اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

طائب:گرانی‌ها ناشی از مبارزه ایران با استکبار جهانی است



قرارگاه عمار,مهدی طائب

رئیس قرارگاه عمار:

مسئله سوریه یک جنگ جهانی است/ این جنگ قرار بود علیه ایران راه بیفتد

وی داستان گرانی‌ها را مربوط به مبارزه ایران با استکبار جهانی خواند و افزود: ریشه این گرانی‌ها اصل آن تحریم است.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به برخی چالش‌های امروز منطقه گفت: مسئله سوریه یک جنگ جهانی است که قرار بود علیه ایران راه بیفتد ولی به سوریه رفته است و باید به این مسئله توجه بیشتری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب در جمع هنرمندان بسیجی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرق هنرمندان با دیگران در مقام اثبات است، زیرا در مقام ثبوت خیلی‌ها با هم برابر هستند.

وی با بیان اینکه اما آن چیزی که در این عالم مردم را در مقام امامت قرار می‌دهد مقام اثبات است، تاکید کرد: مقام اثبات به شکلی است که انسان بتواند مطالب را به گونه‌ای بگوید و یا به ظهور برساند که دیگران هم مانند او خواهان این مطلب شوند.

مراقب انحراف باشیم

رئیس قرارگاه عمار اضافه کرد: مقام توحید را خیلی‌ها دارند و اینکه مقام توحید را شما به گونه‌ای تدوین کنید که دیگران هم موحد شوند بسیار مهم است.

طائب گفت: خدای متعال انسان‌ها را علی‌السوا خلق نکرده است و این تفاوت بر اساس حکمت است که همه این صفات‌ها جمع شود، به خوبی امامت شود و همه به یک میزان نفع می‌برند.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که شیطان می‌خواهد انجام دهد اینکه این بافت و ترکیبی که خداوند قرار داده است به همدیگر نچسبد و از شکل الهی بیرون بیاید.

هنرمندان در چهارچوب اسلام حرکت کنند

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه یک عده‌ای این صفاتی که خداوند به آن‌ها داده را در خدمت شیطان قرار می‌دهند، گفت: به عنوان نمونه در هالیوود هنرمندان از هنر در خدمت کارهای حرام و کارهای شیطانی استفاده می‌کنند، در حالی که خداوند این صفت را داده تا در کارهای خیر و خوب انجام دهد.

طائب یادآور شد: آمریکایی‌ها مکتب شیطانی و غیر خدایی خود را امروز با تبلیغات به مردم دنیا نشان می‌دهند و با همین هنرمندی جوانان را فریب می‌دهند.

وی ادامه داد: باید هنرمندان ایران هم در چهارچوب دین و اسلام این دین الهی را تبلیغ کنند و مردم را به این دین دعوت کنند و لازمه این کار داشتن اطلاعات زیاد و به روز بودن هنرمندان است.

گرانی‌ها ناشی از مبارزه ایران با استکبار جهانی است

رئیس قرارگاه عمار گفت: امروز در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار داریم که یک گردنه بزرگ در مقابل ما است که می‌خواهیم با رد شدن از این گردنه بزرگ گردن استکبار را بشکنیم.

طائب با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های امروز تاکید کرد: مسئله سوریه یک جنگ جهانی است که قرار بود علیه ایران راه بیفتد ولی به سوریه رفته است و باید به این مسئله توجه بیشتری کرد.

وی داستان گرانی‌ها را مربوط به مبارزه ایران با استکبار جهانی خواند و افزود: ریشه این گرانی‌ها اصل آن تحریم است.

تحریم‌های 2 سال اخیر بی‌سابقه بوده است

رئیس قرارگاه عمار در پاسخ به این سؤال که چرا تا به حال این تحریم‌ها افزایش 300 درصدی قیمت‌ها را منجر نشده بود، گفت: تا کنون چنین تحریمی نشده بودیم و این تحریم با تمام تحریم‌های دیگر فرق می‌کند.

طائب با بیان اینکه تاکنون هر وقت تحریم می‌شدیم به ما جنس نمی‌فروختند و مایحتاج ما را نمی‌دادند ولی اکنون تحریم اقتصادی شده‌ایم، یادآور شد: تحریم‌هایی که در گذشته انجام می‌شد اینطور بود که جنس به ما نمی‌فروختند ولی جنس ما که نفت بود از ما می‌خریدند و به همین خاطر پول داشتیم و می‌توانستیم از جایی دیگر تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: در دنیا تنها جایی که پول به درد نمی‌خورد جایی است که سرکار انسان‌ها با دین‌دارها و با خدا باشد و آنجا است که پول کارایی ندارد.

نجات استکبار از مرگ تنها با تحریم ایران است

رئیس قرارگاه عمار گفت: سابقه نداشته که نفت ایران را نخرند و در سال گذشته برای نخستین بار بود که نفت ایران را دو ماه نخریدند و تحریم صادراتی شدیم.

طائب با اشاره به تاریخچه چپاول در ایران قبل از پیروزی انقلاب افزود: استکبار ایران سرشار از منابع را می‌بلعید و یک نفر پیدا شد که این کشور را از دست آن‌ها گرفت و نجات داد و اکنون بار دیگر استکبار می‌خواهد ایران را بگیرد به همین خاطر این کارها را می‌کند.

وی اضافه کرد: استکبار راه نجات خود را در تحریم دیده و علت اینکه تاکنون ایران را اینگونه تحریم نمی‌کرد احساس می‌کرد از راه‌های دیگری می‌تواند از مرگ نجات یابد.

استکبار به دنبال نفت است

رئیس قرارگاه عمار گفت: در زمان شاه همین ایران اسلامی 6 میلیون بشکه نفت روزانه به استکبار جهانی می‌داد و وقتی انقلاب پیروز شد این تعداد قطع شد.

