اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طناب بازی مجریان با سابقه در تلویزیون!


این مجریان که همگی از مجریان باسابقه صدا وسیما هستند آن‌قدر از لودگیشان سرمست بودند که یادشان رفته بود،برنامه به صورت زنده روی آنتن می رود.

این مجریان که همگی از مجریان باسابقه صدا وسیما هستند آن‌قدر از لودگیشان سرمست بودند که یادشان رفته بود،برنامه به صورت زنده روی آنتن می رود.

برنامه‌های تلویزیونی صداو سیما که به بهانه اعیاد مختلف بخش می شود، چند وقتی است مورد انتقاد زیادی قرار گرفته اما ماجرای برنامه "وقتمون کمه" که به مناسبت عید نیمه شعبان از شبکه پنج سیما پخش شد؛آن قدر باورنکردنی است که حتی منتقدان را هم به سکوت واداشته است. ماجرا از این قرار بود که در اقدامی بی سابقه مجریان این برنامه زنده تلویزیونی یاد کودکی شان کردند و با کت‌هایشان طناب بازی کردند!!

جالب این جا است که این مجریان که همگی از مجریان باسابقه صدا وسیما هستند آن‌قدر از لودگی‌شان سرمست بودند که انگار یادشان رفته بود،برنامه به صورت زنده روی آنتن می رود.

البته پیش از این آوازخوانی یکی از مجریان این برنامه با آهنگ های غیرمجاز آن ور آبی مورد انتقاد قرار گرفته بود اما این بار توهین به شعور مخاطب نیز به آن اضافه شد.

به راستی چه کسی پاسخ‌گوی انتظار مخاطب از صدا و سیما در پخش چنین برنامه‌هایی خواهد بود؟ چرا این افراد به خودشان اجازه می‌دهند تا از اعتماد مردم به خودشان در پخش زنده سوءاستفاده کنند و هر کاری که به ذهنشان می‌رسد بدون کوچک‌ترین منطقی اجرا کنند؟

اگر قرار است که برنامه‌های صدا و سیما مانعی بر سر راه شبکه‌های ماهواره ای باشند آیا چنین برنامه‌هایی با این بار فرهنگی و محتوایی، حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

منبع: خبرگزاری برنا




ویدیو مرتبط :
وقتی مجریان تلویزیون روی آنتن زنده والیبال بازی می کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری خوانی تازه: نمایش بی سابقه مستند حمله به ایران از تلویزیون اسرائیل



   حمله اسراییل به ایران,حملات اسراییل به ایران,جنگ اسراییل و ایران,اخبار

 

کری خوانی تازه: نمایش بی سابقه مستند حمله به ایران از تلویزیون اسرائیل

براساس محاسبات ارتش اسرائیل حمله به ایران نخستین کارزار نظامی جدی اسرائیل در سی سال اخیر محسوب خواهد شد و در مقایسه با آن، حملات اسرائیل به اسیراک عراق در اوایل دهه 80 و یا حمله سال ۲۰۰۷ به تأسیسات هسته ای «دیرالزور» در سوریه، بدون مخاطره و مثل آب خوردن بوده است.

 

بلافاصله پس از مذاکرات استانبول میان ایران و 5+1 شبکه ده اسرائیل برای نخستین بار، مستندی از برنامه ریزی انجام حمله هوایی به ایران رابا ذکر جزئیات نمایش داد.

 

به گزارش سرویس بین الملل «بازتاب» به نقل از روزنامه ینی مساوات چاپ آذربایجان؛ کانال 10 اسراییل پس از مذاکرات استانبول طی مستندی نتایج بررسی های چند هفته ای در مورد طرح عملیات نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران را که در برگیرنده اظهارات چندین افسر بلندپایه ارتش اسراییل می باشد، پخش کرده است.

 

به گزارش این کانال تلویزیونی، اسراییل تا 23 آوریل برای مشخص شدن نتیجه تلاش های دیپلماتیک بین المللی در راستای منصرف کردن ایران از بلندپروازی های هسته ای صبر خواهد کرد.

 

گفتنی است دور دوم مذاکرات ایران و کشورهای گروه 6 در مورد برنامه هسته ای ایران در 23 آوریل در بغداد برگزار خواهد شد.

