اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طعنه سیاوش اکبرپور به مجیدی، نکونام و ...


هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنانی که از استقلال رفتند مردم را برای حضور در ورزشگاه بی‌رمق کردند.

خبرگزاری فارس: هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنانی که از استقلال رفتند مردم را برای حضور در ورزشگاه بی‌رمق کردند.

تیم فوتبال استقلال فردا در دیداری حساس باید به مصاف الشباب عربستان برود، اما این مسابقه در حالی انجام می‌شود که بعد از شکست آبی‌پوشان مقابل ملوان، انتقادات زیادی از استقلال مطرح شد.

سیاوش اکبرپور درخصوص اتفاقات مختلف بعد از بازی در انزلی صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید.

 از بازی و شکستی که متحمل شدید شروع کنیم.

آن مسابقه یک اتفاق بود که افتاد، زمین بد بود و هر چه زدند تبدیل به گل شد. فقط این را بزنید که آن بازی فراموش شد.

 اما بعد از این بازی خیلی سر و صدا شد و خودت بهتر می‌دانی که مسایل حاشیه‌ای به وجود آمد.

من درخصوص اتفاقات بعد از بازی هیچ صحبتی ندارم، اما اگر شما بازی آرسنال و لیورپول را دیده باشید، متوجه شدید که آرسنال تا دقیقه 18، چهار گل از لیورپول خورد اما آنها رفتند و ریکاوری کردند و آرسنال حالا بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. ما هم همین کار را انجام دادیم و به مسابقات برمی‌گردیم و مطمئن باشید از دو بازی آینده شش امتیاز می‌گیریم.

فارس
 یعنی شرایط استقلال ایده‌آل شده؟


به اعتقاد من شرایط بد نیست.

از کورس قهرمانی عقب نیفتادید؟

چنین چیزی نیست، هر تیمی که در این سه هفته قوی‌تر باشد مدعی خواهد بود. ولی از قول من بنویسید باز هم مدعی قهرمانی استقلال است. ما اختلاف کوچکی با صدر جدول داریم، ولی دو بازی آینده ما شش امتیاز دارد که آن را می‌گیریم.

 درخصوص مهدی رحمتی که بعد از بازی با ملوان به او انتقادات زیادی شد چه صحبتی داری؟

نظر من این است که اگر من جای او بودم با آن شرایط دستم بازی نمی‌کردم، اما او به خاطر مردم بازی کرد. خوردن گل در هر بازی هم جزو اتفاقات فوتبال است و همان‌طور که گفتم هم من و هم هر شخص دیگری اگر جای رحمتی بود، بازی نمی‌کرد.

در حال حاضر چند سال داری؟

29 سال، چطور؟

 

 این روزها انتقاد می‌شود که میانگین سنی تیم شما بالا است و شاید از لحاظ قوای جسمانی کم می‌آورید.

اصلا این موضوع را قبول ندارم، برخی از بازیکنان در تیم ما می‌توانند جای خیلی از جوان‌های لیگ بازی کنند. اتفاقا تیم ما از لحاظ بدنی خیلی خوب است و این مسایل در فوتبال اصلا ملاک نیست. فرهاد مجیدی و رضا عنایتی از خیلی از جوانان فوتبال ما بهتر هستند و می‌بینید که عنایتی با این سن آقای گل است. اگر ما از دو بازی قبل‌مان شش امتیاز می‌گرفتیم، این حرف‌ها را نمی‌زدند. خودم می‌گویم که در مقابل مس و ذوب‌آهن در آزادی خوب نتیجه نگرفتیم که این حرف‌ها به وجود آمد، ولی شک نکنید که این حرف‌ها کارشناسی نیست.

 بعد از شکست استقلال مقابل ملوان، محسن بنگر به نوعی به بازیکنان استقلال طعنه زد و گفت که ی غیرت یعنی اینکه بروی شهرستان،4 گل بخوری و برگردی! واکنش شما چیست؟

من از این حرف تعجب می‌کنم و نمی‌دانم چه بگویم، ولی این صحبت اصلا قشنگ نبود. زدن این حرف از بازیکن بزرگی مثل بنگر بعید بود، نظری در مورد این صحبت ندارم، ولی گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. سه بازی مانده و همه چیز مشخص خواهد شد که چه تیمی نتیجه می‌گیرد. آن موقع که خیلی‌ها در مورد قراردادشان حرف می‌زدند، ما آمدیم و با غیرت تلاش کردیم. بدون تعارف قرارداد امسال  خود من دست‌نخورده باقی مانده و  هیچ پولی از استقلال نگرفتم. نمی‌دانم این دوستان غیرت را در چه چیزی می‌بینند.

