اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلا به آسمان هفتم نزدیک شد



 

 

طلا,بازار طلا

 

پس از اعلام قاطعانه بانک مرکزی نسبت به کنترل نرخ ارز، کاهش قیمت، تک نرخی کردن و رساندن قیمت دلار مسافرتی به نرخ دلار دولتی، نه تنها قیمت ارز کنترل نشد و کاهش پیدا نکرد بلکه روز به روز به نرخ ارز افزوده و در نهایت افسار گسیخته شد.

 

به گزارش  خانه ملت، امروز نه تنها بانک مرکزی دیگر اعلام قاطعانه کنترل ارز نکرد بلکه کارشناسان اقتصادی را برای رسیدن به راه حل مناسب دعوت کرد؛ کاری که چشم بسیاری را خیره به خود کرده تا مردم ببینند این‌بار با توجه به تاثیر نرخ ارز بر قیمت اکثریت کالاها و هزینه های زندگی، در زمان اجرای هدفمندکردن یارانه ها و نزدیک شدن به اجرای فاز دوم این قانون بانک مرکزی چگونه می خواهد نرخ ارز و در پی آن وضعیت اقتصادی کشور را کنترل کند.

تجربه ثابت کرده که بازگشت قیمت کالاهای گران شده در کشور بسیار نادر است و در بسیاری موارد رویایی بیش نیست؛ با توجه به افزایش و بی ثباتی قیمت اجناس در پی نوسان شدید و بی حساب نرخ ارز آیا اقدام بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار به هنگام است یا نوشدارویی پس از مرگ سهراب محسوب می‌شود.

صبح امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با توجه به مشکلات افزوده شده بر گردن تولیدکنندگان و واردکنندگان که ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارند از بانک مرکزی خواست که نه تنها نرخ دلار کاسته، بلکه ارز تک نرخی شود.

نرخ سکه و طلا بنا به اعلام اتحادیه طلای تهران

بنا به اعلام اتحادیه طلا و جواهرات تهران، امروز سکه طرح قدیم ۶۳۵ هزار تومان، ‌سکه طرح جدید ۶۲۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۳ هزار تومان و سکه گرمی ۷۹ هزار تومان معامله شد.

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۱ هزار تومان و هر اونس طلا نیز هزار و۵۶۰ دلار است.

نرخ سکه، طلا و ارز در بازار آزاد

به گزارش ایسنا امروز سکه طرح قدیم ۶۵۰ هزار تومان، ‌سکه طرح جدید ۶۲۶ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۲ هزار تومان ، سکه گرمی ۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومان در بازار معامله شد.

بر این اساس دلار امریکا نیز در بازار آزاد هزار و۷۴۰ تومان، یورو دو هزار و ۲۰۰ تومان و پوند دو هزار و۴۵۰ تومان عرضه شد.

یکی از فعالان صنف طلا و جواهرات با تاکید بر این که اگر دولت ارز عرضه کند، قیمت دلار کاهش می یابد، گفت: در حال حاضر در بازار خرید و فروش با اختلاف صورت می گیرد به این معنا که با قیمت پایین خرید و با قیمت بالا فروش صورت می‌گیرد.... / خبر گزاری : afkarnews


ویدیو مرتبط :
رودی اسرارآمیز به رنگ و درخشش طلا | ره بال آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدمخواری با مصرف " آسمان هفتم"



 پلیس میامی در مورد یك ماده مخدر جدید با عنوان " آسمان هفتم" كه موجب بروز آدمخواری در مصرف كنندگان آن می شود، پس از چندین حمله خشونت بار با ویژگی‌های آدمخواری هشدار داد.

 

آسمان هفتم,مواد مخدر آسمان هفتم,ماده مخدر جدید

 

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس شهر میامی ایالت فلوریدا خاطرنشان كرد:‌این ماده مخدر جدید شیمیایی موسوم به "آسمان  هفتم" در مصرف كنندگان حالت جنون تمایل به جنایت با مشخصه آدمخواری را ایجاد می كند.

 

مقامات اداره پلیس میامی از ماموران خود خواستند هنگام مواجهه با موارد بسیار خشونت بار بسیار محتاط باشند. تاكنون دو مورد حادثه خشونت بار با مصرف این ماده مخدر مشتق از نوع قوی "اكستازی" مشاهده شده كه در یكی از موارد فرد دستگیر شده دو مامور پلیس را تهدید به  "خوردن" كرده و تلاش كرد یكی از آنها را گاز بگیرد.

 

براندون دی لئون 21 ساله یك فرد بی خانمان ناگهان در یك رستوران به حاضران دشنام داد ومی خواست به آنها حمله كند كه با فرا رسیدن ماموران پلیس توسط آنها دستگیر شد. هنگام انتقال او به اداره پلیس براندون سرش را یه شیشه محافظ داخل اتومبیل پلیس می كوبید و فریاد می زد " شما را می خورم" . در اداره پلیس این مرد جوان مانند یك حیوان می غرید و می خواست یكی از ماموران را گاز بگیرد.

 

ماموران پلیس ناگزیر یك ماسك  مجهز به دهان بند به او زده و پاهایش را بستند. در آزمایش مشخص شد براندون 21 ساله ماده مخدر جدید " آسمان هفتم"‌ كه نام دیگر آن " نمك حمام" است را مصرف كرده است.

 

آسمان هفتم,مواد مخدر آسمان هفتم,ماده مخدر جدید

 

 

مورد وی مشابه مورد آدمخواری دیگری است كه هفته گذشته در میامی رخ داد و مردم این كلان شهر را به وحشت انداخت. در این مورد كه به گفته شاهدان هراس آورتر از هر فیلم ترسناك بود یك مرد در پیاده روی حاشیه یك اتوبان صورت مرد دیگری را مانند یك حیوان درنده خورد.

 

رسانه های محلی این حادثه وحشتناك را " حمله  خونخوار" نامیدند. مهاجم كاملا برهنه شده و لباس های قربانی خود را نیز درآورده بود و شروع به خوردن صورت او كرده بود حتی حضور مردم و پلیس نیز مانع این آدمخوار نشد و پلیس ناگزیر با شلیك گلوله ای وی را به قتل را رساند.

 

پلیس هویت مرد آدمخوار را رودی یوجین 31 ساله اعلام كرده و قربانی او كه حدود 80 در صد از صورتش خورده شده و در وضعیتی وخیم در بیمارستان بستری است یك  مرد میانسال و بی خانمان است.

 

به گفته پلیس ، رودی یوجین به احتمال زیاد ماده مخدر" آسمان هفتم" كه ماده ای اوهام آور و بسیار خطرناك است را مصرف كرده بود.

 

ایوونكا برایانت، نامزد یوجین به روزنامه میامی هرالد گفت: این رفتار رودی هیچ شباهتی با اخلاق عادی او نداشته و بدون شك بدون اطلاع از عوارض این ماده مخدر آن را استفاده كرده بود. همسر سابق وی نیز پیش از این گفته بود : رودی رفتاری خشونت بار داشت اما نه به این شكل كه دست به آدمخواری بزند. مترجم: بهرام افتخاری.

 

منبع:جام جم آنلاین