اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشد كه دوباره شروع شود/ حقوق سربازان در مناطق مرزی 50 درصد افزایش می یابد



طرح امنیت اخلاقی تابستان 92,افزایش حقوق سربازان مرزی

احمدی مقدم:

طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشد كه دوباره شروع شود/ حقوق سربازان در مناطق مرزی 50 درصد افزایش می یابد

فرمانده نیروی انتظامی كشور با اشاره به اینكه طرح امنیت اخلاقی تعطیلی نداشته كه بخواهد دوباره شروع شود، ادامه داد: بحث امنیت اخلاقی كاری مستمر است.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در همدان عنوان كرد: طرح امنیت اخلاقی مربوط به فصل خاصی نیست و همواره وجود داشته و امور در حال كنترل است.

 

وی با اشاره به اینكه هنجارشكنی ها و رفتار های ضد اخلاقی همیشه وجود داشته و نیروی انتظامی نیز تلاش خود را برای مبارزه با آنها به كار برده است، اذعان داشت: با كارهای فرهنگی، تذكر و ارشاد به دنبال اصلاح كردن رفتار ها هستیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی كشور اظهار داشت: مراكز مبارزه با مفاسد اخلاقی در حال انجام كارهای خود هستند و طرح خاصی برای زمان مشخصی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول نیروی انتظامی برخورد با جرائم خشن و ناامنی های اجتماعی است، ادامه داد: هر استانی در كشور اقتضائات خود را دارد و حوزه های امنیتی هر یك با دیگری متفاوت است.

 

فرماندهان انتظامی هر استان باید مطالبات امنیتی مردم آن ناحیه را پاسخگو باشند

فرمانده نیروی انتظامی كشور با اشاره به اینكه فرماندهان انتظامی هر استان موظفند مطالبات امنیتی مردم آن ناحیه را پاسخگو باشند، عنوان كرد: در اسفند ماه هر ساله مطالبات همه ساله مردم مورد بررسی قرار می گرد.

احمدی مقدم بیان داشت: وجود سرقت خودرو، مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی مهم ترین دغدغه های مردم در كشور است.

 

فرمانده نیروی انتظامی كشور با اشاره به اینکه مرزبانی از مرزها تاثیر زیادی در امنیت داخلی دارد، اذعان داشت: هر چقدر تلاش ها در مرزها بیشتر شده آثار امنیتی بیشتری در داخل شاهد بودیم و در برنامه های آینده نیز تمركز بر مرزهای آبی و خاكی خواهد بود.

احمدی مقدم بیان داشت: مجموعه برنامه های اجرا شده در بخش تصادف باعث شده كه شاهد كاهش مستمر آمار تصادفات باشیم.

 

وی با تاكید براینكه كاهش تصادفات بخشی مربوط به فعالیت های پلیس و استاندارسازی خودورها، رعایت قوانین از سوی مردم، سرعت عمل اورژانس و تلاش در توسعه  راهها بوده است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه به كاهش 10 درصدی تلفات سالیانه دست پیدا كنیم.

میزان وقوع جرائم خشن در كشور رو به كاهش است

سردار احمدی مقدم با تاكید براینكه ماه رمضان می تواند باعث حاكم شدن فضایی معنوی در جامعه شود، ادامه داد: میزان جرائم خشن در كشور رو به كاهش است.

وی با اشاره به اینكه در كاهش این گونه جرائم قاطعیت نیروی انتظامی و همراهی قوه قضائیه موثر بوده است، ادامه داد: در سه ماهه گذشته 11 تا 12 مورد از موارد جرائم خشن در استان همدان روی داد است.

فرمانده نیروی انتظامی كشور اذعان داشت: كشور به نسبت دو دهه گذشته با كاهش جرائم مواجه است.

سردار احمدی عنوان كرد: بالارفتن صبر و حوصله مردم و همینطور ارتقا فرهنگ جامعه باعث شده شاهد بهبود رفتارها در جامعه باشیم.

 

استان همدان از كم جرم ترین استانهای كشور است

وی با اشاره به اینكه استان همدان جزء كم جرم ترین استانهای كشور است، گفت: اگر كاركنان نیروی انتظامی نیز تخلفاتی داشته باشند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی كشور با اشاره به كاهش یافتن تعداد جرائم در این دستگاه اجرایی كشور، اذعان داشت: هر ساله شاهد كاهش10 درصدی میزان جرائم در بین كاركنان نیروی انتظامی هستیم.

