اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح ابتکاری ایران تقدیم بشار اسد شد


معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تهران طرحی ابتکاری برای حل بحران سوریه تقدیم بشار اسد رئیس جمهور این کشور کرده است.

خبرگزاری تسنیم: حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران در نشست خبری با فیصل مقداد همتای سوری خود در دمشق افزود هرگونه تلاش موفقی برای حل بحران سوریه باید نقش اساسی و محوری بشار اسد را مد نظر قرار دهد.»

عبداللهیان تاکید کرد بشار اسد نقش محوری در جنگ با تروریسم و حل بحران سوریه در طول چهار سال گذشته ایفا می کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تهران طرحی ابتکاری برای حل بحران سوریه تقدیم بشار اسد رئیس جمهور این کشور کرده است.



ویدیو مرتبط :
نحنا رجالک یا بشار..تقدیم به بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مخالفان "بشار" به طرح 6 ماده‌ای: ایران می خواهد مانع غرق شدن کشتی بشار اسد شود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش مخالفان "بشار" به طرح 6 ماده‌ای:

ایران می خواهد مانع غرق شدن کشتی بشار اسد شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  اصلی‌ترین گروه مخالف حکومت سوریه، ضمن محکوم کردن تلاش ایران برای پایان دادن به درگیری‌های سوریه، طرح شش ماده‌ای ایران در این زمینه را «آخرین تلاش‌ها برای نجات بشار اسد» خوانده است.

به گزارش نتخاب ؛ ائتلاف ملی، که ائتلاف جدید مخالفان حکومت سوریه است، امروز ، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که نیروهای ارتش آزاد سوریه پیروزی های قاطعی را در عرصه نظامی و سیاسی به دست می آورد، رژیم سوریه و کشورهای متحدش به تشدید تلاش های دیپلماتیک منسوخ خود ادامه می دهند.

این بیانیه اضافه می کند: طرح ایران نمونه ای از تلاش ناامیدانه برای جلوگیری از غرق شدن کشتی بشار اسد است.

به نوشته فرانس پرس، ایران که یکی از قدرتمندترین متحدان منطقه‌ای دمشق است، روز یکشنبه گذشته طرح شش ماده‌ای را برای خروج از بحران سوریه ارائه کرد.

در این طرح، ایران خواستار «توقف فوری خشونت ها و عملیات نظامی زیر نظر سازمان ملل متحد» شده است.

همچنین بر اساس این طرح، باید برای تشکیل کمیته‌ آشتی ملی به منظور برقراری یک دولت موقت میان گروه های درگیر گفت وگوهایی صورت گیرد.

مطابق این طرح باید دولت انتقالی در سوریه تشکیل شود و این اقدام باید با حضور «بشار اسد» به عنوان رییس جمهوری قانونی صورت گیرد.

این در حالی است که مخالفان حکومت سوریه می گویند قبل از هرگونه گفت وگویی بشار اسد باید از قدرت کناره گیری کند.

ائتلاف مخالفان بشار اسد در بیانیه خود اعلام کرده ایران ادعا می کند که نگران زندگی، استقلال و اتحاد مردم سوریه است، اما اگر دولت ایران صادق بود، سوری ها را در رسیدن به خواسته هایشان کمک می کرد.

این ائتلاف تأکید کرده که تهران می تواند حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را از رژیم بشار اسد متوقف کند و بر او برای کناره گیری از قدرت در اسرع وقت، فشار آورد.

مخالفان حکومت سوریه از حکومت ایران خواسته اند که آینده رابطه مردم سوریه و ایران را در نظر بگیرد و حکومتی را که در حال سقوط است حمایت نکند.

از ماه مارس 2011، یعنی آغاز اعتراضات سوریه، تا کنون بیش از 43 هزار نفر در خشونت های سوریه جان خود را از دست داده اند./انتخاب