اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طراحی شبکه ملی اطلاعات به پایان رسید


معاون وزیر ارتباطات از اتمام طراحی شبکه ملی اطلاعات مطابق اصول فنی و سیاست‌های کلان و ارایه اولین گزارش شاخص‌های IT در کشور خبر داد.

ایسنا: نصرالله جهانگرد در همایش الزامات اجرایی نقشه راه توسعه دولت الکترونیک با اشاره به نقش دولت الکترونیک در کاهش تداخل بخش‌های امنیتی اظهار کرد: علاوه بر این در کشور سیستم گزارش دهی خوبی وجود ندارد. برای این امر نیز با مرکز آمار سال گذشته قراردادی بسته شد و اولین گزارش شاخص‌های IT در کشور به دست آمد که در آینده ارائه خواهد شد.

سیاست‌های حمایت از تولیدکنندگان محتوا

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که برای ایجاد محتوا در شبکه ملی اطلاعات با شرکت‌های اپراتوری توافقاتی صورت گرفته است، گفت: طبق این توافقات برای تولید محتوا در حوزه موبایل اپراتورها موظفند 30 درصد تعرفه نهایی را به تولیدکنندگان بدهند.

وی افزود: با طرح‌ریزی چنین برنامه‌هایی لازم است نیروی ملی کشور در سرزمین خودمان به بازی گرفته شود و استراتژی وزارت ارتباطات نیز این است که نیرو و منابع ملی در داخل کشور استفاده شود و راهکار ما نیز ایجاد صرفه برای یکدیگر است.

جهانگرد با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون دولت الکترونیک هر دو هفته یکبار خاطرنشان کرد: در این جلسات برنامه‌های دولت در حوزه توسعه دولت الکترونیک تصویب می‌شود تا بودجه مورد نظر آن نیز در نظر گرفته شود.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که دستگاه‌های دولت نباید هیچ هزینه‌ای را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات بپردازند، افزود: توصیه ما به تمام دستگاه‌های دولت این است که پول خود را در راه دیجیتال کردن منابع و ایجاد محتوا سرویس و اپلیکیشن خرج کنند.

وی همچنین با اشاره به این که مسوولیت برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال بر عهده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قرار گرفته است گفت: برای برگزاری این نمایشگاه وزیر صنعت،معدن و تجارت هماهنگی‌های خوبی را انجام داده است و امسال که در واقع سال آغازین کار دولت جدید به حساب می‌آید لازم است شرکت‌ها در بخش‌های مختلف در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به بحث راه اندازی 3G در کشور خاطرنشان کرد: لازم است فاصله پیشرفت فن‌آوری اطلاعات در کشور با جهان به سرعت کاهش پیدا کند زیرا اگر این اتفاق نیفتد دیگران وارد عرصه خواهند شد درحالی که بخش ارتباطی یک کشور مرز امنیت اطلاعات آن کشور است.

او با اشاره به این‌که طبق دستور اخیر رییس جمهوری، لازم است زنجان به قطب الکترونیکی و IT کشور تبدیل شود اظهار کرد: آیین نامه و مصوبه‌ای که در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات در مورد ایجاد دولت الکترونیک تدوین شده است در واقع نگاشت تفکر در این حوزه و اقدامات و تصمیمات مربوطه به آن است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت‌هایی که مانند ایران تکنولوژی در آن امری وارداتی است و ساختار برنامه‌ای برای توسعه تکنولوژی وجود دارد، ایجاد دولت الکترونیکی می‌تواند بسترهای توسعه را فراهم کند.

جهانگرد با بیان این‌که لازمه توسعه کشور و چابک سازی دولت ایجاد دولت الکترونیکی است، افزود: شورای عالی فن‌آوری اطلاعات و وزارت ارتباطات در راه ایجاد دولت الکترونیکی نه به تعلقات دستگاهی و نه به منفعت بخش خاصی توجه می‌کنند بلکه در تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه بپذیرند که لازم است با یکدیگر تعامل کنند.

معاون وزیر ارتباطات نقش IT را نقشی تغییردهنده و تبدیل کننده دانست و تصریح کرد: مجوزهای زیادی که در سال‌های طولانی به بخش‌های مختلف داده شده است باید برای ایجاد دولت الکترونیکی جمع شود زیرا این روند بروکراسی را نمی‌توان مکانیزه کرد.

هوشمندسازی ساختمان‌ها

وی همچنین با اشاره به لزوم استاندارد هوشمندسازی ساختمان‌ها، اظهار کرد:‌ وزارت ارتباطات به دنبال اجباری کردن این امر است و به لحاظ کارشناسی قرار است توافقاتی در این زمینه با شهرداری انجام شود.


ویدیو مرتبط :
وزیر ارتباطات: اینترنت ملی معنا ندارد؛ پیگیر شبکه ملی اطلاعات هستیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اجرای شبکه ملی اطلاعات



اخبار,اخبار اجتماعی ,اجرای شبکه ملی اطلاعات

 

اخبار اجتماعی - وزیر ارتباطات: اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طراحی شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، گفت: امیدواریم تا پایان سال 94 این شبکه در تمامی کشور اجرایی شود.

«محمود واعظی» امروز(چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که در 6 ماه اول امسال، حدود 6 شهر بزرگ به این شبکه متصل شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا موضوعات مطرح شده درباره واتس اپ حل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: وزارت ارتباطات آن چیزی را انجام می دهد که در حوزه کاری اش تعریف شده باشد.
 
واعظی تصریح کرد: موضوعاتی که مطرح شده بود بیشتر تبلیغاتی بود و کارها در مسیر اصلی خود جریان دارد.

اخبار اجتماعی - ایرنا