اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح محسن رضایی را احمدی نژاد اجرا کرد


در حالی که آزادسازی سهام عدالت و قانونی کردن خرید و فروش آن در بورس یکی از طرح های محوری محسن رضایی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بیان شده ، احمدی نژاد با برگزاری شورای عالی اصل 44، چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس را تصویب کرد.

خبرگزاری مهر: در حالی که آزادسازی سهام عدالت و قانونی کردن خرید و فروش آن در بورس یکی از طرح های محوری محسن رضایی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بیان شده ، احمدی نژاد با برگزاری شورای عالی اصل 44، چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس را تصویب کرد.

چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس در نهمین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


در این جلسه که به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح واگذاری سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی ارائه و سپس چارچوب آغاز معاملات سهام عدالت در بازار بورس، پس از بحث و بررسی، به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد حفظ حقوق سهامداران و آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری، ثبات بازار سرمایه، نظارت دولت و تداوم و رشد پایدار ارزش سبد سهام شرکتهای سرمایه گذاری، به نحوی تدوین شود که عملیات معاملات سهام عدالت در بورس به تناسب سهام آزاد شده، از شهریور سالجاری میسر شود.

همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد به آن دسته از مشمولین واجد شرایط، نظیر کارگران فصلی و ساختمانی، افراد فاقد شغل و سایر افراد باقیمانده که تاکنون از مزایای سهام عدالت برخوردار نشده اند، با شرایط مشابه قبل، به صورت اقساطی سهام عدالت واگذار کند.

شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، همچنین به سازمان خصوصی سازی اجازه داد، تدابیری اتخاذ کند، تا زمانی که سهام عدالت آزاد نشده، به نحوی در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر مشارکت شود که طرح واگذاری سهام عدالت تضعیف نشده و منابع لازم برای اداره شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز تامین شود.

در این جلسه گزارشی از سازمان خصوصی سازی در مورد عملکرد واگذاری ها ارائه شد که مطابق آن، از سال 1380 تاکنون بالغ بر 119 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که بیش از 59 درصد آن به روش عرضه در بورس، 7 درصد به روش عرضه در فرابورس، 33 درصد از طریق مزایده و کمتر از یک درصد نیز مذاکره ای و با فراخوان عمومی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی درباره آخرین وضعیت عملکرد بازار سرمایه ارائه کرد که براساس آن، ارزش کل بازار بورس 218 هزار میلیارد تومان، بازار فرابورس 60 هزار میلیارد تومان و ارزش مجموع بازار بورس و اوراق بهادار کشور به بیش از 278 هزار میلیارد تومان بالغ می شود که این رقم از ابتدای دولت نهم تاکنون 9 برابر رشد داشته است.

بر این اساس، شاخص کل بورس کشور در حال حاضر 45 هزار و 162 واحد است که این شاخص در ابتدای سالجاری 38 هزار و 41 واحد بوده است.

همچنین ارزش کل معاملات بورس های کشور شامل بورس، فرابورس و بورس کالا نیز از ابتدای سالجاری تاکنون 37 هزار و 600 میلیارد تومان می باشد که این رقم در دوره مشابه سال 91، حدود 10 هزار میلیارد تومان بوده است.


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی: آقای احمدی نژاد خودشان را فوق تخصص همه چیز می دانند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن رضایی: اگر رئیس جمهور شوم طرح "ایالتی شدن ایران" را اجرا می کنم



محسن رضایی , تشخیص مصلحت نظام

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی در نشست خبری که در حاشیه همایش تبیین حقوق حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای کنترل گرانی قرار است کمیسیونی مشترک بین مجلس شورای اسلامی و دولت تشکیل شود تا نظارت بیشتری بر روی قیمت‌ها انجام شود.

 

تحریم نفتی ایران طرحی از پیش شکست خورده است

وی با تأکید بر اینکه تحریم‌ نفتی غرب علیه ایران کار ساده‌ای نیست، افزود: غربی‌ها 50 سال از نفت ایران استفاده کرده و همه زیرساخت‌های مربوط به صنعت نفت غربی‌ها بر مبنای آنالیز شیمیایی نفت ایران صورت گرفته و تغییر آن هزینه زیادی را برای اقتصاد غرب به همراه دارد.

این مسئول افزود: تحریم نفتی ایران امکان‌پذیر نیست و اگر غربی‌ها تحریم نفتی را اجرا کنند مجبور می‌شوند نفت را به صورت قاچاق از ایران خریداری کنند و این هزینه سنگینی برای اقتصاد بحران زده غرب به همراه خواهد داشت.

 

10 سال آینده قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه می‌رسد

رضایی خاطرنشان کرد: طرح تملک امارات بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس طرحی توطئه‌آمیز و کاملا غربی است و باید مراقب حرکت‌ها و توطئه‌های دشمنان باشیم.

وی اضافه کرد: 10 سال آینده قیمت نفت به 200 دلار در هر بشکه خواهد رسید، چرا که تقاضای هند و چین هر روز در حال افزایش است.

 

ایران حامی سوریه در مقابل استعمار‌گران جهان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اختلافات و درگیری‌های داخلی سوریه که با حمایت غرب شروع شده، طرحی با برنامه‌ درازمدت 10 ساله از سوی غرب است و آن‌ها برای عراق و لبنان هم‌چنین نقشه‌هایی دارند.

وی ابراز کرد: منافع جمهوری اسلامی ایران و سوریه با هم گره خورده و ایران نمی‌تواند به فتنه‌گری‌های غربی‌ها در سوریه بی‌تفاوت باشد.

 

در انتخابات ریاست‌جمهوری مستقل شرکت می‌کنم

رضایی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نحوه شرکت در انتخابات و طرح ایالتی که از سوی وی مطرح شده، گفت: اگر بخواهم کاندید شوم به صورت مستقل شرکت خواهم کرد و طرح ایالتی شدن را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد و معتقدم این طرح در چند فاز قابل اجرا است.

این مسئول یادآور شد: باید به منازعات سیاسی پایان دهیم و اختلافات بین قوای سه‌گانه با تشکیل شورای حل و فصل اختلافاتی که از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفت به پایان رسید.

وی یکپارچگی را از رمزهای موفقیت و پیشرفت کشور دانست و ادامه داد: یکپارچگی به معنای انتقاد است، اما نباید از مرز منازعات عبور کرد.

 

تیم مذاکره‌کننده با ابتکار جلوی تحریم‌های جدید را بگیرد

تحریم‌های جدید هر چند مانع پیشرفت نیست، اما موضوع بسیار جدی به حساب می‌آید که باید با ابتکار تیم مذاکره کننده جلوی تحریم‌های جدید گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشریح کرد: اگر دخالت صهیونیست‌ها نباشد مذاکرات 1+5 به نتیجه می‌رسد.

 

باید از ظرفیت‌های انقلاب استفاده کنیم

وی تصریح کرد: باید به مردم شریف ایران اعتماد کنیم، چرا که اعتماد به ملت ایران سرچشمه عزت و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی خواهد بود.

این مسئول دلیل پیروزی دفاع مقدس را مردمی بودن این جنگ دانست و عنوان کرد: در مسائل امروز هم باید از ظرفیت‌های مردم در بخش‌های مختلف استفاده کرده تا به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.../فارس