اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح جمع آوری ماهواره تعطیل نمی شود


رئیس پلیس تهران با اعلام اینکه طرح جمع آوری ماهواره‌ تداوم دارد و تعطیل شدنی نیست گفت: در این طرح دستگاههای فرهنگی باید اقدامات بیشتری انجام دهند و در مرحله آخر پلیس وارد شود.

رئیس پلیس تهران با اعلام اینکه طرح جمع آوری ماهواره‌ تداوم دارد و تعطیل شدنی نیست گفت: در این طرح دستگاههای فرهنگی باید اقدامات بیشتری انجام دهند و در مرحله آخر پلیس وارد شود.

سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به تداوم اجرای طرح جمع آوری ماهواره ها اظهار داشت: طرح جمع آوری ماهواره ها ادامه دارد و پلیس بر اساس قانون اقدام به جمع آوری دیش ها از پشت بام ها به عنوان مشاعات می کند.

وی ادامه داد: در طرح جمع آوری ماهواره ها تنها دیش های نمایان و نصب شده در پشت بام ها را جمع آوری می کردیم اما در برخی از موارد به خانه افراد نیز رفته و با حکم قضایی وی را به مرجع قضایی دعوت کردیم. پلیس در اجرای این طرح هیچگاه برخورد خصمانه ندارد اما در جمع آوری کوتاه نمی آییم.

ساجدی نیا با انتقاد از کم کاری برخی از دستگاههای فرهنگی افزود: در طرح جمع آوری ماهواره ها باید ناجا در مرحله آخر قرار گیرد اما به عنوان مثال صدا و سیما در برنامه های خود چه تنوعی دارد که مردم کمتر به سمت ماهواره روند. دستگاههای فرهنگی نیز باید اقدامات بیشتری انجام دهند و در مرحله آخر پلیس وارد این قضیه شود.

رئیس پلیس تهران با رد افزایش محدوده طرح زوج و فرد گفت: این طرح افزایش نمی یابد و پلیس نیز قصدی برای افزایش آن ندارد اما با جدیت این محدوده را کنترل می کنیم.

وی از جمع آوری معتادین پرخطر و تابلو خبر داد و گفت: پلیس با اجرای طرح های ضربتی تاکنون چندین هزار معتاد تابلو و پرخطر را از سطح شهر جمع آوری کرده است اما جایی برای تحویل و نگهداری آنها وجود ندارد.

ساجدی نیا در پایان به برخورد پلیس با شرکتهای حفاظتی و مراقبتی غیرمجاز اشاره کرد و گفت: پلیس اجازه نمی دهد برخی از شرکت های غیر مجاز خیابان ها را پارکینگ شخصی خود کرده و به عنوان پارک بان غیر مجاز سطح خیابان را به افراد اجاره دهند. البته خوشبختانه با ساماندهی پارک بان ها دیگر شاهد تخلف شرکت ها نیستیم و تنها چند شرکت انگشت شمار در حاشیه شهرها اقدام به فعالیت غیرمجاز می کنند.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
جمع آوری ماهواره ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مجدد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,جمع‌آوری ماهواره‌ها

 

  اخباراجتماعی - آغاز مجدد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در تهران

ماموران نیروی انتظامی در طرحی ضربتی، تجهیزات دریافت از ماهواره را در برخی مناطق شهر تهران جمع‌آوری کردند.

 سایت «روز نو» نوشت: بنا بر اخبار رسیده، جمع‌آوری ماهواره‌ها به صورت چراغ خاموش در نقاط مختلف تهران آغاز شده و بیشتر این اقدام در غرب تهران مشهود بوده است، به طوری که برخی از مخاطبان در غرب تهران گفته‌اند که طی روزهای اخیر ماموران ناجا با مراجعه به خانه‌های آنان دیش‌های ماهواره را جمع‌آوری کرده‌اند.


این در حالی است که محدودیت‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از استفاده شهروندان از تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌ای جدید وضع شده، نتایج مورد نظر دستگاه‌های مسئول را نتوانسته تامین کند.


در همین راستا رئیس‌جمهور کشورمان چندین بار از جمع‌آوری ماهواره‌ها انتقاد کرده است. دکتر روحانی سال گذشته و در سفر به نیویورک، در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ گفته بود: در ایران همه به راحتی به شبکه‌های ماهواره دسترسی دارند و حتی روی پشت‌بام‌های هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید.


همچنین وی در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری با استناد به تحقیقات صورت‌گرفته کارشناسان تصریح کرده بود که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است و «بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است.»


وی همچنین تاکید کرده بود: مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم. نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است، نه بین آنها.


روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص ماهواره‌ها نیز گفت: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در همین زمینه گفته بود: بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.
 اخباراجتماعی -  روز نو