اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طلاق به خاطر سفر پرماجرای تازه داماد



اخبار حوادث - سرنوشت متفاوت 2 قاتل اعدامی

دو مرد که به جرم قتل در انتظار چوبه دار بودند، سرنوشتی متفاوت پیدا کردند.

یکی از اعدامی‌ها با بخشش خانواده قربانی از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش زندگی بازگشت و همدست او با به اجرا درآمدن حکمش مرگ را در آغوش کشید.
بنا بر این گزارش، چندی پیش دو مرد جوان به خاطر قتل پسر جوانی به نام «مهدی سبزعلی‌پور» بازداشت شدند.
پرونده این دو «مرتضی» 30 ساله و «محمد» 31 ساله پس از اعتراف به قتل در دادسرای تنکابن با صدور کیفرخواست برای رسیدگی‌های قضایی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده شد.
قضات این شعبه با مطالعه دقیق پرونده و شنیدن اعترافات دو جوان قاتل رأی به اعدام با چوبه دار را برای آنها صادر کردند.
به خاطر اعتراض و فرجام خواهی دو قاتل، پرونده به دیوانعالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان حکم را تأیید کردند و اجرای حکم برای استیذان به دفتر رئیس قوه قضائیه فرستاده شد و سرانجام قرار بر این شد حکم اعدام سحرگاه روز نهم آذرماه در محوطه زندان نشتارود تنکابن در حضور اولیای دم قربانی حادثه به اجرا درآید.
در حالی که نخستین ساعات سحرگاه دو اعدامی ‌برای اجرای حکم به محوطه زندان نشتارود  تنکابن انتقال داده شده بودند و پس از حضور دادستان تنکابن و مدیر اجرای احکام و فرماندار قرار بود رأی به اجرا در بیاید، ناگهان اتفاق به گونه‌ای رقم خورد که یکی از اعدامی‌ها از پای چوبه دار به آغوش زندگی بازگشت.
براساس اعلام مقامات قضایی تنکابن، اولیای دم در آخرین لحظات درباره مرتضی گذشت کرده و رضایت خود را اعلام کرده اما شرط کردند او تا پایان عمرش در استان‌های مازندران، گلستان و گیلان زندگی نکند.
بر اساس این گزارش، حکم اعدام علی ساعت 8 صبح در محوطه زندان به اجرا در آمد.
نقطه نظرات قانون:
اگر قاتل یک نفر باشد و اولیای دم فقط نسبت به عده‌ای رضایت دهند آیا باز هم قصاص جاری می‌شود؟
اگر دو یا چند نفر مشترکاً دیگری را بکشند ولی دم می‌تواند درخواست قصاص همه آنان را بکند و در این حالت اگر قاتل دو نفر باشد ولی دم باید به هر کدام از آنها نصف دیه و اگر سه نفر باشند به هر کدام سه‌چهارم دیه را بپردازد تا قادر به قصاص آنها باشد اما اگر ولی دم بخواهد نسبت به برخی از آنها گذشت کند می‌تواند برخی از شرکای در قتل را با پرداخت دیه در قصاص و از بقیه شرکا نسبت به سهم دیه اخذ کند. در این حالت پرداخت دیه به قاتل جهت قصاص باید قبل از انجام قصاص صورت گیرد والا قبل از پرداخت سهم دیه به او نمی‌توان وی را قصاص کرد.

 

------------------------

 

طلاق به خاطر سفر پرماجرای تازه داماد
تازه داماد وقتی با تنها گذاشتن نوعروس با خانواده‌اش به سفر رفت نمی‌دانست در کمتر از یک ماه میهمان دادگاه خانواده خواهد شد. دختر 24 ساله که «محبوبه» نام دارد به قاضی عموزادی رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده ونک گفت: دو ماه از هفت ماه زندگی مشترکمان با «فرهاد» به قهر گذشته است. او در یک اقدامی عجیب مرا شوکه کرد، فرهاد بدون در نظر گرفتن من و احساساتم برای خود و خانواده‌اش بلیت سفر تهیه کرد. او وقتی نمی‌داند با تازه عروسی که با هزاران امید قدم به خانه‌اش گذاشته چگونه برخورد کند چگونه می‌خواهد یک عمر پشتوانه من باشد؟! این عروس جوان با بغض ادامه داد: تعجب می‌کنم که چرا خانواده‌اش هم هیچ تذکری به پسرشان ندادند و او را متوجه رفتار اشتباهش نکردند و با هم به سفری رفتند که من همیشه آرزویش را داشتم. فرهاد به من قول داده بود پس از ازدواج با همدیگر به این سفر می‌رویم اما او رفت و مرا تنها گذاشت. من طلاق می‌خواهم.
قاضی با شنیدن اظهارات تازه عروس خواست مرد جوان نیز ماجرای سفر دردسر سازش را بازگو کند.
تازه داماد 32 ساله روبه روی قاضی عموزادی ایستاد و گفت: من هرگز قصد ناراحت کردن و رنجاندن محبوبه را نداشتم و حاضر به طلاق دادنش نیز نیستم.
من محبوبه را دوست دارم، همه این اتفاقات تنها یک سوءتفاهم است چرا که من می‌خواستم با همسرم همراه خانواده‌اش به سفر برویم که احساس تنهایی و غریبی نکند، به همین خاطر در سفر نخست ابتدا با خانواده‌ام به این سفر رفتیم و به خیال اینکه شاید محبوبه در نخستین سفر با خانواده‌ام راحت نباشد او را همراهم نبردم و برنامه‌ریزی کرده بودم امسال همراه محبوبه و خانواده‌اش به صورت جداگانه به سفر برویم اما او زود قضاوت کرد و اجازه نداد از خودم دفاع کنم و خانواده‌اش نیز به حمایت از دخترشان پرداختند بدون اینکه بدانند جریان از چه قرار است. فرهاد ادامه داد: شاید بهتر بود از همان ابتدا به همسرم می‌گفتم ولی می‌خواستم او را غافلگیر کنم که متأسفانه خودم غافلگیر شدم. امیدوارم همسرم مرا ببخشد و زندگی‌ای را که با عشق و دوستی بنا کرده بودیم به این راحتی ویران نکند. بنابر این گزارش، قاضی عموزادی با شنیدن اظهارات زوج جوان آنها را به صلح و سازش دعوت کرد. سرانجام این تازه داماد و عروس با تبسمی بر لب به خاطر سوءتفاهم و لجبازی‌های بچگانه از هم عذرخواهی کردند و دست در دست هم از دادگاه خارج شدند تا ادامه زندگی‌شان را با صبر و مهربانی بیشتر ادامه دهند.

