اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح جدید برای پاسخگو كردن رییس صدا و سیما



اخبار,اخبار سیاسی,طرح نظارت بر اداره صدا و سیما


 اخبار سیاسی - طرح جدید برای پاسخگو كردن رییس صدا و سیما

بر اساس طرح نظارت بر اداره صدا و سیما رییس این سازمان باید به شورای نظارت بر صدا و سیما گزارش عملكرد خود را ارائه كند

طرحی جدید برای نظارت بر صدا و سیما طرحی كه بر اساس آن شورای نظارت بر صدا و سیما می‌تواند پیشنهاد عزل رییس این سازمان را صادر كند. عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما می‌گوید این طرح هم‌اكنون در كمیسیون فرهنگی مجلس نهایی شده است و در انتظار آمدن به صحن علنی است.

به گزارش تدبیر رمضان شجاعی‌كیاسری مهم‌ترین هدف ارائه طرح جدید را جلوگیری از جناحی عمل كردن و همچنین نظارت بیشتر بر عملكرد بودجه‌یی این سازمان عنوان كرده است. رمضان شجاعی‌كیاسری از افزایش نظارت بر سازمان صدا و سیما خبر می‌دهد و می‌گوید: «بر اساس طرح نظارت بر اداره صدا و سیما رییس این سازمان باید به شورای نظارت بر صدا و سیما گزارش عملكرد خود را ارائه كند و از سوی دیگر هر زمان كه شورا تخلفی در صدا و سیما دید یا سوالی داشت رییس سازمان باید به شورا پاسخگو باشد.»

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در طرح نظارت بر اداره صدا و سیما نظارت شورای نظارت با ضمانت اجرایی بیشتری پیگیری خواهد شد.» او در پاسخ به این پرسش كه این ضمانت اجرایی چگونه خواهد بود، اظهار كرد كه «در این طرح ارتباط صدا‌ و‌ سیما با قوای سه‌گانه‌ به ‌روشنی مطرح شده است كه چگونه نمایندگان سه قوه در شورای نظارت حضور داشته باشند و نحوه نظارت چگونه است و نتیجه گزارش به چه صورت خواهد بود.»

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما می‌گوید: «در این طرح پیش‌بینی شده است كه در صورت پاسخگو نبودن رییس سازمان صدا و سیما، شورا می‌تواند پیشنهاد عزل او را اعلام و به رهبر معظم انقلاب ارائه كنند.» شجاعی‌كیاسری با یادآوری اینكه بر اساس قانون فعلی رییس سازمان صدا و سیما پاسخگوی هیچ نهاد نظارتی نیست، ادامه داد: «در صورت تصویب نهایی طرح اداره سازمان صداوسیما بازبینی در درون سازمان، عملكرد، مسائل فرهنگی و نحوه برنامه‌سازی در سازمان صورت می‌گیرد.»
  اخبار سیاسی - تدبیر


ویدیو مرتبط :
رییس صدا و سیما باید محاکمه شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلایه رییس قضا از صدا و سیما



اخبار,اخبار سیاسی ,صدا و سیما

 

اخبار سیاسی - گلایه رییس قضا از صدا و سیما

درست نیست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حیات خلوت افراد خاصی شود. در همه دستگاه‌ها ممکن است مشکلات وجود داشته باشد اما قضاوت‌ها باید عادلانه باشد نه اینکه در برنامه‌ای مجری، تهیه‌کننده و مدیر شبکه دست به دست هم داده تا قوه‌ای را محاکمه کنند.

رییس دستگاه قضایی گفت: درست نیست صداوسیما حیات خلوت افراد خاصی شود و عوامل برنامه‌ای دست به دست هم دهند تا قوه‌ای را محاکمه کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صحبت‌های رییس‌جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در همایش قوه قضاییه همدلانه بود.

وی ادامه داد: دیروز مسئولان عالی قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری شرف‌یاب شدند و فرمایشات ایشان موثر و راهگشا بود. همچنین سخنان مقام معظم رهبری روح جدیدی در مدیران دمید، اما همدلی برای رفع مشکلات نیاز است.

عالی‌ترین مقام قوه قضایی خاطرنشان کرد: البته ما از صداوسیما گله داریم زیرا برخی از برنامه‌های صداوسیما صددرصد تخریبی بود. برنامه‌های یکجانبه و محاکمه قوه قضاییه بدون حضور طرفین که بعضا عناوین مجرمانه دارد صحیح نیست.

وی تصریح کرد: درست نیست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حیات خلوت افراد خاصی شود. در همه دستگاه‌ها ممکن است مشکلات وجود داشته باشد اما قضاوت‌ها باید عادلانه باشد نه اینکه در برنامه‌ای مجری، تهیه‌کننده و مدیر شبکه دست به دست هم داده تا قوه‌ای را محاکمه کنند. 

اخبار سیاسی - ایسنا