اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح یک روز بدون کیف و کتاب در مدرسه!


با روی کار آمدن دولت یازدهم، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش خبر از لغو تعطیلی پنجشنبه ها و جایگزینی روز بدون کیف و کتاب دانش آموزان در مدرسه داد.

خبرگزاری ایرنا: از سال 89 وزیر وقت آموزش و پرورش پیشنهاد تعطیلی مدارس را با هدف اینکه دانش آموزان یک روز را با والدین خود و در کنار آنان بیشتر سپری کنند، مطرح و این موضوع با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از سال تحصیلی 90 نخست با تعطیلی مدارس ابتدایی و در مرحله بعدی با تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی در روزهای پنجشنبه همراه شد.

محمد فاضل مشاور وزیر آموزش و پرورش  درباره بازگشایی پنجشنبه های مدارس در سال تحصیلی جدید 95 - 94 گفت: امسال نیز همان دو هزار و 150 مدرسه ای که سال گذشته در طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه مشارکت کردند، همچنان این طرح را اجرا می کنند.

وی افزود: هنوز در ارزیابی نهایی در خصوص اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب به نتیجه نرسیده ایم.

مشاور وزیر با عنوان این مطلب که سیاست آموزش و پرورش دادن اختیار به مدیران مدرسه است، ادامه داد: اجرای این سیاست موجب می شود تا مدیران با مشورت اولیای مدرسه تشخیص دهند آیا مدرسه پنجشنبه ها باز باشد یا خیر و چه فعالیت هایی انجام شود که اجرای این سیاست یکی از آرزوهای وزیر آموزش و پرورش نیز است.

**اجرای تعطیلی پنجشنبه ها در شش هزار مدرسه

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها مشکل این طرح تامین اعتبارات لازم برای اجرای آن است.

حمیدرضا کفاش اظهارداشت: گزارش نهایی در این خصوص به وزیر آموزش و پرورش ارایه شده و درخواست کردیم این طرح با افزایش سه برابری در سطح شش هزار مدرسه برگزار شود مشروط به اینکه اعتبار لازم در ابتدای اجرای طرح به مدارس تزریق شود.

**اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها از سال 91 در تمام مدارس

این طرح که از سال 89 مطرح و در سال 90 تنها در مقطع ابتدایی و به طور آزمایشی به مورد اجرا گذاشته شد ، در پایان سال ، آموزش و پرورش در دولت دهم اعلام کرد به دلیل استقبال خانواده ها این طرح در مهر ماه 91 در تمام دبستان های کشور به صورت سراسری اجرا شود. همچنین در تعدادی از مدارس راهنمایی و متوسطه نیز که یک نوبته بودند و امکان تعطیلی پنجشنبه مدارس را داشتند، این طرح اجرا شد.

** تعطیلی پنجشنبه های مدارس نتیجه مثبت نداشت

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه مدارس در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: موضوع را باید تفکیک کرد ؛ مساله موظف معلمان یک موضوع قانونی است و تفاوتی بین دوره ها نیست و باید این موضوع را تنظیم کنیم که این وظایف چگونه باشد.

حمید رضا کفاش با بیان اینکه دولت در صدد اضافه کردن بار به دوش معلمان نیست، خاطرنشان کرد: در مصوبه یاد شده تعطیلی وجود ندارد و مساله شخصی بوده است و در ساماندهی مساله آموزش تصویب و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ساعات برنامه هفتگی مدارس تصریح کرد: برنامه هفتگی مدارس در 25 جلسه آموزشی و در 5روز اول هفته ساماندهی می شود؛ بر این اساس دانش آموزان اول و دوم دبستان 45 دقیقه در کلاس حضور دارند و دانش آموزان سوم، چهار و پنجم دبستان 50 دقیقه در کلاس حضور دارند.

کفاش ادامه داد: پس از جلسه آموزش دانش آموزان اول و دوم دبستان 20 دقیقه و دانش آموزان سوم، چهارم و پنجم دبستان 15 دقیقه زمان استراحت در اختیار خواهند داشت؛ همچنین 15 دقیقه زمان بندی برای شروع کلاس های درس و 20 دقیقه برای اقامه نماز جماعت در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس تصریح کرد: مدارس ابتدایی می توانند روز پنجشنبه برای فعالیت های مکمل و فوق برنامه و همچنین شرکت معلمان در کلاس های ضمن خدمت دایر باشند.