 

----------------------------

 

غافلگیری 3 مرد افیونی
در خودروی پر از تریاک سه قاچاقچی موادمخدر در چالوس در تجسس‌های پلیسی به دام افتادند. فرمانده پلیس چالوس از دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر و کشف پنج کیلوگرم تریاک از این افراد خبر داد. «اتباع طبری» گفت: در پی کسب گزارشی مبنی بر فعالیت سه قاچاقچی مواد مخدر در سطح این شهر موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.


وی تصریح کرد: در همین ارتباط مأموران با انجام برخی اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی سوداگران مرگ آنان را  مورد تعقیب و مراقبت قرار دادند. فرمانده پلیس چالوس خاطرنشان کرد: مأموران با شناسایی محل فعالیت متهمان و خودروی آنان در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کرده و در بازرسی از خودرویشان پنج کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در این خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

 

اخبارحوادث - روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
تازه عروس داماد در دادگاه طلاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طلاق به خاطر كلاهبرداری میلیاردی شوهر



 

زنی در حضور قاضی دادگاه خانواده‌ مدعی شد، شوهرش یك میلیارد تومان كلاهبرداری كرده و متواری ‌است.زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواستی را به قاضی یكی از شعبه‌ها ارائه كرد.



این زن در حضور قاضی شعبه ۲۳۸ این مجتمع مدعی شد، شوهرش برای این‌كه بتواند در یك شركت سرمایه‌گذاری كند از همه اقوام پول قرض گرفت و بعد از جمع‌آوری پول‌ها ـ كه حدود یك میلیارد تومان بود ـ متواری شد. من هم نمی‌توانم سركوفت اقوام را تحمل كنم زیرا آنها مدعی هستند با شوهرم همدست بوده‌ام.


وكیل این زن هم افزود: بر اساس شواهد موجود، شوهر موكلم به تنهایی اموال اقوام را جمع كرده و سپس متواری شده‌است و موكلم در این ماجرا دستی ندارد.



وی ادامه داد: حدود ۶ سال است این زن و مرد ۲۷ و ۳۴ ساله با هم زندگی می‌كنند و آنها دارای ۲ فرزند دختر و پسر ۳ و ۴ ساله هستند.


زن بار دیگر در مقابل قاضی این شعبه مدعی شد: در حال حاضر خرجی من از سوی خانواده‌ام تأمین می‌شود و معلوم نیست شوهرم كجاست.


وی افزود: از ابتدای ازدواج حق طلاق را از شوهرم گرفتم و حالا می‌خواهم طلاق بگیرم و به همه ثابت كنم شوهرم مرا هم بی‌خبر گذاشته و رفته است.



این زن گفت: من و شوهرم دخترعمو و پسرعمو بودیم و به پیشنهاد خانواده‌ها با هم ازدواج كردیم و هیچ مشكلی نداشتیم تا این‌كه این موضوع پیش آمد.



وی ادامه داد: شوهرم از ابتدای ازدواج، عاشق خارج از كشور و به خصوص رفتن به مالزی بود و احتمال می‌دهم پس از سرقت اموال به خارج از كشور متواری شده است.



وی گفت: حتی اگر شوهرم با تمام پول‌ها برگردد و بخواهد با من مجدد زندگی كند از آنجا كه مرا بدون سرپرست گذاشته و پول را به من ترجیح داده، دیگر او را نمی‌خواهم و نمی‌توانم در كنارش بمانم.



قاضی رسیدگی به این پرونده، با توجه به شواهد و متواری بودن مرد، حكم طلاق را تا اطلاع ثانوی صادر نكرد..../ جام‌جم آنلاین