اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح انفجار مشابه آنکارا در مسکو خنثی شد


بازجویی از 10 فرد بازداشت شده متهم به طرح ریزی عملیات تروریستی در مسکو، نشان می دهد آنان قصد داشته اند در پایتخت روسیه نیز عملیاتی تروریستی مانند انفجارهای اخیر دوگانه در آنکار صورت دهند.

پایگاه خبری انتخاب: بازجویی از 10 فرد بازداشت شده متهم به طرح ریزی عملیات تروریستی در مسکو، نشان می دهد آنان قصد داشته اند در پایتخت روسیه نیز عملیاتی تروریستی مانند انفجارهای اخیر دوگانه در آنکار صورت دهند.
 
بمب کشف شده از این افراد حاوی پنج کیلوگرم مواد منفجره قوی بوده و ساختاری مشابه بمب منفجره در پایتخت ترکیه را داشته است.

خبرگزاری روسی افزود، بر خلاف انفجارهای دوگانه آنکارا که عاملان آن انتحاری بودند، تروریست های بازداشت شده در مسکو با متصل کردن چاشنی بمب به یک دستگاه تلفن همراه، قصد داشتند آن را از راه دور منفجر کنند.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته، بازداشت شدگان که سه نفر آنان سوری هستند، سابقه حضور در صفوف تروریست ها را در سوریه دارند و بازجویی از آنان برای رسیدن به اطلاعات بیشتر و جلوگیری از ارتکاب اعمال تروریستی در روسیه ادامه دارد.

در دو انفجار مقابل ایستگاه راه آهن آنکارا که سه روز پیش صورت گرفت، بیش از 120 نفر کشته و 400 نفر زخمی شدند.  

روسیه نیز پس از این واقعه تدابیر امنیتی را در شهرهای مختلف بویژه مسکو با استقرار ماموران پلیس افزایش داده است تا با توجه به ادامه عملیات بمباران تروریست ها بویژه داعش با همکاری ارتش سوریه در این کشور، مانع انجام اقدامات تروریستی شود.

بر اساس گزارش اعلام شده، ماموران امنیتی روسیه موفق شدند بمب کشف شده را در آپارتمانی واقع در خیابان «استرلبیشنسکی» در غرب مسکو خنثی و متهمان مرتبط با این اقدام را دستگیر کنند.


ویدیو مرتبط :
تنش میان آنکارا - مسکو بالا می گیرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح حملات تروریستی در مسکو خنثی شد


دستگاه امنیت فدرال روسیه از خنثی سازی طرح حملات تروریستی در مسکو خبر داد که قرار بود یک گروه مسلح آن را به دستور تروریست های مستقر در ترکیه و سوریه اجرا کنند.

خبرگزاری تسنیم: دستگاه امنیت فدرال روسیه در بیانیه خود آورده است: اعضای یک گروه که درحال برنامه ریزی برای حملات تروریستی در جریان جشن های پیروزی بر آلمان نازی مصادف با نهم ماه مه جاری در شهر مسکو بود، دستگیر شدند.

این بیانیه افزود: این گروه متشکل از اتباع کشورهای آسیای مرکزی بودند که به دستور فرماندهان گروههای تروریستی بین المللی فعال در خاک سوریه و ترکیه، درحال برنامه ریزی برای یک سری حملات در جریان تعطیلات ماه مه در منطقه مسکو برنامه ریزی می کردند.

در این بیانیه آمده است: مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره و سایر ابزارهای تروریستی از این گروه تروریستی کشف و مصادره شد و آنها به این امر اعتراف کرده‌اند.