اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح دریافت "حق شارژ" در ازای تولید زباله



اخبار,اخبار اجتماعی,حق شارژ

مقامات ابوظبی در حال مطالعه روی طرح پیشنهادیِ دریافت حق شارژ در ازای تولید زباله از سوی خانوارها هستند.

این طرح پیشنهادی قرار است از اواسط سال 2016 میلادی اجرا شود.

طرح فوق بخشی از برنامه راهبردی در ابوظبی برای تشویق به فرهنگ بازیافت زباله است. به گفته مقامات ابوظبی این طرح به منظور کاهش حجم زباله تولید شده توسط خانواده‌ها اجرا می‌شود. به موجب این طرح، خانوارها متناسب با حجم زباله‌ای که تولید می‌کنند باید شارژ پرداخت نمایند.

به گفته مسوولان ابوظبی اجرایی کردن این طرح کار نسبتا دشواری است و به همین دلیل ضرورت دارد که در تنظیم و اجرای آن دقت لازم انجام شود. با این حال آنها بر آن هستند تا قوانین و مقررات مرتبط با این طرح را تا اواسط سال آینده به منظور اجرایی شدن نهایی کنند. همچنین دو گزینه پیش روی قانونگذاران قرار دارد که تعیین حق شارژ برای خانوارها به ازای هر عضو خانواده یا به ازای هر اتاق محاسبه شود.

کارشناسان در ابوظبی معتقدند به منظور کاهش میزان زباله دفن شده باید قوانین جدیدی در نظر گرفته شده و افراد مجبور شوند از مبدا، زباله‌ها را تفکیک کنند و انتظار می‌رود این اتفاق به زودی رخ دهد.

به گزارش گلف‌نیوز، انتظار می‌رود با همکاری ساکنان ابوظبی و اجرایی شدن این طرح، حجم زباله تولیدی هر خانوار کاهش یابد.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد رابطه نامشروع در ازای دریافت شارژ!/ خانم بازیگر، مجرم سابقه دار بود



رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری مردی که با ایجاد صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی خود را به جای یک زن به کاربران معرفی کرده بود خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ " سید غلامرضا حسینی " رئیس پلیس فتا همدان گفت: کارآگاهان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی در یکی از شبکه های اجتماعی به صفحه ای برخورد کردند که صاحب صفحه با بارگذاری عکس یکی از بازیگران مشهور که شبیه به یکی از بازیگران ایرانی بود، اعلام کرده بود که مالک این صفحه بیرجندی است.

سرهنگ"حسینی" افزود: کارآگاهان با ردزنی سایبری و شگردهای خاص ورود به صفحه را آغاز کردند که مشخص شد صاحب صفحه علاوه بر بارگذاری تصاویر مبتذل، طوری جلوه داده بود که درقبال دریافت وجه و حتی شارژ با کاربران رابطه نامشروع برقرار می کند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با ایجاد تله سایبری مشخصات صاحب صفحه را در بیرجند پیدا کردند که با هماهنگی های قضائی به محل سکونت صاحب صفحه مراجعه و مرد 25 ساله را دستگیر و تمام دستگاه های دیجیتالی وی کشف و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ "حسینی" خاطر نشان کرد: متهم از افراد سابقه دار بوده که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی گردید .


 اخبار  حوادث - باشگاه  خبر نگاران