شاید این حرف‌ها به خاطر این مطرح شده بود که برخی از بازیکنان استقلال نسبت به تمرین نکردن پرسپولیسی‌ها کنایه می‌زدند.

به هر حال پول دیر و زود می‌رسد، مهم این است که دل مردم را شاد کنیم. بعضی مواقع شرایط تیمی و شخصیتی فرق می‌کند، ما همه با هم در استقلال رفیق بودیم و انصافا خودم تمام تلاشم را انجام می‌دهم که برای چهارمین بار قهرمان شوم. اما امسال بدون تعارف استرس خیلی زیاد شده و مردم هم خیلی بیش از حد از ما توقع دارند. قبول کنید که توقعات از استقلال خیلی بالا رفته، ولی ما هم از باشگاه توقع داریم.

 مردم هم می‌گویند شما بالاخره پول‌تان را می‌گیرید و نباید اعتراض کنید.

من از مردم می‌خواهم که ما را درک کنند؛ استقلال امسال تنها و غریب بود. امسال در خیلی از بازی‌ها تعداد تماشاگران ما به هزار نفر هم نمی‌رسید. فوتبال شغل اول ماست و وقتی ما تمرین می‌کنیم، بازی می‌کنیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، مردم هم نباید از ما گلایه کنند. آنها می‌گویند پولت را می‌گیری، ولی شرایط زندگی بازیکنان را که نمی‌بینند.

 

اما سرانجام که می‌گیرید؟

من که گفتم، دیر و زود دارد ولی این را هم ببینید که ما پول نگرفتیم، ولی داریم تمرین می‌کنیم و بازی می‌کنیم. ماندیم که تیم را قهرمان کنیم. تنها توقع‌مان این است که شرایط خوب شود، وگرنه بازیکن  اول از همه چشمداشت به پول ندارد. ما توقع داریم شرایط عادی باشد و بتوانیم تمام فکر و ذکرمان را در زمین بگذاریم.

 چرا انقدر تماشاگر کم به ورزشگاه می‌آید؟

وقعا دلیلش را نمی‌دانم، خود ما هم مانده‌ایم. شاید دلیل کم آمدن تماشاگران به این خاطر است که یکسری از بازیکنان ما از استقلال جدا شدند و مردم به همین خاطر بی‌رمق شدند. خیلی از مردم این بازیکنان را دوست داشتند و به همین خاطر به ورزشگاه نمی‌آیند. بلیت الکترونیکی هم یکی از مشکلات است، خیلی از مردم به بلیت‌ها دسترسی ندارند و همین‌گونه می‌آمدند و بلیت می‌خریدند و بازی‌ها را می‌دیدند، اما حالا کار سخت شده است. من امسال هفتمین سال است که در استقلال هستم، اما عقیده‌ام این است که تیم ما بیشتر به جای ارائه بازی خوب، نتیجه‌گرا شده است.

اما از یک‌سو در اواسط فصل هم بازیکنانی جدا شدند و مهره‌های جایگزین نتوانستند جای آنها را پر کنند.

این را هم قبول دارم، در یکی از بازی‌ها من 45 دقیقه دفاع راست بودم، وقتی سرمربی مهاجم تیمش را به دفاع می‌آورد، مشخص است که دستش خالی است و با این شرایط کار خیلی سخت است.

 با این صحبت‌ها چقدر به مردم قول قهرمانی می‌دهی؟

من همه تلاشم را می‌کنم و به شخصه در این مدت هیچ چیز کم نگذاشته‌ام، از هم‌تیمی‌هایم هم مطمئن هستم. از قول من بنویس استقلال با این کادر فنی و بازیکنانش، سرش را برای قهرمانی می‌گذارد.


ویدیو مرتبط :
2 گل از سیاوش اکبرپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیر قلعه‌نویی:نکونام بیاید کاپیتان استقلال است/ تجدید نظر در مورد بازگشت مجیدی



نکونام بیاید کاپیتان استقلال است/ تجدید نظر در مورد بازگشت مجیدی

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه در حال حاضر رحمتی کاپیتان این تیم است، گفت: در صورتی که جواد نکونام به استقلال بیاید، او کاپیتان تیم ما برای فصل آینده خواهد بود

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین امروز شنبه تیم استقلال در جمع خبرنگاران درباره مقایسه تیم فعلی استقلال با تیم سال قبل تصریح کرد: من نمی‌خواهم چنین مقایسه‌ای انجام بدهم، چراکه در این حد و اندازه‌ها نیستم. تیم استقلال همیشه خوب بوده است و امسال هم بازیکنان خوبی گرفته‌ایم.

وی درباره وضعیت جواد نکونام گفت: فکر می‌کنم امروز یا فردا تکلیف این بازیکن با استقلال مشخص شود.

 

قلعه نویی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشخص شدن تکلیف فرهاد مجیدی و استقلال گفت: این موضوع به علی فتح الله زاده مربوط است و بهتر است از او سئوال کنید.

سرمربی استقلال که با اصرار خبرنگاری برای مشخص شدن وضعیت مجیدی مواجه شده بود، گفت: من هیچ وقت نگفتم فرهاد مجیدی به خاطر دخترش از استقلال رفته است. خواهش می‌کنم این بحث را از علی فتح الله زاده بپرسید.

 

وی که از پافشاری این خبرنگار درباره فرهاد مجیدی عصبانی شده بود، درباره احتمال تحمیل مجیدی از سوی فتح الله زاده خاطر نشان کرد: هر بازیکنی بخواهد به استقلال بیاید با نظر کادر فنی جذب می‌شود، حتی اگر این بازیکن مجیدی باشد. من تحمیل را نمی‌پذیرم و تا زمانی که امیر قلعه نویی کار می‌کند هیچ بازیکنی به استقلال تحمیل نمی‌شود.

 

قلعه نویی درباره اینکه گفته می‌شود به خاطر تمدید قرارداد جباری، فرهاد مجیدی هم باید در استقلال باشد، گفت: یک بحث‌هایی با علی فتح الله زاده انجام شده است. من صحبت‌های فتح الله زاده را شنیدم و در یک مسائلی تجدیدنظر صورت گرفت. باید بگویم فتح‌الله زاده مدیرعامل باشگاه است و کادر فنی باید زیر نظر او باشد.

 

سرمربی استقلال به بحث کاپیتانی این تیم اشاره کرد و گفت: هر کاری از جمله کاپیتانی تیم با هماهنگی مدیرعامل باشگاه صورت می‌گیرد. نظر نهایی در این خصوص با فتح الله زاده است اما متاسفانه یکسری از دوستان وقتی تیم در ترکیه بود در این خصوص شیطنت کردند.

وی در خصوص کاپیتان استقلال گفت: من بارها به بچه‌ها گفته‌ام که ما یک کاپیتان بیشتر نداریم و آن هم استقلال  و هوادارانش هستند. هر کسی بحثی غیر از این دارد، از تیم کنار گذاشته می‌شود. پیش از این اعلام کردیم که رحمتی کاپیتان استقلال در سال بعد است و دیگر بحثی در این خصوص نداریم.

 

قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که با حضور نکونام در استقلال چه کسی کاپیتان می‌شود، گفت: در حال حاضر کاپیتان ما رحمتی است اما اگر نکونام به استقلال بیاید این بازیکن کاپیتان می‌شود؛ چراکه خود بچه ها بازوبند را به نکونام می‌دهند.

سئوالات مکرر یک خبرنگار درباره بازوبند کاپیتانی باعث ناراحتی و عصبانیت قلعه نویی شد و سرمربی استقلال را واداشت تا نسبت به عملکرد صداوسیما واکنش نشان دهد. وی گفت: وقتی پژمان منتظری داوطلبانه بازوبند را به رحمتی داد هیچ رسانه‌ای به آن توجه نکرد اما کوچکترین اتفاق و حاشیه‌ها را در استقلال در بوق و کرنا می‌کنند. به نظرم کار پژمان یک کار پهلوانانه بود.

 

سرمربی استقلال در بخش دیگر صحبت‌هایش در خصوص مشکلات مالی تیم استقلال گفت: مشکلات مالی باید ریشه یابی شود تا درمان اصولی صورت بگیرد. در استقلال فتح الله زاده به دنبال این است تا راهکاری را ایجاد کند و قبل از شروع بازی‌ها پول را به باشگاه تزریق کند. من قبول دارم که بازیکنان پنج هفته است هیچ پولی نگرفته‌اند و نیاز به دریافت مطالبات‌شان دارند.

 

وی در پایان درباره ابراز تمایل "میشائیل هنکه"، مربی آلمانی فصل گذشته استقلال برای ادامه همکاری با این باشگاه و امیر قلعه‌نویی گفت: هنکه یکی از مربیان بزرگ و بادانش فوتبال دنیا است و وقتی هم به استقلال آمدم، سراغش را از علی فتح الله زاده گرفتم اما فتح الله زاده گفت او به باشگاه مراجعه نکرده است./مهر