اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طالقانی پول گلریزان ها را کجا خرج کرده؟!


جنگ قدرت در ورزش پهلوانی و زورخانه ای بالا گرفته است. اگر دیروز محمدرضا طالقانی، سرپرست فدراسیون به این بهانه که چرا اداره کل ورزش تهران به ماندن علی اسدی دولابی اصرار دارد، از فدراسیون قهر کرد و رفت، حالا اسدی او را متهم می کند که مراسم گلریزان را نان دانی اش کرده بود.

تماشا: جنگ قدرت در ورزش پهلوانی و زورخانه ای بالا گرفته است. اگر دیروز محمدرضا طالقانی، سرپرست فدراسیون به این بهانه که چرا اداره کل ورزش تهران به ماندن علی اسدی دولابی اصرار دارد، از فدراسیون قهر کرد و رفت، حالا اسدی او را متهم می کند که مراسم گلریزان را نان دانی اش کرده بود.

با اینکه هیئت های ورزشی استان تهران زیر نظر اداره کل ورزش این استان اداره می شود اما طالقانی و فدراسیونش درصدد بوده اند که رئیس این هیئت را تغییر دهند. دلایلی که فدراسیون برای برکناری اسدی آورده بودند این بود که او عملکرد ضعیفی داشته و در مسابقات قهرمانی کشور، هیچ یک از ورزشکاران تهرانی نتیجه قابل قبولی نگرفته اند. اما اتهاماتی که اسدی به طالقانی و فدراسیونش وارد می کند، سنگین تر است.

طالقانی چه حالا که در این فدراسیون است و چه زمانی که در فدراسیون کشتی بود، به برگزاری گلریزان ها عادت داشت. اسدی از همین ویژگی او ایراد گرفته است. اسدی به ایرنا گفته است: «از وقتی که آقایان مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفته اند، برنامه های مختلفی در تهران برگزار کرده اند، بدون اینکه من اطلاع داشته باشم. وقتی به آنها اعتراض کردم که چرا به من اطلاع نداده اید، گفتند مگر باید با تو هم هماهنگ کنیم؟ در این مدت چندین گلریزان برگزار کرده اند که ظاهرا برایشان تبدیل به نان دانی شده و معلوم نیست پول های به دست آمده را چه می کنند.»

طالقانی پول گلریزان ها را کجا خرج کرده؟!

فدراسیون مدعی شده که محمد حسین نژادفلاح، رئیس اداره کل ورزش تهران به ماندن اسدی در این هیئت اصرار دارد. اسدی اما دخالت های فدراسیون را در هیئت تهران نمی پذیرد: «کسی برای بقای من فشاری نیاورده است. انتخابات هیئت هشت ماه قبل برگزار شد و من رئیس قانونی آن هستم. محمد خوش جان، نایب رئیس فدراسیون یک ماه قبل به من گفت «استعفا بده تا خودم سرپرست هیئت استان تهران شوم.» ظاهرا آقایان با روال کار آشنا نیستند. من از نظر اداری زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و از نظر فنی زیرمجموعه فدراسیون هستم.»

او اتهامات دیگری هم به طالقانی می زند: «محمدرضا طالقانی به چه حقی به رئیس کمیته پیشکسوتان استان حکم می دهد؟ پس من در این هیئت چه کاره ام؟ فدراسیون به چه حقی به اسم استان تهران مسابقه برگزار می کند؟ مگر کار فدراسیون این است؟ مگر به نام استان های دیگر هم مسابقه و گلریزان برگزار می کنند؟ مشکل فدراسیون با من این است که مقابل این کارها ایستادگی کرده ام. وقتی فدراسیون می خواهد گوش کسی را ببرد، یک مسابقه در تهران برگزار می کند و بخشی از پولی که از حامی مالی را گرفته اند در جیب خود می گذارند.»

اسدی استعفا داده اما عملکرد ضعیف هیئت اش را قبول ندارد. او تهدید کرده که اگر استعفایش را بپذیرند، افشاگری می کند: «اداره کل ورزش تهران و فدراسیون قبلی تهران را به عنوان هیئت نمونه انتخاب کرده اند. چه اتفاقی در یک ماه گذشته روی داده که ناگهان عملکرد استان تهران را ضعیف عنوان می کنند.

یکشنبه استعفایم را به مدیر کل ورزش و جوانان استان ارائه کرده ام و اگر با این استعفا موافقت کند دست او را می بوسم و می روم اما بعد از آن درباره مسائلی که در دو ماه گذشته در فدراسیون رخ داده حرف هایی بیان می کنم که برای آقایان خوب نیست.»

استعفای اسدی رد شد

علی اسدی روز یکشنبه استعفا داد اما محمدحسین نژادفلاح، رئیس اداره کل ورزش تهران آن را نپذیرفت. نژادفلاح به ایرنا می گوید: «علی اسدی به خاطر نارضایتی های ایجاد شده، درخواست استعفا کرد اما در حال حاضر با این موضوع مخالفت شده است.»