وی با بیان اینکه موضوع تعطیلی در آموزش و پرورش سابقه دارد ، گفت: یک بار این موضوع برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 79ـ 78 برای تعطیلی پنجشنبه مدارس اتفاق افتاد که پژوهشکده کودکان استثنایی مسوول طرح بود و در گزارش آمده است که این طرح باعث پیشرفت دانش آموزان نمی شود وعملکرد اردویی مدرسه هم پیشرفت نداشته و کادر مدرسه تقاضای یک روز را دارند و اولیا هم به دلیل پنجشنبه های مدارس مشکل داشته اند و در نهایت این طرح ابهام داشته و در نهایت متوقف شد.

کفاش گفت: گزارش یادشده توسط مرکز پژوهش های مجلس در سال 92 به مجلس ارایه شد و تعطیلی نه در قانون است و نه نتیجه مثبت داشت.

**وزیر اسبق آموزش و پرورش: تعطیلی پنجشنبه قانونی است

رییس کمیسیون سبک زندگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار داشت: تعطیلی پنجشنبه های مدارس تصمیمی مشروع و قانونی است.

علیرضاعلی احمدی گفت: این طرح توسط مرجع مربوطه یعنی شورای عالی آموزش و پرورش اتخاذ شد.

وی افزود: زمانی که این تصمیم گرفته شد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم پس از بررسی رضایت خود را جهت به اجرا در آمدن این تصمیم اعلام کرد.

رییس کمیسیون سبک زندگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم اتخاذ شده را دارای مقبولیت نسبی دانست و افزود: بدون شک تعطیلی پنجشنبه های مدارس برای همکاران در آموزش و پرورش به ویژه معلمان پایه ابتدایی ثمرات زیادی دارد.

علی احمدی تصریح کرد: معلمان مقاطع راهنمایی و دبیرستان هم فرصت بیشتری را برای تصمیم گیری ساعات باقی مانده دارند.

وی تعطیلی پنجشنبه های مدارس را مورد قبول مدیران دانست و گفت: مدیران مدارس باید از این تصمیم راضی باشند چرا که فرصت بیشتری برای انجام فعالیت های خود دارند.

علی احمدی گفت: اکثر خانواده ها از تعطیلی پنجشنبه های مدارس استقبال می کنند مگر خانواده هایی که پدر و مادر به هر دلیلی نمی توانند روز پنجشنبه در مدرسه باشند.

پنجشنبه های سال تحصیلی 95- 94 ، تعطیلی مدارس همانند سال قبل

با روی کار آمدن دولت یازدهم، علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش خبر از لغو تعطیلی پنجشنبه ها و جایگزینی روز بدون کیف و کتاب دانش آموزان در مدرسه داد.

سال گذشته طرح طرح بدون کیف و کتاب در 2 هزار و 151 مدرسه ابتدایی به صورت پایلوت اجرا شد و در سال جدید تحصیلی 95 - 94 نیز اینگونه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
کیف مدرسه در روز های بارونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدری برای فرستادن پسرش به مدرسه هر روز یك لباس عجیب به تن می كند



 

 

پدری برای فرستادن پسرش به مدرسه هر روز یك لباس عجیب به تن می كند

 

رسانه های رسمی آمریكا اعلام كردند كه یك پدر برای فرستادن پسرش به مدرسه هر روز یك لباس عجیب به تن می كند.


«دیل پرایس» دراین باره به رسانه های رسمی آمریكا خاطرنشان كرد: من برای آنكه پسرم را كه به نوعی ترس مزمن از مدرسه و تحصیل مبتلاست به مدرسه بفرستم هر روز یك لباس عجیب به تن می كنم؛ پوشیدن این لباس های عجیب كه مردم در شب هالووین به تن می كنند او را برای رفتن به مدرسه ترغیب می كند.

 

این پدر از خود گذشته در ادامه به روزنامه دیلی میل یادآور شد: من یكصد و ۷۰ لباس عجیب دارم و تاكنون هم لباس هایی چون دلقك، پری دریایی، عروس و دزد دریایی را به تن كرده ام، هر صبح و با رسیدن اتوبوس مدرسه من با لباسی جدید در كنار در منزل ظاهر می شود و پسرم را بدرقه می كنم.

 

به گزارش ایسنا، «رایان پرایس» پسر این مرد نیز دراین باره عنوان كرد: اولین بار كه قرار بود سال دوم دبیرستان را آغاز كنم پدرم با پوشیدن لباس عجیب مرا غافلگیر كرد. در ابتدا خجالت كشیدم، اما هنگامی كه شور و اشتیاق هم كلاسی هایم كه از اتوبوس مدرسه او را نگاه می كردند، مشاهده كردم به این روند عادت كردم. پدرم برای ترغیب من به ادامه تحصیل این لباس ها را می پوشد./خبرگزاری ایسنا