اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طنز: داستان‌ هایی جالب از ونزوئلای این روزها


نیکلاس مادرو جانشین هوگو چاوز است. وی قبلا راننده اتوبوس بوده و به دلیل اینکه خیلی آرتیستی رانندگی می‌کرده ،مورد توجه قرار گرفته و معاون رئیس جمهور شده و...از شانس خوبش زد و لگن خاصره چاوز، او را کشت و این برادر حالا همه کاره ونزوئلا است!

روزنامه مردم سالاری:  

1- نیکلاس مادرو جانشین هوگو چاوز است. وی قبلا راننده اتوبوس بوده و به دلیل اینکه خیلی آرتیستی رانندگی می‌کرده ،مورد توجه قرار گرفته و معاون رئیس جمهور شده و...از شانس خوبش زد و لگن خاصره چاوز، او را کشت و این برادر حالا همه کاره ونزوئلا است!

می‌گویند برادر مادرو دستور می‌دهد یک پیام تسلیت خیلی ویژه که از ایران برایش رسیده است، ترجمه کنند و به زبان ونزوئلایی سلیس توضیح دهند که در این پیام تسلیت چی گفته شده است.


مترجم‌ها می‌نشینند و بعد از کلی زحمت، به اطلاع مادرو می‌رسانند که در این پیام گفته شده که هوگو چاوز دوباره به این دنیا برمی‌گردد! مادرو عصبانی می‌شود و زیر لب حرفهای آبداری عنایت می‌کند و می‌گوید : چاوز برگردد؟! من تازه دارم رئیس می‌شوم! ...چند ساعت بعد، مادرو دستور می‌دهد هوگو چاوز عزیز را مومیایی کنند و نگه دارند ؛ این جوری هوگو چاوز اصلا نمی‌رود که برگردد!

خبر مرتبط: نیکلاس مادرو که اکنون به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی شده از مومیایی شدن جنازه هوگو چاوز و نمایش همیشگی آن در یک موزه خبر داده است تا رهبر انقلاب بولیواری این کشور هم به فهرست رهبرانی که جنازه‌شان برای نمایش، روی زمین مانده اضافه شود.(خبرگزاری فرانسه)

2- در ونزوئلا به مناسبت درگذشت چاوز آهنگی را می‌خوانند که ترجمه فارسی آن می‌شود: «شانه‌هایت را برای گریه کردن دوست دارم، دوست دارم » ولی واضح و مبرهن است که همه مهمانهای مراسم وداع با برادر هوگو چاوز که زبان ونزوئلایی بلد نیستند که این آهنگ را بفهمند و بخوانند.

برای همین خانواده داغ دیده برای کسانی که متوجه این آهنگ نمی‌شوند آن را به طور عملی اجرا می‌کنند تا کسی از حال خواندن این آهنگ محروم نماند! صاحب نظران عقیده دارند در مقابل این موضوع باید این آهنگ ایرانی خوانده شود: «غما رو رها کن و دستتو بذار تو دستم». باز هم واضح و مبرهن است که ونزوئلایی‌ها که این آهنگ ایرانی را بلد نیستند و...!


ویدیو مرتبط :
حسن ریوندی و داستان دخترجوان/طنز جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داستان آموزنده و جالب ( پیرمرد و الاغ )



 

 

الاغ و مرد

 

کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.

پس برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.

مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد.

روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد ...

 

 

الاغ و مرد

 

نتیجه اخلاقی : مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود!