اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضیافت ویژه سینماها در ماه رمضان


سخنگوی شورای صنفی نمایش از اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 16 خرداد ماه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی شورای صنفی نمایش از اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 16 خرداد ماه خبر داد.

غلامرضا فرجی درباره مصوبات این شورا در جلسه 10 خرداد ماه توضیح داد: به موجب طرح ویژه ماه مبارک رمضان، پردیس‌های سینمایی می‌توانند فیلم‌هایی را که سال 95 اکران شده‌اند و 10 هفته نوبت نمایش‌شان به پایان رسیده، با اخذ حواله خارج از سانس موظف، در طرح ویژه این ماه اکران کنند.

او در پاسخ به این پرسش که اکران بامدادی فیلم‌ها در ماه رمضان تا چه ساعتی ادامه خواهد داشت؟ گفت: این موضوع بعدا از طریق وزارت ارشاد به سینماها ابلاغ می‌شود.

فرجی اضافه کرد: قیمت بلیت در ماه رمضان در کلیه سینماها تا قبل از افطار نیم بهاست و بعد از افطار، قیمت بلیت کامل خواهد بود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین از اکران سه فیلم تازه خبر داد و افزود: از روز چهارشنبه 12 خرداد ماه فیلم‌های «آآادت نمی‌کنیم» در گروه اریکه ایرانیان، «ایستاده در غبار» در گروه زندگی و «ننه نقلی» در گروه ماندانا اکران می‌شوند.

به گفته او، قرارداد اکران فیلم «آبنبات چوبی» هم ثبت شد و این فیلم بعد از «دراکولا» در گروه کورش به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، «آآادت نمی‌کنیم» دومین ساخته‌ی ابراهیمیان است که با قلم مشترک او و سارا سلطانی به نگارش درآمده است.

محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ و هدیه تهرانی بازیگر نقش‌های اصلی این اثر سینمایی هستند. پانته آ پناهی‌ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی و حدیث میرامینی نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: وقتی همه چی خوبه و خوشه زندگی کردن هنر نیست.

همچنین «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که سال گذشته توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره فجر را دریافت کند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله والی‌نژاد و با فیلمنامه محمدحسین مهدویان تولید شده و محصول سازمان هنری و رسانه‌ای «اوج» است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «احمد که عصیان نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز ایران رقم می‌خورد...».

فیلم «ننه نقلی» به کارگردانی پرویز صبری، فیلمی در گروه سنی کودک است که پیش از این در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به نمایش در آمده است.


ویدیو مرتبط :
طرح ویژه برای سینماها در ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات طرح «ضیافت» ویژه ماه رمضان


استاندار تهران با تشریح جزئیات طرح «ضیافت» ویژه ماه رمضان، آخرین قیمت‌های مصوب درباره قیمت گوشت، مرغ و حبوبات و مصوبات ستاد تنظیم بازار را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا:  استاندار تهران با تشریح جزئیات طرح «ضیافت» ویژه ماه رمضان، آخرین قیمت‌های مصوب درباره قیمت گوشت، مرغ و حبوبات و مصوبات ستاد تنظیم بازار را اعلام کرد.

 مرتضی تمدن در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران که دقایقی پیش در ساختمان جدید استانداری تهران با حضور نعمت‌الله ترکی _ معاون برنامه‌ریزی استانداری و صادقی _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به پایان رسید، گفت: در طرح ضیافت ماه رمضان امسال مرغ گرم، منجمد، گوشت گرم منجمد، شکر، حبوبات، برنج و خرما و برخی اقلام پرمصرف عرضه می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه‌هایی که به مناسبت ماه رمضان عرضه می‌شود، همچنین مواد لبنی و اقلام عنوان شده با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در نمایشگاه‌های طرح ضیافت، گوشت و مرغ گرم با قیمت روز و گوشت و مرغ منجمد با قیمت مصوب عرضه خواهد شد، گفت: سقف قیمت مرغ منجمد در نمایشگاه‌های شهر تهران 5150 تومان و در نمایشگاه شهرستان‌های شهر تهران 5200 تومان نرخ‌گذاری شده است.