 

به گزارش این کانال تلویزیونی اسراییل، چنانچه این مذاکرات نتیجه ای نداشته باشد، دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران داده خواهد شد. در این عملیات ده ها فروند شکاری ـ بمب افکن، هواپیماهای حامل سوخت، هواپیماهای جنگ الکترونی و بالگردهای امداد شرکت خواهند کرد و هواپیماهای مدرن سازی شده ی ـ اف 15 آی» نیز نقش تعیین کننده در این عملیات خواهند داشت که بمبهای ضد اهداف زیر زمینی را حمل خواهند کرد.

 

گفته میشود این هواپیماها به حال آماده باش و مسلح در آشیانه ها منتظر فرمان حمله اند. در این عملیات از هواپیماهای شناسایی بدون خلبان « ایتان» نیز استفاده خواهد شد و خانواده های خلبانانی که در این عملیات شرکت خواهند کرد، در مناطق امن و دور از پایگاههای نظامی اسکان داده شده اند.

در گزارش شبکه ده تلویزیون اسرائیل گفته شد که اگر تلاش های سیاسی جهانی برای وادار کردن ایران به تغییر مسیر برنامه هسته ای این کشور موفقیت آمیز نباشد و نخست وزیر اسرائیل سرانجام به سوی گزینه نظامی پیش برود، جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل وارد عمل خواهند شد.

 

در این گزارش هواپیماهای جنگنده ای که اکثراً ساخت آمریکاست با سیستم های مشترک درونی آنها که اسرائیلی - آمریکایی است، هواپیماهای سوخت رسان در هوا، بالگردهای امدادی، پهپادها و تجهیزات الکترونیک پیشرفته ای نشان داده شد که در برنامه ریزی وسیع برای چنین حمله پرمخاطره ای مورد نیاز است؛ در میان پهپادهای پیشرفته ساخت اسرائیل از جمله به پهپاد «ایتان» که می تواند فاصله هزار و سیصد کیلومتری میان اسرائیل و ایران را نیز طی کند، اشاره شد.

 

گزارشگر امور نظامی این شبکه تاکید کرد تا زمانی که مذاکرات هسته ای جاری با ایران در میان است، حمله ای در کار نخواهد بود و فرمان حمله تنها در صورت ناکامی این گفت و گوها صادر خواهد شد؛ جنگی که بر اساس این گزارش، نخستین کارزار نظامی جدی برای اسرائیل در سی سال اخیر محسوب خواهد شد و در مقایسه با آن، حملات اسرائیل به کوره اتمی عصیراک عراق در اوایل دهه هشتاد میلادی و یا حمله اوایل پاییز سال ۲۰۰۷ به تأسیسات نیمه تمام هسته ای در منطقه «دیرالزور» در سوریه، بدون مخاطره و مثل آب خوردن بوده است.

 

دراین مستند دست اندرکاران امور نظامی اسرائیل تأکید داشتند که نگران توانایی هایی خارق العاده از سوی هواپیماهای جنگی ایران نیستند زیرا نیروی هوایی ایران جنگنده های مدرنی ندارد و اکثر هواپیماهایش فرسوده اس.ت اما نگرانی جدی اسرائیل از سیستم های پدافند هوایی موسوم به «اس ۱۷» و «اس ۲۲» است که روسیه در اختیار ایران و سوریه گذاشته است و قدرت بسیاری داشته و می تواند اخلال و مانعی جدی بر سر پرواز جنگنده های اسرائیلی باشد؛ این سیستم ها هر چند شبیه مدل های قدیمی تر جنگنده های آمریکایی اف- ۱۵ است اما قدرتی بالاتر از هواپیماهای اسرائیلی ها دارند.

 

در این گزارش اعلام شده که اسراییل قدرت از بین بردن کامل توان هسته ای ایران را ندارد و به همین دلیل نیز نیروهای اسراییلی طرح «تهاجم کوتاه مدت و حرفه ای» علیه ایران را تهیه کرده اند. به بار آمدن تلفات نیز در این عملیات پیش بینی شده است. یک افسر ارشد نیروی هوایی اسراییل میگوید تعدادی از خلبانانی که در این عملیات شرکت خواهند کرد، دیگر باز نخواهند گشت. اسراییل همچنین به این مساله نیز توجه دارد که به دنبال آغاز عملیات علیه ایران، حملات گروههای تندرو و در راس آنها حزب الله لبنان به اسراییل آغاز خواهد شد که ممکن است از 30 سال گذشته به این سو شدیدترین جنگی باشد که در شمال سرزمینهای اشغالی در میگیرد.

