اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح ارزان‌سازان 1600 تومانی ارز/ دلار 2200 تومان می‌شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

طرح ارزان‌سازان 1600 تومانی ارز/ دلار 2200 تومان می‌شود

طرح جدید ارزی در زیرمجموعه‌های دولت در مرحله کارشناسی است که در صورت تصویب نهایی، نرخ دلار در بازار تا 2200 تومان کاهش خواهد یافت.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که طرح ارزان سازی نرخ ارز در زیرمجموعه‌های دولت مراحل کارشناسی را می‌گذراند و هدف از آن، مقابله با سفته‌بازی و حذف رانت‌ها از بازار ارز است.

براساس این طرح و درصورت موافقت مقامات ارشد اجرایی و اقتصادی کشور، نرخ دلار تا 2200 تومان کاهش خواهد یافت. در این طرح، حاکم شدن شرایط جدید بر بازار ارز از نظر خرید و فروش پیش بینی شده است، ضمن اینکه در این راستا قرار است ماموریت‌های جدیدی به دستگاه‌های مختلف محول شود.

در همین حال، روز گذشته نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 140 رای موافق، با یک فوریت طرحی برای مقابله با اخلال ارزی و نحوه مجازات اخلالگران موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، بانک مرکزی موظف می شود به منظور پیشگیری و کنترل بازار مبادلات غیر مجاز ارز ظرف 2 ماه از تصویب این قانون سامانه ثبت معاملات ارزی را ایجاد و امکان صدور کد رهگیری را فراهم نماید.

بر اساس این طرح ، هر فردی در بازار غیر رسمی اقدام به معامله ارز کند به 2 تا 5 سال و در مبادلات کلان به 5 تا 10سال حبس محکوم می شود./مهر

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 

 


ویدیو مرتبط :
روحانی: تبدیل ارز 4200 تومانی به 17500 تومان توسط مجلس، فاجعه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعالان بازار ارز: دلار 200 تومان ارزان شد!



اخبار,دلار,قیمت دلار

برخی فعالان بازار ارز می گویند پیش از انتشار بیانیه مشترک هسته ای ایران و 1+5 ، گمانه زنی ها در باره احتمال افت نرخ ارز در بازار مطرح بوده است.

به گزارش تیک، نرخ دلار که پیش از این تا 3300 تومان فروخته می شد امروز به 3100 تومان رسیده است.

برخی از آنها این کاهش نرخ را ادامه دار و احتمال تداوم این روند را تا رسیدن به قیمت پایین تر از 3000 تومان محتمل می دانند.

عده ای این کاهش را مقطعی و تابعی از بار روانی ناشی از انتشار بیانیه تفسیر می کردند و احتمال بازگشت قیمت ها را دور از ذهن نمی دانستند.

تعدادی نیز تمام داستان نرخ ارز را در چارچوب عرضه و تقاضا تحلیل می کردند و می گفتند چنانچه دلارهای انبوهی که در دست خانواده هاست از ترس تداوم افت قیمت دلار یه بازار سرازیر شود نرخ ارز همچنان سیر نزولی خود را طی خواهد کرد.

بودند عده ای هم که قیمت را تابعی از تصمیم دولت می دانستند و با نقل قول سخنان افرادی همچون ولی الله سیف رییس بانک مرکزی و اسدالله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی پایین آمدن بیش از حد نرخ ارز را عاملی برای رشد نرخ تورم معرفی می کنند.

به نظر می رسد برای شفاف شدن روند تحولات بازار ارز باید تا روزهای آینده که بازار ثبات خود را خواهد یافت ، منتظر ماند.

 

اخبار اقتصادی - تیک