طائب علت حمله آمریکا به عراق را مسئله نفت این کشور دانست و تاکید کرد: این پروژه آن‌ها در عراق ناتمام ماند و شکست خورد و مجبور شد پروژه جدیدی یعنی تحریم اقتصادی ایران را آغاز کند.

وی اضافه کرد: در عراق خداوند عنایت ویژه داشت و دو اقدام رقم خورد، یکی اینکه آمریکایی‌ها را توسط عراقی‌ها به نابودی کشید و دومی اینکه برخی عراقی‌ها را توسط آمریکایی‌ها ادب کرد.

محاسبه آمریکایی‌ها در تحریم نفتی ایران اشتباه بود

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و امروز گرفتاری‌ها را تجربه می‌کند و در دنیا ذلیل شده است، گفت: آن‌ها مقصر اصلی این گرفتاری‌های خود را کشور ایران می‌دانند.

طائب افزود: آن‌ها محاسبات زیادی کردند و گفتند که نفت ایران را شش ماه نخریم ایران می‌میرد و این پروژه را آغاز کردند و یک ماه نفت نخریدند و خارک کلا تعطیل شد و درآمد صفر شد.

وی تاکید کرد: در این بین یک مسابقه آغاز شد که دیدند کشورهای دیگر زودتر می‌میرد و دو ماه گذشت و به اشتباه محاسبه خود پی بردند و 11 کشور اعلام کردند که نمی‌توانیم تحمل کنیم و آمریکا گفت شما رابطه خود را برقرار کنید./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
مبارزه با استکبار جهانی در راهپیمایی13 آبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رحمانی فضلی: ایران در مبارزه با مواد مخدر، هزینه استقرار صلح و امنیت جهانی را پرداخت می كند



 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,مواد مخدر

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران با تلاش های خود در مبارزه سخت با مواد مخدر و بعنوان خاكریز نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر با منشا تولید در افغانستان، هزینه صلح و امنیت جهانی را پرداخت می‌كند.

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مساله جهانی مواد مخدر(UNGASS) در ملاقات با همتای سوئیسی خود، ضمن برشمردن هزینه های مادی و معنوی كشورمان از جمله تعداد شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر، كشف سالانه چند صد تن انواع مواد مخدر و هزاران مورد درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر، به بهره مندی گروه‌های افراطی و تروریستی از منابع مالی قاچاق مواد مخدر اشاره كرد.


وی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران با پرداخت هزینه های گزاف مالی و فداكاری نیروهای مقابله كننده ، در عمل هزینه استقرار صلح و امنیت جهانی را پرداخت می كند.


همچنین الن برست وزیر كشور سوئیس با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تاكید بر ضرورت توسعه همكاری های بین المللی در این زمینه، اعلام داشت كه راهبردهای مبارزه با مواد مخدر در كشور متبوعش، حول چهار محور اصلی: «پیشگیری، درمان معتادان، كاهش آسیب و مقابله با عرضه و كنترل مواد» تنظیم شده است.

 


در پایان این دیدار، وزرای كشور ایران و سوئیس، بر ضرورت فراهم كردن زمینه شكل گیری و آغاز همكاری های عملی مشترك دو كشور ، در حوزه مختلف مبارزه با مواد مخدر و بویژه در عرصه های' تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در زمینه های مهمی چون پیشگیری، درمان معتادان و خصوصا كاهش اسیب های ناشی از اعتیاد تأكید و مقرر شد با تبادل هیاتهای كارشناسی ، چارچوب همكاری های مورد توافق ، در قالب یك سند مشترك همكاری تعیین و ترسیم شود.

** توسعه همكاری ‌های ایران و چین در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر
وزیر كشور همچنین در دیدار معاون نخست وزیر چین بر توسعه همكاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری ، جدائی طلبی و مواد مخدر ، بصورت دو جانبه و در سطح منطقه ‏و بین المللی تاكید كردند.


رحمانی ‌فضلی و شنگان گو معاون نخست وزیر چین و در حاشیه مراسم افتتاحیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك، در خصوص مساله جهانی مواد مخدر ( UNGASS)' دیدار و گفتگو كردند.


طرفین در این ملاقات ضمن اشاره به اعتقاد راسخ رهبران دو كشور به توسعه و گسترش همه جانبه همكاری ها و در قالب همكاری جامع راهبردی، بر ضرورت افزایش همكاری های امنیتی و انتظامی دو كشور براساس اسناد همكاری مرتبط تاكید كردند.


توسعه همكاری در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی گری ، جدائی طلبی و مواد مخدر، بصورت دو جانبه و در سطح منطقه و بین المللی، از جمله محورهای مورد توافق مقامات ایران و چین در این جلسه بود.


همچنین تاكید بر إجرائی شدن موافقتنامه مبارزه با جرائم فرا ملی دو كشور، به عنوان محور همكاری های دو جانبه ایران و چین، مورد تاكید رحمانی فضلی و معاون نخست وزیر چین قرار گرفت.


از دیگر محورهای مورد توافق طرفین در این ملاقات ، می توان به توسعه همكاری های پلیسی ، مرزی ، انتظامی و مبارزه با جرایم سایبری اشاره كرد.


در راستای اجرای توافقات ذكر شده و اتخاذ تمهیدات لازم در این خصوص، توافق شد تا در آینده نزدیك، هیاتی به سرپرستی 'وزیر امنیت عمومی چین' به تهران سفر كند.


وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر از روز گذشته به مدت سه روز برای شركت در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورك، در خصوص مساله جهانی مواد مخدر به نیویورك سفر كرده است.


اخبار  اجتماعی  - ایرنا