 

منابع غربی نیز در این اثنا گزارش می دهند که اسراییل به آمریکا ضمانت داده است تا وقتی مذاکرات گروه 6 با تهران ادامه دارد، عملیات نظامی را آغاز نکند. این در حالی است که مقامات اسراییلی دادن چنین ضمانتی را تکذیب می کنند و متعاقب آن آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسراییل، اهود باراک وزیر دفاع آن کشور نیز اعلام کرده است که اسراییل چنین ضمانتی به آمریکا نداده است. وی با بیان اینکه انتظار حصول نتیجه ای از مذاکرات با ایران را ندارد، گفته است: «اطمینان داریم که آمریکا سعی در متوقف کردن فعالیتهای هسته ای ایران دارد، ولی امکان حل دیپلماتیک این مساله تمام شده است». وی همچنین با این عنوان که علاوه بر امنیت اسراییل، امنیت جهانی را نیز مد توجه دارند، گفته است که اسراییل عجله ای برای شروع عملیات جنگی ندارند.

 

گفتنی است که چندی پیش مجله آمریکایی فارین پالیسی با استناد به مقامات امنیتی و دیپاماتهای آمریکایی از وجود طرح توافق مخفی بین تل آویو و باکو برای استفاده اسراییل از اراضی آذربایجان در عملیات علیه ایران گزارش داده بود. نهاد ریاست جمهوری آذربایجان نیز این خبر را کذب و بهتان خوانده است. الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز در جلسه هیات وزیران که 16 آوریل ( 28 فروردین ماه) برگزار شد، با اشاره به این موضوع و بدون آنکه نامی از کسی ببرد، تصریح کرده است که آذربایجان هرگز اجازه استفاده از اراضی خود علیه کشور همسایه را نخواهد داد. وی همچنین با تعبیر درج چنین گزارشاتی در مطبوعات خارجی بعنوان بخشی از هجمه خبری علیه آذربایجان، گفته است: « نیروهایی وجود دارند که درصدد برهم زدن اوضاع منطقه و رو در رو قرار دادن آذربایجان با همسایگانش هستند و در این راستا به تخریبات خبری متوسل می شوند...».

 

در این حال، ارمنستان نیز خود را برای مقابله با آثار اقتصادی ناشی از نهاجم احتمالی علیه ایران آماده میکند. تیگران سرکیسیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با روزنامه « نزاویسیمایا گازتا» چاپ مسکو گفته است که کشورش مشغول ذخیره کردن ارزاق، سوخت و سایر مایحتاج ضروری است که دست کم بتواند 3 ماه پاسخگوی نیازهای ارمنستان باشد. وی گفته است: « 20 درصد مبادلات اقتصادی ارمنستان با ایران است که در صورت شروع عملیات جنگی علیه ایران، ارمنستان در زمینه مبادلات با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. ارمنستان دارای خط لوله مشترک گاز و شبکه فشار قوی انتقال نیرو با ایران است. جهانگردان ایرانی به ارمنستان سرازیر میشوند و ایران در ارمنستان بانکها و سرمایه گذاریهایی دارد. به این دلیل نیز خودمان را برای هر احتمالی در هر زمینه ای آماده میکنیم».

 

ینی مساوات در پایان می نویسد: در تاریخ اعلام شده از سوی اسراییل برای آغاز عملیات جنگی علیه ایران، مسابقه آوازخوانی « یوروویژن» در آذربایجان برگزار خواهد شد. به هر حال، دولت آذربایجان به رغم کذب و بهتان خواندن مندرجات مطبوعات غرب، این گزارشات را بطور جدی مورد بررسی قرار خواهد داد. خدای ناکرده، چنانچه همزمان با مسابقه آوازخوانی «یوروویژن» جنگی علیه ایران آغاز و حتی یک بمب نیز در این کشور منفجر شود، آثار آن متوجه آذربایجان نیز خواهد شد./بازتاب