نژادفلاح از طالقانی خواسته با منش پهلوانی اش مشکل را حل کند: «طالقانی، علاقه به تغییر و جابجایی در هیئت تهران داشت اما اداره کل هنوز برای این موضوع به جمع بندی نرسیده است. ما حق را برای طالقانی قائل هستیم و امیدواریم این مشکلات ایجاد شده در فضای دوستی و گفت و گو حل شود. این موضوع به طور حتم حل می شود و طالقانی با روحیه پهلوانی، این مشکل را حل می کند! در اساسنامه فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای هم اختیارات لازم، ذکر شده که این موضوع باعث تفاهم می شود.»


ویدیو مرتبط :
پول خرج کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چطور پول خرج كنیم؟



 

چطور پول خرج کنیم

 



گاهی وقت‌ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد.


شما با تغییر این الگوها، می‌توانید رفتارهای مالی‌تان را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا كنید.

 

یك راه خوب برای خارج‌شدن از چهارچوب الگوهای قدیمی این است كه برنامه مالی مشخصی داشته باشید و مصارف و مخارج‌تان را بودجه‌بندی كرده و درصد مشخصی از درآمدتان را به كارها و فعالیت‌های موردنظرتان تخصیص دهید و سعی كنید از این الگو پیروی كنید.
این كار كمك می‌كند تا بهتر بتوانید هزینه‌هایتان را مدیریت كنید. برای شروع می‌توانید از الگوی پیشنهادی زیر استفاده كنید.

 



55 درصد برای نیازهای اصلی و روزمره:

 

معمولا بیشترین بخش درآمد، صرف مواردی مانند خوراك، پوشاك، مسكن، بیمه، لوازم خانگی و چیزهایی از این دست - كه جزء ضروریات زندگی هستند - می‌شود. این موارد هزینه‌های بالایی دارند اما آن‌قدر ضروری هستند كه نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی كرد.

 



10 درصد برای یادگیری و آموزش:

 

برای تقویت قوای ذهنی و افزایش توانایی‌هایتان و برای اینكه بیشتر بیاموزید و رشد كنید، مبلغی درنظر بگیرید. با این كار موقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدی پیش رویتان قرار خواهد گرفت و به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا خواهید كرد.

 

 


10 درصد برای تفریح و لذت:

 

هر ماه بخشی از درآمدتان را برای تفریحات و علاقه‌های شخصی‌تان درنظر بگیرید. سعی كنید این احساس را از خودتان دور كنید كه پولتان به هدر می‌رود. خرج‌كردن پول در مواردی كه موردعلاقه شماست، باعث شادی و آرامش شده و احساس لذت و رضایت از زندگی را در شما بالا می‌برد.

 

 

چطور پول خرج کنیم

 


10 درصد برای پس‌انداز:

 

هر ماه مبلغی برای اهداف و برنامه‌های بلندمدت، مانند خرید مسكن، پس‌انداز كنید. از این مبلغ می‌توانید برای بازپرداخت یك وام یا شركت در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و مطمئن استفاده كنید.

 

 


10 درصد برای پس‌انداز بازنشستگی:

 

بهتر است پولی را كه در این حساب نگه می‌دارید، خرج نكنید مگر اینكه بتوانید پول بیشتری تولید كرده، سرمایه‌گذاری كنید و در درازمدت بتوانید از محل ا ین پول درآمد بیشتری به دست آورید.

 

 

5 درصد برای هدایا و امور خیریه:

 

این حساب می‌تواند یكی از قسمت‌های مهم بودجه شما باشد تا به وسیله آن احساس سخاوتمندی، بخشش و كمك به دیگران خود را ارضا كنید. با این پول می‌توانید به افراد خانواده و دوستان‌تان هدیه بدهید، در امور خیریه و هر فعالیتی كه به تحقق اهداف عمومی و مردمی كمك كند، شركت كنید. این كار باعث می‌شود از خرج‌كردن پول احساس بدی نداشته و نسبت به ثروتمندشدن و قدرت ناشی از آن حس خوبی داشته باشید.

 

این الگو فقط یك نمونه پیشنهادی است و هر فردی می‌تواند با هر میزان درآمد، برنامه مالی متناسب با موقعیت و وضعیت خودش تنظیم كند و مقدار پولی كه در اختیار دارد، به درصدهای كوچك‌تری تقسیم كرده و بودجه‌بندی كند.

 


یكی از مزایای داشتن الگو و برنامه مشخص مالی این است كه شما را از چهارچوب‌های قدیمی دور كرده و به شما كمك می‌كند تعادل را رعایت كنید و با هزینه بیش از اندازه در یك بخش، به اهداف‌تان در سایر بخش‌ها لطمه وارد نكنید.