اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!



 

 

 

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!

 

ادامه تحرکات اروپا علیه جمهوری اسلامی

طرح شش کشور اروپایی علیه قضات و بازپرس های ایرانی!

شش كشور اروپایی خواستار اعمال تحریم های حقوق بشری علیه ایران شده اند.

یك دیپلمات اروپایی به خبرگزاری فرانسه گفت  كه شش كشور اروپایی پیشنهاد داده اند تا در نشست ماه آینده وزرای امور خارجه این اتحادیه ، تحریم ناقضان حقوق بشر در ایران از سوی این اتحادیه در دستور كار قرار گیرد.

در طرح این شش کشور اروپایی افرادی همچون قضات و بازپرس ها که به ادعای آنان حقوق بشر را در ایران نقض می کنند، هدف قرار خواهند  گرفت ".

بر اساس این گزارش در نشست هفته جاری وزرای امورخارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل ، شش کشور فرانسه ، بریتانیا ، آلمان ، یونان ، جمهوری چك و هلند درخواست کرده اند تا این تحریم ها در نشست ماه آینده این وزیران تصویب شود.

این اقدام اتحادیه اروپا در پی اقدام شهریور ماه سال جاری آمریكا در تحریم هشت نفر از مقامات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد .

دولت آمریکا در اوایل بهمن ماه سال جاری از اتحادیه اروپا درخواست كرده بود كه با گسترش تحریم‌ها علیه ایران، مقام‌های مسئول در این کشور را که از نظر آنها در نقض حقوق بشر دست داشته‌اند، مورد تحریم قرار دهد.

ایران ، این تحریم ها را غیر موثر اعلام کرده و از طرف های غربی خواسته است در امور داخلی اش دخالت نکنند.

جمهوری اسلامی همچنین غرب را متهم به اعمال استاندارهای دو گانه در قبال حقوق بشر و نقض حقوق اولیه انسان ها به ویژه اقلیت های نژادی و مذهبی در اروپا کرده است....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آرتور کوشنکوو بر علیه محمد کمال فایتر ایرانی الاصل که در حال حاضر مقیم کشور مراکش است سال 2010 . (2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین کشور اروپایی از ائتلاف علیه داعش کنار کشید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: بلژیک روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد 6 هواپیمای جنگنده اف ـ 16 خود را که در عملیات ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا شرکت داشتند، باز می گرداند.

به گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری، تلویزیون بلژیک گزارشی درباره بازگشت جنگنده های این کشور از پایگاه نظامی «الازرق» اردن پس از 9 ماه استقرار در این مکان برای شرکت در حملات هوایی به مواضع داعش نشان داد.

ماه گذشته «دیدیه ریندرز» وزیر امور خارجه بلژیک اعلام کرد کشور وی قصد دارد شرکت خود در عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش را به دلیل مشکلات بودجه ای متوقف کند.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز عملیات نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، بسیاری درخصوص نیت واقعی و پنهان این ائتلاف، اظهار تردید کرده اند.

هواپیماهای ائتلاف بارها به جای هدف قرار دادن تروریست های داعش، مواضع ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی را در این کشور هدف قرار داده اند.

در موارد بسیاری هواپیماهای ائتلاف به جای رساندن کمک های نظامی به نیروهای دولتی در عراق، این کمک ها را به دست تروریست ها در مناطق تحت اشغال آنان رسانده اند.

ناظران معتقدند که هدف اصلی ائتلاف آمریکا، نابودی محور مقاومت در منطقه است؛ مقام های سوری و عراقی نیز معتقدند که نیروهای ائتلاف برای حمله به مواضع داعش جدی نیستند.

«کوین برت» مفسر سیاسی در آمریکا نیز دراین باره گفته که پنتاگون با همکاری با بازیگرانی نظیر داعش که ساخته و پرداخته دستگاه های اطلاعاتی غرب است، هدفی جز بی ثبات کردن کشورهای خاورمیانه ندارد.

 

اخبار بین الملل - ایرنا