اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح شكایت‌های جدید علیه كوكب‌خانم و اعضای باندش



اخبار,اخبار حوادث, سرقت

اعضای یك باند كه متهم هستند با بستن جلیقه‌ از مغازه‌ها سرقت می‌كردند با شكایت‌های تازه مواجه شدند.

به گزارش جوان، در ساعت 14:00 دوم خردادماه و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، خبر دستگیری چهار سارق زن در خیابان هلال احمر – خیابان انبار نفت به کلانتری 115 رازی اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل دستگیری چهار سارق زن ، صاحب یک مغازه خشکبار فروشی در اظهاراتش به مأمورین اعلام کرد : " این چهار خانم به بهانه خرید خشکبار وارد مغازه ام شده و در حالیکه یک نفر از آنها به بهانه خرید در حال صحبت کردن با من بود ، سه نفر دیگر اقدام به سرقت خشکبارِ داخل مغازه و پنهان کردن آنها در داخل لباس های خود کرده بودند که بنده در یک لحظه و از طریق دوربین های مداربسته ی داخل مغازه متوجه آنها شدم " .

کشف خودرو پراید با اموال مسروقه :
مأمورین کلانتری در بررسی اولیه موضوع و بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ی پیش بینی شده در خارج از مغازه ، موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پراید به شماره انتظامی *** هـ 91 ایران 55 شدند که هر چهار زن دستگیر شده از آن پیاده و به مغازه خشکبار فروشی مراجعه کرده بودند .

با شناسایی خودرو پراید و در بازرسی از داخل خودرو ، انواع اقلام از قبیل گونی های برنج ، ظروف چینی ، البسه مردانه و زنانه ، پارچه ، انواع نوشیدنی ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، لوازم آشپرخانه شامل سرویس چاقو و ... کشف شد .

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت اماکن به شیوه کش روی" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اعتراف به سرقت های مشابه :
با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته آخرین محل سرقت و همچنین خودرو پراید بدست آمده حاوی اموال مسروقه ، متهمین بنام های دولت ( 58 ساله ) ، کوکب ( 38ساله ) ، سمیرا ( 43 ساله ) و معصومه ( 35 ساله ) که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند صراحتا به سرقت از مغازه خشکبار فروشی و همچنین هشت فقره سرقت مشابه در همان تاریخ دستگیری اعتراف کردند .

متهمین در اعترافات خود عنوان کردند که در زمان سرقت ، یک نفر از آنها تحت عنوان خریدار به سراغ صاحب مغازه رفته و سه عضو دیگر گروه در این فاصله زمانی و با استفاده از غفلت مغازه دار ، اموال داخل مغازه را در داخل جلیقه های طراحی شده برای انجام سرقت قرار داده و پس از آن از مغازه خارج می شدند .

با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت های مشابه و شناسایی محل های سرقت در محدوده بازار و میدان شوش تهران ، کارآگاهان به این اماکن مراجعه و نسبت به شناسایی سایر شکات پرونده که بعضا تعدادی از آنها هنوز متوجه موضوع سرقت نشده بودند ، اقدام کردند .

مالباختگان پس از حضور در اداره چهاردهم ، ضمن شناسایی متهمین در اظهاراتی مشابه عنوان کردند : " یکی از این چهار نفر خانم اقدام به خرید اجناس و کالا از داخل مغازه ها کرده و جهت پرداخت پول یک عابر بانک به ما ارائه می کرد اما در هنگام برداشت پول از داخل حساب کارت متوجه می شدیم که داخل حساب عابر بانک هیچ پولی وجود ندارد و به این بهانه و جهت آوردن پول نقد ، خانم خریدار بهمراه سایر همراهانش از مغازه خارج و دیگر به مغازه مراجعه نمی کردند "

انتشار تصویر متهمین و شناسایی دهها مالباخته :
با انتشار تصویر متهمین در خبرگزاری ها و جراید کثیرالانتشار ، دهها مالباخته ضمن شناسایی تصویر متهمین و با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که این افراد علاوه بر سرقت از مراکز تجاری ، به شیوه و شگردهای مختلف "کف زنی" و "جیب بری" نیز اقدام به سرقت کرده اند .

بنا بر اظهارات تعدادی از شکات (صاحبان مراکز تجاری) ، متهمین در زمان مراجعه به مغازه های آنها و به بهانه "خُرد کردن تراول چک های بانکی" اقدام به سرقت از آنها به شیوه کف زنی کرده اند .

تعداد دیگری از شکات خانم نیز در شکایت خود عنوان کردند که در داخل ایستگاه ها و همچنین اتوبوس های خطوط BRT و به شیوه جیب بری ، متهمین اقدام به سرقت از آنها کرده اند ؛ با شناسایی تعدادی از شکات خانم و بررسی پرونده شکایت آنها مشخص شد که متهمین عمده سرقت های جیب بری خود را در خطوط "میدان راه آهن – میدان تجریش" و "میدان آزادی – خاوران" انجام داده اند .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با توجه به شناسایی دهها مالباخته و وقوع سرقت های متعدد به شیوه و شگرد مختلف و جهت شناسایی متهمین از سوی دیگر شکات و مالباختگانی که تاکنون موفق به شناسایی تصویر متهمین نشدند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر چهار متهمه ی پرونده مجددا از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

 

اخبار حوادث  - جوان

 


ویدیو مرتبط :
باندش رفت هوا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدامات خانم های باردار علیه آنفولانزای خوکی



 

خانمهای باردار در مورد آنفولانزای خوكی نگران هستند. اما اگر علایم مشابه آنفولانزا مواجه شدند چه کاری باید انجام دهند؟

 

 

بهداشت خانم های باردر

 


ابتلا به آنفولانزای خوكی یاH1N1 در طول بارداری می تواند بالقوه خطرناك باشد.

 


اگر خانم بارداری در تماس نزدیك با بیمار شناخته شده یا مشكوك به آنفولانزای خوكی بوده یا فكر می كند كه احتمالا به آنفولانزای خوكی مبتلا شده است باید فورا با پزشك تماس بگیرد.

 


ممكن است پزشك استفاده از درمان ضد ویروسی كه در مقابل ویروس موثر باشد مانند oseltamivir (Tamiflu) و یا zanamivir (Relenza) را توصیه كند. بهتر است درمان طی 48 ساعت اولیه ی آغاز علائم شروع شود. در صورتی كه فرد باردار تحت نظر پزشك باشد می توان بروز عوارض جدی را تا حدودی كنترل كرد.

 



تاثیرات اختصاصی این نوع آنفولانزا بر بارداری هنوز ناشناخته است اما به نظر می رسد هر كسی كه در معرض عوارض آنفولانزای فصلی بوده در خطر عوارض آنفولانزای خوكی نیز هست كه این مسئله شامل زنان باردار نیز می شود.

 



بارداری به خودی خود به قلب و ریه ها فشار وارد می كند. همچنین بارداری می تواند سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد. این عوامل خطر ابتلا به آنفولانزا و نیز خطر ایجاد عوارض جدی آن مانند پنومونی و مشكلات تنفسی را افزایش می دهد.اگر فرد دچار عوارض جدی آنفولانزا شود ممكن است منجر به سقط ،زایمان زودرس یا سایر مشكلات بارداری شود.

 



علائم آنفولانزای خوكی شبیه به آنفولانزای فصلی است.تب ،سرفه،گلودرد و بدن درد ممكن است وجود داشته باشند.



تحقیقات هنوز ایمن بودن مصرف داروهای ضد ویروسی گفته شده در موارد بارداری را اثبات نکرده است. بنابراین بهتر است درمان ضد ویروسی در افرادی انجام شود كه بیماری جدی و خطرناك و یا عوارض مهمی داشته باشند كه خطر آنها بیشتر از خطر مصرف داروهای ضد ویروسی در بارداری باشد.

 


این نكته اهمیت زیادی دارد كه تا جایی كه می توانید استراحت كنید و مایعات فراوان بنوشید.