اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلاق پزشک و پرستار به خاطر دختر مرموز


16سال پیش با همسرم ازدواج كردم. تا 3 سال پیش زندگی آرام و خوبی داشتیم. ‌با اینكه این ازدواج، ازدواج دوم من است اما هرگز با همسرم دچار مشكل نشدیم اما الان تنها دلیل جدایی‌مان دخترم است. دکتری در دادگاه ادعا كرد: بیماری دخترم به قدری شدید است كه از او می‌ترسم. او مقابل من هر نوع خلافی را انجام می‌دهد و من جرات مخالفت با او را ندارم. همسرم نیز به دلیل وجود این مشكلات و تضمین آینده دختر كوچكمان خانه را ترك كرده است.


این مرد با طرح دادخواست طلاق در دادگاه خانواده حضور یافت و اظهار كرد: 16 سال پیش با همسرم ازدواج كردم. تا 3 سال پیش زندگی آرام و خوبی داشتیم. ‌با اینكه این ازدواج، ازدواج دوم من است اما هرگز با همسرم دچار مشكل نشدیم اما الان تنها دلیل جدایی‌مان دخترم است.

این مرد به رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده گفت: متاسفانه دخترم دچار اختلال هویت جنسی است و این بیماری از 3 سال پیش یعنی زمانی كه او 12 سال داشت، شدیدتر شد. با اینكه من پزشك و همسرم پرستار است اما نتوانستیم مشكل دخترمان را حل كنیم.

وكیل پرستار نیز در دادگاه عنوان كرد: این دکتر این ادعا را دارد كه همسرش باعث تشدید بیماری بچه‌اش شده زیرا هیچ‌گاه مقابل او نایستاد و به او اجازه همه‌ كاری را می‌داد طوری كه او شب‌ها تا دیروقت بیرون از خانه بود و الان كه بزرگ‌تر شده طوری رفتار می‌كند كه پدرش نیز از او می‌ترسد.

چندین بار با یكدیگر درگیری داشته‌اند. به پدرش حمله كرده و او را مورد ضرب‌ و ‌جرح قرار داده است.

این وكیل دادگستری در دفاع از موكلش ادامه داد: ‌موكل من خانه را به همراه دختر كوچكش ترك كرده است تا دختر بیمارش تاثیری روی بچه كوچك‌تر نگذارد و به خاطر آینده او، خواهان طلاق است.

وكیل این زن در ادامه اظهار كرد: موكل من ادعا دارد همسرش در سن 12 سالگی برای دخترشان خانه‌ای مستقل تهیه كرده و او از همان زمان با برپایی میهمانی‌های شبانه وقیح‌تر شده است طوری كه اكنون آنها را به این وضع گرفتار كرده است.

دکتر با اعتراض به اظهارات وكیل همسرش گفت: من با ارائه سند و مدرك پزشكی ثابت می‌كنم كه به دلیل وجود اختلافات شدید میان همسر و دخترم، پزشك وی از من درخواست كرد مدتی آنها را از یكدیگر دور كنم تا دخترم آرام‌تر شود اما حالا او مدعی است من موجب تشدید بیماری دخترمان شده‌ام در حالی كه همیشه مادر است كه با دخترش رابطه عاطفی برقرار كرده و او را از مشكلات جامعه بااطلاع می‌كند اما همسر من هرگز نتوانست این رابطه را برقرار كند.

وی مدعی شد: دخترمان به دلیل بیماری‌‌ای كه دارد، ظاهر پسرانه درست می‌كند و تمام دوستان او پسرند. من واقعا از این وضع خسته شدم. همسرم به جای اینكه در این لحظات كنار من باشد، مرا ترك كرده است.

این دکتر در پاسخ به پرسش قاضی عموزادی مبنی بر اینكه اگر بیماری دخترتان شدید است چرا او را بستری نمی‌كنید تا درمان شود، اظهار كرد:‌ دختر من آنقدر بیماری‌اش شدید است كه نمی‌شود او را كنترل كرد، حتی یك بار در خیابان توسط پلیس ‌دستگیر شد و زمانی كه مامور به او تذكر داد، سیلی محكمی به گوش او زد و به همین دلیل دادگاهی شد كه البته من قبل از شروع جلسه بیماری دخترم را برای قاضی توضیح دادم. قاضی در جلسه دادگاه به دخترم گفت باید به بازداشتگاه برود‌ و در كمال تعجب، دخترم با رویی گشاده از این حكم استقبال كرد. حال شما می‌گویید كه چرا من او را بستری نمی‌كنم؛ او فرار می‌كند.

رئیس دادگاه بعد از شنیدن اظهارات این دکتر و وكیل همسرش،‌ حكم طلاق را صادر نكرد و ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسه بعد موكول كرد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ادامه روند دستگیری اعضای جریان انحرافی،گفت: دستگاه قضا در پیگیری انحرافات و دستگیری این افراد کوچکترین عقب نشینی نخواهد داشت چرا که برخورد با این جریانات وظیفه قانونی دستگاه قضا است و سبقه سیاسی ندارد.

سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند دستگیری اعضای جریان انحرافی گفت: دستگاه قضایی موظف است براساس قانون و حق با هرگونه انحرافی که جرم است برخورد کند و پیگیری های این دستگاه سبقه سیاسی ندارد.
وی افزود: دستگاه قضا در پیگیری انحرافات و دستگیری این افراد کوچکترین عقب نشینی نخواهد داشت چرا که برخورد با این جریانات وظیفه قانونی دستگاه قضا است.

معاون اول قوه قضاییه درخصوص رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی و عاملان آن اظهار داشت:‌ پرونده مفاسد اقتصادی با جدیت پیگیری می شود و با عاملین آن طبق قانون برخورد جدی صورت می گیرد و عدم اعلام رسمی این برخوردها به معنای عدم اقدام نیست.

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
معلولیت به خاطر اشتباه یک پزشک/ دختر هنرمند پیکرتراش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست طلاق به خاطر مخالفت شوهر با ازدواج دختر



زن جوان وقتی دید که شوهرش با ازدواج دخترشان مخالفت می‌کند، تصمیم به جدایی گرفت.

به گزارش مردم سالاری، چندی پیش زن میانسالی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و درخصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی پسر خواهرم خواستگار دخترم است. او خیلی وقت است که عاشق دخترم شده و می‌خواهد با او ازدواج کند. دخترم هم به شدت به پسرخاله‌اش علاقه دارد و با این ازدواج هیچ مخالفتی ندارد. ولی شوهرم چند سال است که با ازدواج آن‌ها مخالفت می‌کند و مرتب به خواهرم و پسرش ناسزا می‌گوید.

وی ادامه داد: شوهرم به آن‌ها بی‌احترامی می‌کند و هر بار پسر خواهرم برای خواستگاری به خانه ما می‌آید شوهرم او را بیرون می‌کند. با این رفتارهای شوهرم ارتباط من با خواهرم بد شده است. دختر و پسر خواهرم هم افسردگی گرفته‌اند و همیشه ناراحتند. ولی شوهرم باز هم کوتاه نمی‌آید.

زن میانسال در ادامه گفت: او هر شب با من دعوا می‌کند و زندگی ما سر این موضوع به میدان جنگ تبدیل شده است. برای همین تصمیم به جدایی گرفتم و می‌خواهم از شوهر خودخواهم جدا شوم.

با اظهارات این زن قاضی شوهر وی را نیز به دادگاه احضار کرد.


  اخبار حوادث  - مردم سالاری