستان، ایده ایجاد جاده ابریشم جدید را مطرح کرده که با استقبال بسیاری از کشورهای آسیایی روبرو شده است.

در مطلبی دیگر درباره همکاری های اقتصادی و زیرساختی منطقه ای، سایت خبری «آکی پرس» قرقیزستان از جدی تر شدن بحث احداث خط راه آهن قزاقستان- ترکمنستان- ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان و قربانقلی بردی محمداف، همتای ترکمن وی، در بدروم ترکیه با یکدیگر دیدار کرده و درباره احداث خط آهن مذکور به گفت و گو پرداخته اند. این دیدار در حاشیه اجلاس سران شورای همکاری کشورهای ترک زبان برگزار شده است. این دو رئیس جمهور ابراز اطمینان کرده اند که احداث خط لوله مذکور، سبب افزایش سفر و رفت و آمدها میان سه کشور شود.


در نهایت، در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» به موضوع بحران آب و کاهش منابع آبی در ایران توجه نشان داده است. این خبرگزاری می نویسد میزان ورودی آب سدها در ایران، در سال آبی جاری به 27 میلیارد متر مکعب رسیده که بیانگر کاهشی 5 درصدی نسبت به سال گذشته است. میزان خروجی آب سدها نیز با نسبتی مشابه، به 18 میلیارد متر مکعب کاهش یافته است. با این حال، حجم کلی آب سدها در ایران، در حال حاضر بالغ بر 27.9 میلیارد متر مکعب است که نسبت به سال قبل، 2 درصد رشد داشته است. با این وجود، ذخایر 46 سد از مجموع 152 سد موجود در ایران به زیر 40 درصد رسیده و آن را در سطحی بحرانی قرار داده است.
 اخبار سیاست خارجی  - تابناک