اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طارق عزیز اعدام می‌شود



طارق عزیز , اعدام طارق عزیز

طارق عزیز اعدام می‌شود

وکیل طارق عزیز اعلام کرد که دولت عراق احتمال دارد ظرف هفته‌های آتی حکم اعدام موکلش و برخی مسئولان ارشد نظام سابق را اجرا کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، بدیع عارف، وکیل طارق عزیز، معاون صدام، اعلام کرد که بعید نیست حکم‌های صادره در حق طارق عزیز و بقیه‌ مسئولان ارشد نظام سابق، پیش از انتخابات پارلمانی اجرا شود.

بدیع عارف در گفت‌وگو با این روزنامه تاکید کرد که با طارق عزیز و برخی دیگر از مسئولان ارشد حزب منحل شده بعث در زندان دیدار کرده است.

وی افزود: پس از تصمیم سازمان اطلاعات نظامی عراق مبنی بر محروم کردن طارق عزیز از غذاهای مخصوص با وجود اینکه وی و بقیه زندانیان از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد، وضعیت جسمانی طارق عزیز وخیم شده است.

وی در ادامه افزود: بعید نیست پیش از انتخابات پارلمانی که قرار است در آوریل سال آتی برگزار شود، طارق عزیز و دیگر مسئولان زندانی نظام پیشین اعدام شوند، چرا که دولت می‌خواهد از طریق اعدام وی بر شکست خود سرپوش بگذارد.

بدیع عارف خاطرنشان کرد: طی دیداری که با طارق عزیز داشتم، وی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را دشنام داده،‌ از واتیکان اظهار ناامیدی کرده و آن را بازیچه دست آمریکا دانست و درخواست یاری از برخی مسئولان عراقی را رد کرد.

وکیل طارق عزیز از قوه مجریه خواست تا حکم‌ اعدام این افراد را اجرا نکند.

دادگاه عالی کیفری عراق در 26 اکتبر 2010 حکم اعدام طارق عزیز را صادر کرد.

بدیع عارف همچنین با جمال مصطفی عبدالله، داماد صدام نیز دیدار و اعلام کرد که تاکنون هیچ اتهامی به این شخص نسبت داده نشده و دادگاه پنج سال پیش حکم آزادی وی را صادر کرده اما تا کنون این حکم اجرا نشده است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خط آزاد - حقایقی که با مرگ طارق عزیز پنهان ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حكم اعدام "طارق عزیز " صادر شد



 

 

 حكم اعدام

 

یك منبع موثق از دادگاه‌ عالی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از صدور حكم "طارق عزیز " معاون دیكتاتور سابق عراق خبر داد.

وی افزود: لحظاتی پیش دادگاه‌ جنایی عراق حكم اعدام "طارق عزیز " معاون نخست وزیر اسبق عراق را صادر كرد.

طارق عزیز 74 ساله كه در جنایات ضد بشری علیه ملت عراق و همچنین ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی مشاركت داشت در آوریل 2003 تسلیم نظامیان آمریكایی شد و در زندان آمریكایی "كروبر " در غرب بغداد زندانی شده بود. وی سرانجام به همراه 26مسئول عراقی تحویل مقامات عراقی در زندان "الكاظمیه " شد.

طارق عزیز برای نخستین بار در مارس 2009 به 15سال حبس بدلیل ارتكاب جنایت ضد بشری و دست داشتن در اعدام 42 تاجر در بغداد در سال 1992 محكوم شد.../فارس

اخبار تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.