اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

(طنز) حافظ کنون که دیسکانکتی چرا می‌خند؟/پدیده جدید منتقد زیرزمینی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,كودكان فال فروش

 

اخبار اجتماعی - (طنز) حافظ کنون که دیسکانکتی چرا می‌خند؟

بالاخره یكی از كودكان فال فروش پشت چراغ قرمز موفق شد ركورد سال‌ها فال ناپذیری ما را بشكند. به خاطر یك فال 200 تومانی از پنجره آویزان شده بود و چیزی نمانده بود خودش را بیندازد زیر ماشین. آشفته و عصبانی از شكسته شدن این ركورد دست نیافتنی، فال را باز كردم تا حداقل پولم را دور نریخته باشم.

در تفسیر فال جناب حافظ آمده بود: «دوست عزیز، كمتر از اینترنت استفاده كن. فضای مجازی تو را از اصل زندگی دور می كند. باطن انسان‌ها در شبكه‌های اجتماعی قابل تشخیص نیست.

 

اگر خواهان كسب تجربه واقعی هستی به مسافرت برو.» واقعا غافلگیر شدم.

 

فكر می كردم داخل فال همچنان بساط بده و بستان مِی بین حافظ و ساقی برقرار باشد اما خواجه این بار مبحث جدیدی را باز كرده بود. این نشان می دهد ایشان همه وقتش را در می‌كده تلف نمی كرده و گاهی هم سری به نت‌كده‌ها می زده. در آن دوران اعضای نت‌كده‌ها رابطه خوبی با می‌كده‌ای‌ها نداشتند و به محض اینكه یك می‌كده‌ای وارد نت‌كده می شد دسته جمعی می خواندند: «از نت‌كده بیرون شو... از نتكده بیرون شو.»

فردای آن روز فال دیگری خریدم كه در بخشی از تفسیرش آمده بود: «دوستی در فضای مجازی از تو درخواست پول می كند، مشكل او را حل كن.» برای علاقه‌مند كردن نسل جوان به فال حافظ موارد دیگری هم در تفاسیر غزلیات ایشان مورد استفاده قرار گرفته كه برخی از آنها عبارتند از:

1- ممكن است وی‌چت‌ات در هفته آینده فیلتر شود، اما آگاه باش ای فرزند كه سختی‌های دنیا زودگذر هستند.

2- بزودی دختر شایسته ای تو را add می كند. با تاخیر 48 ساعته اكسپت كن. اما وقتی آمد در چت پیغام داد "ممنون بابت اكسپت" جوابش را نده. او به این ضدحال نیاز دارد.

3- وقت آن رسیده كه یك استتوس خالی‌بندی بگذاری و بنویسی می‌خواهی دی اكتیو كنی. در آنفرند كردن آنهایی كه این استتوس را نه لایك می‌زنند و نه كامنت می گذارند تردید نكن. این كار آینده زندگی‌ات را دگرگون می كند.

4- جنابعالی كمی در مقابل ابروهای پیوسته ضعیف هستید. حتی المقدور به پیج این‌گونه افراد سرك نكشید.

5- بلوتوث خود را در مترو روشن بگذار. چیزهای خوبی برای شما می رسد.

6- مدتی است كسل و بی حوصله شده اید. فیلترشكن خود را عوض كنید.

7- اگه نكته مصرع دوم بیت اول رو گرفتی لایك كن .


***


حیف كه كاغذ فال را انداختم دور و الان هرچه فكر می كنم یادم نمی آید كدام شعر حافظ را این طور تفسیر كرده بودند. یك چیزی در این مایه‌ها بود:


***


چشمم به استتوست و گوشم به صوت چت
تا بوق سگ به پیج تو من پرسه می زنم
بر روی عكس تازه ات كلیك راست می كنم
محكم به save as to desktop ضربه می زنم
اینترنت رقیب دو مگ و بنده دایال آپ
آری چنین لگد به دایره بسته می زنم
حافظ كنون كه دیس كانكتی چرا می خند؟
ساقی به وی‌چت آمده و ضجه می زند


-----------------------------------------

 

 (طنز) پدیده جدید منتقد زیرزمینی

آقای رئیس جمهور در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: زیرزمینی شدن نقد به نفع جامعه نیست. پس از انتشار این سخنان رئیس جمهور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور مواضع مختلفی را در مورد مقوله «زیرزمین» اتخاذ کردند که آنها را عینا نقل می کنیم: 

 محمود احمدی نژاد: مگه زیرزمین چه اشکالی داره؟ (لبخند) من از شما می پرسم... اون دختر 16 ساله کجا انرژی هسته‌ای درست می کرد می‌داد دست مردم؟ روی زمین یا زیر زمین؟ (لبخند + احساس زرنگی و پیروزی) چرا دستاوردها را زیر سوال می برید؟

 علی مطهری: به نظر من نباید نگران محل نقدها بود. امروزه تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که زیرزمین که سهل است، توی دریچه کولر هم انتقاد کنی، به گوش مسئولان خواهد رسید. (این بند صرفا برای ادخال سرور در قلوب مومنین نوشته شده و منظور خاصی ندارد به جان خودم)

 یک فعال موسیقی زیرزمینی: دااااوش! از وقتی امیر تتلو گرفتار شد ما فهمیدیم تو زیرِزمین دالام دیمبول هم نمیشه کرد، بعد شما میگی نقد زیرزمینی؟

 یک اصولگرای لطیف و حساس: ما به منتقدین علاقه‌مندیم، ما عاشق منتقدین هستیم. اینه جواب زحمات ما؟ (طفلکی هق هق گریه می کند) ما دیدیم روی زمین آلودگی هوا هست، منتقدین عزیز رو بردیم زیر زمین. آیا باید اینطور ناجوانمردانه به ما حمله کنند؟ آآآی آقا یقه رو ول کن، ولم کن آآآی (در حالی که کسی کاریش ندارد)

 جواد لاریجانی: زیرزمین؟ زمین؟ خوار؟ حفر؟ در ورامین زمین‌ها را شیب دار می سازند؟ بنده اطلاعی ندارم.

حسین شریعتمداری (با چشمانی تیزبین): زیرزمینی کردن نقدها پروژه اصلاح طلبان بود به سفارش ام آی ســ... (حرفش را قطع می کنم: آقا خودت خسته نشدی؟ حسین آقا: نه چطور مگه؟ من: هیچی. ادامه بده) به سفارش ام آی سیکس بود که نشان بدهند در کشور روی زمین نمی شود نقد کرد.

 

سناتور «نید فور اسپید آندرگراند» در گفت‌وگو با نشریه «فارین پلیسی- جنایی- جاسوسی» گفت: ما ابتدا اصلاح طلبان را به بهانه نقد می فرستیم زیر زمین تا از آنجا با حفر تونل‌هایی به تاسیسات هسته ای راه پیدا می کنیم. وی همچنین افزود: «تازه سر راه اگه امکانش باشه یه سر می‌ریم چند تا زندانی هم فراری می‌دیم. ما که بخیل نیستیم.» گفتنی است سابقا بسیاری از مقامات سیاسی آمریکا اعلام کرده بودند که فیلم فرار از شاوشنک از روی زندگی یکی از اصلاح طلبان ساخته شده بود که به نقدهای زیرزمینی علاقه فراوانی داشت.

 پیشنهاد: از آنجایی که پیام انتخابات 24 خرداد هنوز دلیوری نشده است، ما نمی توانیم هنوز خیلی کارها را روی زمین انجام دهیم. یک نمونه‌اش هم این جشن شب چله مجله چلچراغ که متاسفانه به دلیل بی‌تجربگی مسئولان آن نشریه روی زمین برگزار شد و به همین دلیل مسئولان با هوشمندی آن را لغو کردند. به نظر ما شمس الواعظین و قوچانی هم واقعا بی‌تجربه هستند. روزنامه که فقط مال روی زمین نیست! کرم خاکی و موش کور و... دل ندارند؟ روزنامه نمی خواهند؟ چی می‌شد اینها هم روزنامه‌هایشان را زیر زمین درمی‌آوردند؟ واقعا این غرور با آدم چه‌ها که نمی‌کند.
اخبار اجتماعی - قانون

 


ویدیو مرتبط :
شعر طنز دانشجویی شکر خند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فال با حافظ 91 (طنز)



 

حافظ, طنز, مطالب خنده دار

 ابتدا نیت کنید...
ای حافظ دانا ،بده فال به ما

درد فقری کشیده ام ، که مپرس / طعم قرضی چشیده ام ،که مپرس
گشته ام بی آبرو در نزد زن / همچو مرغی پر بریده ، که مپرس
آنچنان بیمار گشتم بهر گوشت / تا به کی سویا خریدن ،که مپرس
من به گوش خود شنیدم زین نیوز / نرخ سکه،آخ نالیدم،که مپرس
سوی من از طعم مرغ چیزی نگو / دیدمش آن سوی ویترین ،که مپرس
بی برنج،مهمان حبیب است یا عدو / مزه نیمرو چشیدند ،که مپرس
این تورم تا به کی درحال رشد / من دلم ارزانی خواهد،که مپرس
همچو حافظ،عاقبت شاعر شوی / وقتی کفگیر ته دیگ است،که مپرس

ای صاحب فال.........
پیشانی شما بسی کوتاه ،وبختتان کوتاهتر است...
از گرانی نالان مباش که گرانتر به بازار خواهد آمد.....
سفری در پیش داری ....که با این وضع بد اقتصادی ،همون خانه بمانید بیشتر به نفعتان است...........
منبع:awalnews.ir

این مطلب فقط جنبه طنز و سرگرمی دارد.