وی در ادامه اذعان داشت: روزه خواری در جامعه امری شایع نیست هر چند كه با گسترش شهر ها و روستاها مواجه هستیم.

 

عذر شرعی مجوزی برای روزه خواری در ملاء عام نیست

فرمانده نیروی انتظامی كشور با تاكید بر اینكه تنها یك سوم از مردم به طور معمول عذر شرعی برای روزه گرفتن دارند، بیان داشت: عذر شرعی مجوزی برای روزه خواری در ملاء عام نیست.

سردار احمدی مقدم اذعان داشت: در سالهای اخیر كمتر شاهد ظهور جلوه های روزه خواری بوده ایم.

 

70 درصد جرائم اینترنتی در كشور كشف می شود

وی با اشاره به توسعه اینترنت در كشور، اذعان داشت: 70 درصد جرائم اینترنتی در كشور كشف می شود و این در حالی است كه میانگین میزان كشف این گونه جرائم در دنیا 30 درصد است.

فرمانده نیروی انتظامی كشور در خصوص افزایش حقوق سربازان مطابق با قراردادهای نیروی كار، گفت: این در قانون نیز پیش بینی شده و منوط به تامین اعتبارات است.

 

حقوق سربازان در مناطق مرزی 50 درصد افزایش خواهد یافت

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینكه در سال جازی تنها شاهد ضریب افزایش 25 درصدی حقوق سربازان خواهیم بود، بیان داشت: با تصویب قرارگاه خاتم الانبیاء در مناطق عملیاتی و مرزی در نیروی انتظامی حقوق سربازان 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: نیروی های مسلح به دنبال اجرای قانون هستند تا حقوق سربازان حداقل حقوق پرداخت شود، اما چون دولت با محدودیت های مالی مواجه است نتوانسته این میزان را تخصیص دهد.

 

فرمانده نیروی انتظامی كشور در خصوص حركت به سوی انجام سربازی غیر اجباری نیز بیان داشت: این تصمیم گیری باید در حوزه ستاد كل نیروی های مسلح روی دهد.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: هرچه نیروهای مسلح به سمت حرفه گرایی بروند نیاز به سرباز غیرحرفه ای كمتر می شود.

 

مسیر حركت از سربازی اجباری به اختیاری به آرامی طی خواهد شد

وی با تاكید براینكه مسیر حركت از سربازی اجباری به اختیاری به آرامی طی خواهد شد، در پایان گفت: این اتفاق نیازمند تامین منابع انسانی است چرا كه به ازای هر سرباز  یك و نیم نیروی كادر نیاز است./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
طرح فوق العاده امنیت اخلاقی - زور گیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح امنیت اخلاقی در ایام انتخابات تعطیل می‌شود؟



طرح امنیت اخلاقی ,تعطیلی طرح امنیت اخلاقی در ایام انتخابات

پاسخ جانشین فرمانده ناجا به یک پرسش؛

طرح امنیت اخلاقی در ایام انتخابات تعطیل می‌شود؟

جانشین فرمانده ناجا در خصوص احتمال تعطیل‌شدن طرح امنیت اخلاقی در ایام منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری، توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار  ایسنا، درباره برخی اظهارات مطرح شده پیرامون تعطیلی طرح امنیت اخلاقی که در میان شهروندان به گشت ارشاد موسوم شده، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: ممکن است در زمانی ماموریت‌های ما به گونه‌ای باشد که برای انجام آن، ماموریت دیگری را تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه طرح امنیت اخلاقی حتما ادامه خواهد داشت، افزود: اما گاهی ماموریتی پیش می‌آید که آن ماموریت نسبت به ماموریت دیگر ناجا پررنگ‌تر است، بنابراین طبیعی است که باید به این ماموریت بیشتر پرداخته شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تعطیل‌شدن یک ماموریت در ناجا، گفت: اینکه ماموریتی تعطیل شود؛ خوابی است که برخی از افراد از سر خوش‌خیالی دیده‌اند./ایسنا