اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طنز:​ هواشناسی چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ آبکی!



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان ​هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - طنز:​هواشناسی چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ آبکی!

از آمبولانس‌چی می‌پرسند چرا توفان تهران تو را در ننوردید و بازیچه کوران حوادث نکرد؟ در نظر بگیرید که آمبولانس‌چی سرش بی‌کلاه‌تر از این حرف‌هاست که باد کلاهش را ببرد.

حالا اگر بپرسید چرا دو روز بعد از توفان دوم، به آن می‌پردازیم باید اعتراف کنیم که در وضعیتی که ما بین یک بین‌التعطیلین بزرگ قرار داریم (یعنی تعطیلات بین سیزده‌به‌در و 29 اسفند، که دست بر قضا چند روزش باز است) اگر هم می‌خواستیم به توفان بپردازیم تعطیل بودیم و در خواب غفلت به‌سر می‌بردیم.

آبکی
اما ما نظر اداره هواشناسی را پرسیدیم که چرا اغلب در پیش‌بینی هوا اشتباه می‌کند؟ اداره هواشناسی گفت: باباجان، شما اگر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری یا لیگ فوتبال را هم درست پیش‌بینی کنی، دیگر مزه ندارد که. تا حالا سر نتایج انتخابات شرط بستی؟ فکر کن یکی از قبل بگوید نتیجه چیست و مثلا کی می‌شود رییس‌جمهور، مزه نمی‌دهد که. همه کیفش به این است که ببینی از توی صندوق چی می‌آید بیرون. مثل لپ‌لپ یا تخم‌مرغ شانسی. اگر روش نوشته باشد چی توش است که دیگر شانسی نیست.

بادی
بعد هم ما یک اشاره سیاسی کنیم و برویم پی کارمان. شما ببینید کی باد کاشته بوده که الان دارد توفان درو می‌کند. بله.

انگشتی
اداره هواشناسی همین دیروز به روزنامه «شرق» گفت: با این امکاناتی که ما داریم همین هم که اصلا می‌توانیم اشتباه پیش‌بینی کنیم هم خیلی است. اداره هواشناسی راست می‌گوید. ما خودمان رفتیم دیدیم همه کارکنان هواشناسی ایستاده‌اند روی بام، انگشت مبارک را می‌کنند توی دهان مبارک، آب‌دهان مبارک را می‌مالند به انگشت مبارک، سپس طی مراسم باشکوهی انگشت آب‌دهانی‌شده را از دهان درآورده و می‌گیرند بالا، هر طرف انگشت مبارک که خشک شد، می‌فهمند مسیر جریان باد از کدام طرف است. اگر زود خشک شد می‌فهمند باد تند می‌آید. اگر خشک نشد می‌فهمند باد نمی‌آید. اگر انگشت بیشتر خیس شد می‌فهمند باران می‌آید. اگر انگشت یخ زد می‌فهمند برف می‌آید. اگر انگشت شروع به لرزیدن کرد، می‌فهمند زلزله می‌آید. اگر انگشت را آب برد می‌فهمند سیل آمده. اگر از پشت‌بام افتادند پایین، می‌فهمند توفان شدید 120کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.

بادکی
بعد از اینکه اداره هواشناسی اعلام کرد امکانات ندارد و پیش‌بینی‌اش برپایه انگشت است، تعدادی از هموطنان انگشت‌های خود را برای پیشرفت کشور، به اداره هواشناسی فرستادند. همچنین وزارت کشور اعلام کرد انگشت‌هایی که در اداره هواشناسی کار می‌کند نمی‌توانند رای بدهند یا فعالیت سیاسی کنند چون کله انگشتشان باد دارد و همه می‌دانیم اگر کله‌ای باد داشته باشد سرش را به باد می‌دهد، وای به حال کله انگشت.

بدبادی
از همه این حرف‌ها گذشته اگر اداره هواشناسی واقعا درست کارش را انجام بدهد برای سازمان‌ها و ادارات دیگر بدآموزی دارد.

اخبار اجتماعی - شرق

 


ویدیو مرتبط :
هواشناسی ایران | پیش‌بینی هواشناسی از وزش باد شدید و بارش در برخی مناطق ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی طنز آلود از قیمت مسکن!



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مسکن


 اخبار اقتصادی -   پیش‌بینی طنز آلود از قیمت مسکن!

اظهار نظر وی زمانی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که در یک یادآوری از تجربه فاز اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود پس از اجرای فاز اول هدفمندی و افزایش 550 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال 89، میانگین قیمت مسکن در سال 90 تنها یک درصد افزایش را تجربه کرد

رئیس یکی از تشکل‌های انبوه‌سازی دو روز پیش در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری نسبت به افزایش 300 درصدی قیمت مسکن در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هشدار داد!

به گزارش دنیای اقتصاد، وی در این اظهار نظر عجیب گفته است: صدای شکسته شدن دیواره‌های سقف تقاضا را می‌شنوم و حدسم بر این است که سونامی افزایش قیمت مسکن در اواسط سال جاری اتفاق می‌افتد!

فارغ از اینکه انتظار می‌رود اصحاب ساخت‌وساز به دور از هیجانات عامیانه و سطحی، نسبت به مسائل مهم و اساسی بازار مسکن، حساب شده نگاه کنند و با تشخیص درست، درباره قیمت سخن بگویند، آنچه این اظهارنظر اشتباه و غیرکارشناسی را قابل تامل کرده این است که افزایش 300 درصدی قیمت مسکن در شرایط کنونی در هیچ‌یک از محاسبات کارشناسی، پیش‌بینی‌ها، انتظارات و برآوردها اعلام نشده و اصلا ظرف کنونی بازار مسکن توان پذیرش این میزان رشد قیمت را ندارد.

 

اما نکته قابل توجه این است که این فعال ساختمانی در شرایطی که هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار مسکن به کف رسیده و اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و صاحب‌نظران، سیاست‌گذاران و فعالان بازار مسکن از رونق بازار مسکن همراه با ثبات در قیمت‌ها خبر می‌دهند، حرف از افزایش 300 درصدی قیمت مسکن می‌زند.

اظهار نظر وی زمانی عجیب‌تر به نظر می‌رسد که در یک یادآوری از تجربه فاز اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود پس از اجرای فاز اول هدفمندی و افزایش 550 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال 89، میانگین قیمت مسکن در سال 90 تنها یک درصد افزایش را تجربه کرد و به 13 درصد رسید.

 

این در حالی است که در جریان اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها، به‌طور میانگین 50 درصد قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است و کاملا بعید است رشد قیمت مسکن در سال 93 حتی به 100 درصد هم برسد. از سوی دیگر، طی 8 سال گذشته با در نظر گرفتن اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر تورم‌های پی در پی، در کنار جهش قیمت مسکن در سال 91، قیمت مسکن حداکثر با 500 درصد افزایش، در مجموع این 8سال 6 برابر شد.

مقایسه آمارهای فوق با آنچه این رئیس تشکل ساختمانی ادعا می‌کند این سوال را به وجود می‌ آورد که چگونه ممکن است قیمت مسکن آن هم در زمانی که بازار معاملات به کف قیمتی رسیده است و کارشناسان و صاحب‌نظران مربوط با اتکا به آمار و ارقام و شواهد از رونق تدریجی بازار مسکن در مقطع زمانی حاضر و ثبات قیمت‌ها سخن می‌گویند، ناگهان در نتیجه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طی یکسال قیمت مسكن، با رشد 4 برابری یا 300 درصدی مواجه شود؟

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد