اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طراح تحریم های ایران در سنا: ایرانی ها به مذاکره کنندگان ما لبخند می زنند، اما در اتاق پشتی...



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , تحریم های ایران در سنا

اخبار سیاست خارجی - طراح تحریم های ایران در سنا: ایرانی ها به مذاکره کنندگان ما لبخند می زنند، اما در اتاق پشتی توطئه می کنند!

سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا نسبت به دستیابی ایران و 1+5 به توافق دائم ابراز بدبینی کرد.

جروسالم پست نوشت: سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا آمریکا نسبت به دستیابی ایران و 1+5 به توافق دائم ابراز بدبینی کرد.

 

به گزارش «انتخاب»، سناتور دموکرات نیوجرسی گفت: اشتباه نکنید، درحالیکه ایران به مذاکره کنندگان ما در میز مذاکره لبخند می زند، در اتاق پشتی در حال توطئه چینی است.

 

وی افزود: وقتی بحث حق موجودیت اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی پیش می آید همگی محافظه کار می شویم.

 

منندز اضافه کرد: زمانیکه موضوع امنیت مردم اسرائیل به میان می آید ما همگی محافظه کار می شویم.

 

طراح تحریم های ایران در مجلس سنا گفت: اگر گذشته تنها یک مقدمه به شمار می آید، من نسبت به وفای ایران به قولش بدبین هستم.

 

وی افزود: براساس تمام آنچه شنیده ام و همچنین اقدامات ایرانی ها نگرانم.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی بی سی : تحریم کنندگان ایران در حال چشیدن آثار تحریم نفت ایران هستند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو تحریم بانک ایرانی مستقر در تاجیکستان/تمایل شرکت های نفتی برای مذاکره با ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,لغو تحریم بانک ایرانی در تاجیکستان, مذاکرات شرکت های بزرگ نفتی با ایران

 

اخبار اقتصادی - لغو تحریم بانک ایرانی مستقر در تاجیکستان

سخنگوی بانک ملی تاجیکستان اعلام کرد: سندی دال بر لغو محدودیت های فعالیت بانک خصوصی ایرانی ˈKont Investment bank ˈکه بر اساس نامه سفارت آمریکا در دوشنبه به وزارت امورخارجه تاجیکستان، محدود شده بود دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری آزادگان تاجیکستان ˈعبدالغفار قربانفˈ افزود در انتظار نهایی شدن اسناد توافق میان ایران و کشور های گروه 5+1 هستیم تا محدودیت ها را ازˈ بانک Kont Investment bank لغو کنیم.
 
بانک ملی تاجیکستان ماه مارس سال جاری میلادی از دیگر بانک های تاجیکستان درخواست کرده بود که همکاری با ˈKont Investment bankˈ قطع کنند .
 
بر اساس این گزارش ˈKont Investment bankˈ با سرمایه 500 میلیون سامانی (معادل حدود 100 میلیون دلار) متعلق به بابک زنجانی، سرمایه گذار ایرانی است.
 
ماه ژانویه سال میلادی جاری اتحاد اروپا شرکت حمل و نقل ˈAsian Expres Airlineˈ تاجیکستان را به دلیل همکاری با بابک زنجانی تحریم کرد.
 
به دنبال آن ریاست دارایی های وزارت مالیه آمریکا با همین دلیل ˈKont Investment bankˈ را به فهرست شرکت های تحریم شده وارد کرد .

تمایل شرکت های نفتی برای مذاکره با ایران

 شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی گزارش داد: توافق ابتدایی اتمی میان ایران و گروه 1+5 موجب شده تا شماری از شرکت های غربی در چارچوب احتمال کاهش تحریم های نفتی علیه ایران برای از سرگیری فعالیت های خود در این کشور اظهار آمادگی کنند.

به گزارش ایرنا، رادیو فرانسه نوشت:وزیر نفت ایران می گوید که با برخی از شرکت های اروپایی و آمریکایی که مایل به سرمایه گذاری در عرصه انرژی هستند وارد گفت وگو شده است.
 
شرکت فرانسوی ˈتوتالˈ از اظهار نظر در مورد اظهارات وزیر نفت ایران خود داری کرده، اما یک سخنگوی این شرکت از قول ˈکریستوف دومارژوریˈ، رییس توتال گفته است که این شرکت در صورت لغو تحریم ها به این کشور باز می گردد.
 
از سوی دیگر شرکت فرانسوی تولید ˈلوله والورکˈ نیز که در عرصه نفت و گاز فعالیت دارد، گفته است که احتمال دارد شرکت های بزرگ بار دیگر به عرصه نفت و گاز ایران علاقه مندی نشان دهند و در چنین صورتی، این شرکت نیز با آنان همراهی خواهد کرد.
 
ذخایر نفت و گاز ایران از غنی ترین ذخایر جهانی محسوب می شود، اما تحریم مانع شده تا شرکت های بزرگ بین المللی در این کشور سرمایه گذاری کنند.
اخبار اقتصادی - ایرنا