اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلایی ترین سال برای ایران


یک روزنامه فرامنطقه‌ای در تحلیلی با اشاره به افزایش نفوذ ایران در کشورهای منطقه تاکید کرد که سال 2015 سالی طلایی ایران خواهد بود.

خبرگزاری فارس: روزنامه الحیات در مطلبی با اشاره به افزایش قدرت ایران در سطح منطقه تاکید کرد که سال جدید میلادی سال طلایی ایران برای صدور انقلابش خواهد بود.

این مطلب با اشاره به افزایش نفوذ ایران در منطقه مدعی شد که ایران در حال صادر کردن انقلاب اسلامی به کشورهای عربی منطقه است.

الحیات که توسط شاهزاده‌های سعودی اداره می‌شود در ادامه با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی ایران قلب میلیون‌ها نفر از مردم را در کشورهای عربی مجذوب کرد، تاکید کرد که انقلاب اسلامی با شعار مقابله با حکومت سلطنتی و آمریکا وارد عمل شد.

این روزنامه در ادامه با بیان اینکه اکنون شرایط کشورهای عربی در مقابل ایران در پائین‌ترین سطح قرار گرفته تصریح می‌کند که باید کشورهای عربی نشستی فوری برای اقدامی متحد علیه دخالت‌های ایران برگزار کنند.

نویسنده عربستانی این مطلب در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به اینکه تمدید مذاکرات موفقیتی برای ایران است، تاکید کرد که کشورهای 5+1 باید در توافق با تهران تامل بیشتری کنند و به نتایج آن بیشتر بیاندیشند.

الحیات در ادامه توافق احتمالی میان ایران و 5+1 را شکل دهنده آینده روابط ایران با کشورهای عربی منطقه دانست و چنین نتیجه گیری کرد که ایران روابط خود با کشورهای عربی را باید بهبود ببخشد و از مسیر گذشته خود فاصله بگیرد.


ویدیو مرتبط :
تیم آکروجت تاج طلایی نیروی هوایی ایران سال 1356

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برانکو ایوانکویچ: مردم ایران عاشق فوتبال هستند/ 5 سال طلایی در تهران داشتم



برانکو ایوانکویچ: مردم ایران عاشق فوتبال هستند/ 5 سال طلایی در تهران داشتم

برانکو ایوانکویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفت‌وگو با سایتی اماراتی بار دیگر به دوران خوبش در فوتبال ایران اشاره کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایوانکویچ درباره آرزویش برای ورود به عرصه مربی‌گری گفت: از بچگی آرزویم این بود که وارد حرفه‌ی مربی‌گری شوم. به همین خاطر خیلی زود فوتبال را رها کردم در حالی که چندین پیشنهاد خارجی نیز داشتم. خیلی سریع به دانشگاه رفتم و تحصیلات آکادمیکم را در رشته تربیت بدنی به پایان رساندم. 5 سال نیز در در دانشگاه در همین رشته به تدریس پرداختم.

ایوانکویچ در سال 1983 به عنوان مربی به تیم وارتکس کرواسی پیوست و در سال 85 به عنوان سرمربی تیم برگزیده شد؛ پستی که 10 سال در آن باقی ماند. سپس هدایت دو تیم دیگر کرواسی، سگستا برای یک فصل و رجیکا برای دو فصل بر عهده داشت. او از سال 1994 تا 2000 به عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی کرواسی به انجام وظیفه پرداخت. در این مدت او در 60 بازی رسمی با کروات‌ها همراه بود که شامل صعود به یک چهارم نهایی یورو 96 در انگلیس و کسب مقام سومی در جام جهانی 1998 فرانسه بوده است.

او در سال 2000 کرواسی را به مقصد هانوفر آلمان ترک کرد تا هدایت این تیم بوندسلیگایی را بر عهده بگیرد و در سال 2001 مجددا به عنوان دستیار به یار قدیمی‌اش میروسلاو بلاژویچ در تیم ملی ایران پیوست. در ادامه یک سال بعد ایوانکویچ جانشین بلاژویچ در تیم ملی ایران شد و او با تیم زیر 23 ایران توانست در بازی‌های آسیایی بوسان به عنوان قهرمانی در کره جنوبی دست یابد.

او سپس با تیم ملی بزرگسالان ایران توانست عنوان سومی جام ملت‌های آسیا را کسب کند و به آسانی به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد و در آنجا دو شکست برابر مکزیک و پرتغال و یک تساوی برابر آنگولا کسب کرد.

ایوانکویچ درباره این دوران خصوصا حضور در تیم ملی ایران گفت: من سال‌های درخشانی در ایران، چین و عربستان داشتم. 5 سال طلایی در ایران پشت سر گذاشتم. آنجا مردم عاشق فوتبال هستند و بیش از 100 هزار نفر برای بیشتر بازی‌ها به ورزشگاه می‌روند. من خاطرات خوب و دوستان زیادی در ایران دارم.

ایوانکویچ در دوران هدایتش در تیم ملی ایران بارها به امارات عزیمت کرد و زمانی که تابستان امسال برای هدایت الوحده به امارات آمد با جو فوتبال امارات بیگانه نبود.

ایوانکویچ در این خصوص گفت: زمانی که هدایت الاتفاق عربستان را بر عهده داشتم فوتبال امارات را دنبال می‌کردم و دیدگاه خوبی از تیم‌های اماراتی داریم. امیدوارم بتوانم در تیم الوحده دوران خوبی نیز داشته باشم. البته هدفم مثل همه جا پیروزی در همه بازی‌ها و کسب قهرمانی است.

برانکو ایوانکویچ با یک قرارداد دو ساله هدایت تیم الوحده را در تابستان سال جاری بر عهده گرفت./ایسنا