اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طعنه پوتین به اوباما در نشست اپک



طعنه پوتین به اوباما , رئیس جمهور روسیه

طعنه پوتین به اوباما در نشست اپک

رئیس جمهور روسیه امروز در اندونزی و در جریان نشست اپک در اظهاراتی با اشاره به تعطیلی دولت آمریکا اعلام کرد: اگر من هم جای اوباما بودم و در چنین وضعیتی گرفتار می شدم، قطعا به بالی نمی آمدم.

به گزارش رویترز، "ولادیمیر پوتین" در سخنان امروز خود گفت: من تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای لغو سفر به آسیا را درک می کنم و اگر من هم با چنین چالشی در داخل روسیه روبرو شوم قطعا همین تصمیم را می گیرم.

پوتین در ادامه با لحنی طعنه آمیز گفت: شاهد هستیم که در سیاست داخلی آمریکا چه مشکلی پیش آمده و این وضعیت آسانی نیست. فکر می کنم این حقیقت که رئیس جمهور آمریکا به دلیل این مشکل به نشست اپک نیامده کاملا منطقی است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: فکر می کنم اگر من و یا رئیس هر کشور دیگری نیز در چنینی وضعیت مشکلی گرفتار شویم همان کار را انجام می دهیم.

دولت آمریکا از سه شنبه هفته گذشته به دلیل تصویب نشدن بودجه جدید تعطیل شده و همین امر منجر به آن شده که 800 هزار نفر از کارمندان فدرال به تعطیلات اجباری بروند.

تعطیل شدن دولت پیامدهایی را نیز برای شخص باراک اوباما به دنبال داشت به طوری که وی سفر خود به آسیا را لغو کرد.

نظر به تنش های اخیر میان روسیه و آمریکا به نظر می رسد که پوتین این اظهارات را برای تمسخر آمریکا بر زبان جاری کرده باشد./فرارو

 


ویدیو مرتبط :
طعنه به اوباما!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما و پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ درباره سوریه گفت‌وگو کردند



 نشست سران کشورهای گروه ۲۰

اوباما و پوتین در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ درباره سوریه گفت‌وگو کردند

معاون رئیس جمهور روسیه از دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای گروه ۲۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری راشاتودی از قول معاون رئیس جمهور روسیه گزارش داد اوباما و پوتین روسای جمهور کشورهای آمریکا و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای گروه 20 با یکدیگر دیدار و درباره مسائل سوریه گفت‌وگو کردند.

به گفته معاون رئیس جمهور روسیه، پوتین و اوباما بر ادامه رایزنی‌ها در سطح وزارت خارجه درباره برخی مسائل مربوط به روسیه توافق کردند.

روابط میان روسیه و امریکا پس از آن که مسکو درخواست کاخ سفید برای استرداد اسنودن را رد کرد، تیره شده است.

علاوه بر این، درگیری‌های سوریه و استقرار سامانه سپر موشکی امریکا در اروپای شرقی نیز از موضوعات مهمی هستند که به روابط دوجانبه مسکو- واشنگتن آسیب می‌زنند.

مجموع این اختلافات باعث شد کاخ سفید دیدار بین پوتین و اوباما در حاشیه این نشست را لغو کند.

اسنودن که اطلاعاتی درباره برنامه‌های فوق محرمانه دولت امریکا را فاش کرد نخست به هنک کنگ گریخت و سپس به روسیه سفر کرد. اسنودن پیش از آنکه روسیه چند هفته پیش به مدت یک سال به وی پناهندگی اعطا کند به مدت بیش از یک ماه در منطقه ترانزیتی فرودگاه بین‌المللی مسکو پنهان شده بود.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه آمریکا با طرح ادعاهای استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در منطقه غوطه شرقی این کشور در روز 21 آگوست از جمله دیگر محورهای مهم اختلاف دو کشور محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز 21 آگوست، در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس