اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح رتبه بندی معلمان از اول مهر اجرا می شود



اخبار,اخبار اجتماعی,رتبه بندی معلمان

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده و اجرایی شدن آن از اول مهر سال جاری خبر داد.

علی اصغر فانی سه شنبه شب در برنامه 'تیتر امشب' شبکه 6 سیما به بررسی عملکرد دوساله وزارت آموزش پرورش پرداخت و درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح دو هدف را دنبال می کند که یکی تقویت مهارت ها و شایستگی های حرفه ای معلمان است و دیگر افزایش انگیزه همکاران این وزارتخانه می باشد.

وی افزود: این طرح طبق مصوبه دولت از اول مهر اجرایی می شود و تلاش ما بر آن است که احکام معلمان را در شهریور ماه صادر کنیم.

** پول نباید شرط ثبت نام باشد

فانی در باره عملکرد این وزارتخانه برای مشکل هزینه های ثبت نام از سوی مدارس گفت: با توجه به هزینه های این وزارتخانه ما نیاز مند کمک خانواده ها هستیم ولی گرفتن پول شرط ثبت نام نیست و بعضی از مدارس که این کار را کردند با مدیران خاطی برخورد شد. ولی از مردم خواست تا همان طور که در زمان جنگ کمک کردند در این مبارزه نیز کمک کنند.

وی هزینه هر دانش آموز از سوی دولت را یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان در سال دانست.

** ساماندهی منابع انسانی تا پنج سال آینده

فانی در باره سیاست مدیریتی آموزش و پرورش گفت: ساماندهی و بهسازی منابع انسانی باتوجه به سیزده میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی نیاز به ساماندهی در یک فرآیند منطقی داریم که این فرایند ظرف پنج سال آینده به سامان خوبی خواهد رسید.

وی درباره تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی گفت: در دو سال گذشته 5/8 درصد دانش آموزان در این مدارس ثبت نام می کردند که این آمار اکنون به 2/11 درصد رسیده است .

فانی با اشاره به امضاء تفاهم نامه با 21 دستگاه دولتی و همکاری با سایر وزارتخانه های دیگر افزود: با توجه به این که پیش بینی مدرسه در طرح مسکن مهر صورت نگرفته بود با وزارت راه و شهرسازی برای تامین مدرسه های مسکن مهر تفاهم کردیم.

وی ارتقا مدیریت آموزشگاهی ، عملیاتی کردن بودجه و تمرکز زدایی را از دیگر سیاست های این وزارت خانه دانست و گفت: عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور اجرا شده بگونه ای که 110 مدرسه با یک دانش آموز و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش اموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
فانی همچنین افزود: امسال 406 هزار دانش آموز دوره متوسطه در مدارس شبانه روزی تحصیل کردند و ما گامهای موثری در ابعاد پرورشی برداشته ایم.

وی از راه اندازی 650 دارالقران در سراسر کشور و همچنین طرح حفظ موضوعی آیات قران برای اولین بار در مدارس خبر داد.

فانی درباره وضعیت معیشتی معلمان گفت: تائید می کنیم که وضعیت معیشتی همکاران خوب نیست ، مخصوصا وقتی حقوق خود را با دیگران مقایسه می کنند و لذا رییس جمهور دستور داد تیمی برای بررسی حقوق معلمان در سازمان مدیریت تشکیل شود و همچنین یک جلسه غیر علنی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی فاصله دریافتی معلمان برگزار شد.

وی تشکیل کمیته مشترک بین آموزش و پرورش ، سازمان مدیریت و مجلس را حاصل این جلسه دانست و گفت: مسئولیت این کمیته با حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی است.

فانی درباره بیمه طلایی معلمان گفت: این بیمه سال های 88 و 89 وضعیت خوبی داشت ولی از سال 90 با کمبود اعتبار مواجه شد ، البته ما با بیمه ایران قرارداد داشتیم و به دلیل بدهی های سالهای قبل ، بیمه ایران این قرار داد را ادامه نداد و تجربه یکسال گذشته نشان داد که این بیمه نقایصی داشت و ما در سه ماه بطور آزمایشی روش صندوق را اجرا می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که تا مهر 93 بازنشسته شدند تمام پاداش خود را گرفتند ولی کسانی که از مهر تا اسفند 93 بازنشسته شدند 20 درصد از پاداش خود را دریافت کردند و تامین بقیه به بیش از 1050 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
طرح رتبه بندی معلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان



اخبار,اخباراجتماعی ,معلمان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: کف دریافتی معلمان در قالب طرح رتبه‌بندی به نسبت دریافتی فعلی فوق‌العاده افزایش می‌یابد

به گزارش فارس، حمید‌رضا کفاش اظهار کرد‌: هم دولت و هم مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبه‌بندی معلمان در قالب دو فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

وی از استقبال مجلس برای تصویب این طرح با دو فوریت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال 94 و یا اوایل سال آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و به سرعت اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس مدافع طرح رتبه‌بندی معلمان است و در این مسئله نباید شک و تردیدی داشته باشیم.

کفاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبه‌بندی در حقیقت طبقه‌بندی مشاغل معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام می‌شود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه هستیم.

وی اصل این طرح را ترقی دریافت حقوق و مزایای معلمان اعلام کرد و ادامه داد: معلمان براساس مدرک تحصیلی‌، سابقه، سنوات خدمتی، تشویقات و دیگر معیارها و ملاک‌های در نظر گرفته شده در طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی واقعی قرار می‌گیرند.

کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوق‌العاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.

اعزام 9 هزار دانش‌آموز زائر اولی به مشهد مقدس
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره 411 شهید عرصه تربیتی را گرامی داشت و اضافه کرد: بنیان‌گذاران این عرصه شهیدان رجایی و باهنر هستند که در این عرصه کوشش و جدیتی تمام داشتند.

کفاش با اشاره به تنوع برنامه‌های سال 94 حوزه پرورشی و تربیتی گفت:‌ ما توسعه برنامه‌های اردوهای عمره دانش‌آموزی،‌ افزایش تعداد دانش‌آموزان عازم به سفر عتبات عالیات و همچنین برنامه‌های زیارتی برای مشهد مقدس به ویژه سال اولی‌ها را به جد پیگیری کرده و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری 9 هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: تلاش ما بر این است تا سند جامع تربیتی و سند هدایت تحصیلی در سال 94 به نتیجه برسد.

کفاش حمایت از توسعه برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی حاضر در مدارس را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در این حوزه با نگاه جامع ورود پیدا کرده و اقدام عملی را به انجام برسانیم.


 اخباراجتماعی  -  فارس