اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طرح آمریکا برای ایجاد منطقه داعش ممنوع


یک مقام آمریکایی اعلام کرد، واشنگتن و آنکارا در حال نهایی‌سازی طرح‌هایی برای عملیاتی نظامی به منظور خارج کردن ترویست‌های داعش از نواری در طول مرز سوریه و ایجاد آنچه که وی یک "منطقه‌ داعش ممنوع" در این کشور خواند، هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام آمریکایی اعلام کرد، واشنگتن و آنکارا در حال نهایی‌سازی طرح‌هایی برای عملیاتی نظامی به منظور خارج کردن ترویست‌های داعش از نواری در طول مرز سوریه و ایجاد آنچه که وی یک "منطقه‌ داعش ممنوع" در این کشور خواند، هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ یک مقام آمریکایی که نام خود را فاش نساخت، اعلام کرد: طرح ایجاد منطقه موسوم به "منطقه داعش ممنوع" در سوریه منجر به تضمین امنیت و ثبات بیشتر در منطقه مرزی ترکیه با سوریه خواهد شد.

با این حال این مقام آمریکایی تاکید کرد که در این تلاش نظامی مشترک با ترکیه، مساله اعمال منطقه پرواز ممنوع مطرح نیست. این مذاکرات در حالی مطرح شده‌اند که اخیرا ترکیه تغییر تاکتیکی بزرگی در رویکرد خود در قبال گروه تروریستی داعش اعمال کرد و جنگنده‌های ترکیه‌ای شروع به بمباران اهداف متعلق به داعش در سوریه کردند.

این در حالی است که مقام‌های ترکیه به رغم منافع مشترک واشنگتن و آنکارا در جنگیدن با داعش، مدعی هستند سرنگون کردن دولت بشار اسد در سوریه اولویت دارد.


ویدیو مرتبط :
ترکیه: باید در سوریه منطقه حائل و پرواز ممنوع ایجاد شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف آمریکا از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه چیست؟



اخبار,هدف آمریکا از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه

تلویزیون روسیه بررسی کرد

هدف آمریکا از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه چیست؟

تلویزیون روسیه گزارش داد که آمریکا قصد دارد با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه برای مخالفان مسلح پایگاه آموزش نظامی ایجاد کند.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، شبکه روسیا الیوم در گزارشی ضمن بررسی آخرین تحولات سوریه تاکید کرد که آمریکا انتقال 300 نیروی تفنگدار دریایی به شمال اردن -در نزدیک مرز سوریه- را آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش،‌ هم زمان با ورود تفنگداران؛ تجهیزات مربوط به سامانه موشکی پاتریوت نیز در مرز اردن با سوریه استقرار یافته است.

مقامات آمریکایی برگزاری مانور «شیر در کمین» را بهانه تحرکات نظامی خود عنوان کرده است و این در شرایطی است که برخی رسانه‌های غربی خبر داده‌اند که پنتاگون در حال بررسی تسریع در روند تسلیح مخالفان دولت دمشق است.

سلاح‌های ضد تانک بخش اصلی کمک‌های نظامی آمریکا به مخالفان مسلح است.

تلویزیون روسیه الیوم با تاکید بر اینکه این اقدام آمریکا برخلاف تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران سوریه بر اساس نشست ژنو 2 است، افزود: همزمان با این اقدامات (تسلیح مخالفان)، آمریکا تلاش دارد تا در جنوب سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

این شبکه تصریح کرد که آمریکا قصد دارد تا عمق 40 کیلومتری جنوب سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کند که در این منطقه پایگاه‌هایی برای آموزش مخالفان مسلح سوری ساخته شود.

بنابراین گزارش، بازی آمریکایی‌ها تحت عنوان حمله شیمیایی ارتش سوریه به مخالفان و اعلام اینکه از خط قرمز عبور شده، در واقع تلاش برای مشروعیت دادن به تحرکات نظامی غرب و ناتو در سوریه است.

رسانه‌های غربی طی روزهای گذشته موجی از تبلیغات ضد سوری را آغاز کرده‌اند که طی آن ارتش سوریه متهم به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان است و این در شرایطی است که دولت دمشق تاکید دارد که اخبار منتشر شده عاری از صحت است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته که سوریه نیاز به حمله شیمیایی در شرایطی که موفقیت‌های نظامی بدست آورده، ندارد./فارس