تمدن تصریح کرد: همچنین برنج خارجی نیز با قیمت 2400 تومان، گوشت گوساله منجمد با قیمت 16 هزار و 800 تومان، نخود و عدس به ترتیب 3200 تا 3450 تومان و شکر با قیمت 1500 تومان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ستاد تنظیم بازار مقرر کرده اتحادیه مواد لبنی نیز آمادگی خود را به این ستاد اعلام بکند و مواد لبنی نیز با حداقل پنج تا 10 درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار، اقلام خود را در نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

استاندار تهران گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز اعلام آمادگی کرده است تا در 150 نقطه از میادین شهر تهران اقدام به عرضه اقلام پرمصرف کنند که مقرر شد برنامه‌های خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنند و در صورت نهایی شدن برنامه، فروش عرضه اقلام پرمصرف در میادین نیز به مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گفته تمدن، هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهر تهران و 15 نمایشگاه نیز در مراکز شهرستان‌های شهر تهران از 12 تیر ماه فعالیت خود را به مدت 10 روز آغاز خواهند کرد و این نمایشگاه‌ها روز بیست و یکم به فعالیت خود پایان خواهند داد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نمایشگاه‌های طرح ضیافت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه، شهروند، اتکا، سپه، یاس و اتحادیه‌های اصناف نیز در ستاد تنظیم بازار ماه رمضان مشارکت خواهند داشت.

استاندار تهران گفت: یکی از اقداماتی که برای طرح ضیافت امسال انجام شده، فراخوان تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی است و این تعاونی‌ها می‌توانند به هر میزان که گوشت و مرغ منجمد نیاز داشته باشند، به صورت مستقیم از سازمان صنعت، معدن و تجارت تهیه کرده و آن را در اختیار کارمندان خود با قیمت مصوب مرغ کیلویی 4800 تومان قرار دهند.

به گفته تمدن، با اتحادیه برخی‌ از کالاهای پرمصرف ماه رمضان از جمله قنادان، مواد لبنی و خرما نیز جلسه مشترک تشکیل خواهد شد تا برنامه‌های مشترک طرح ضیافت را در صورت آمادگی، اعلام کنند.

وی از حضور 400 بازرس ویژه طرح ویژه ضیافت مبارک رمضان خبر داد و گفت: بازرسی و نظارت بر نمایشگاه‌ها و بازار کالا در ماه رمضان شدت بیشتری خواهد یافت و گشت‌های سیار با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی بر کیفیت قیمت بازار نظارت مستقیم و روزانه خواهند داشت.

استاندار تهران با بیان اینکه تلفن 124 رسیدگی به شکایات مردمی نیز تا 9 شب فعال خواهند بود، از شهروندان استان تهران خواست تا هرگونه شکایت و تخلف را با شماره تلفن 124 به اطلاع مسوولان برسانند.

تمدن ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه‌ها بتوانند از کیفیت لازم برخوردار باشند تا مردم در ایام ماه رمضان از این نمایشگاه‌ها رضایت کافی را داشته باشند.

استاندار تهران درباره توزیع مرغ گرم در بازار در ایام ماه رمضان نیز گفت: به تمام مرغداران استان تهران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، در صورتی که به هر میزان و به صورت نامحدود گوشت مرغ را با قیمت 5300 تومان در اختیار بازار قرار دهند، معادل آن نهاده ذرت سویا با قیمت مصوب دولتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و هدف از اجرای این طرح، کاهش قیمت مرغ در بازار است.

تمدن با بیان اینکه 20 هزار تن مرغ منجمد تولید داخل در استان ذخیره‌سازی شده، گفت: هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین مرغ نخواهیم داشت و باید نمایشگاه‌ها را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که از هر گونه تجمع و ایجاد صف‌های طولانی جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد ساعت کار نانوایی‌های تهران با هماهنگی اتحادیه نانوایان در جلسه روز سه‌شنبه نهایی شود.

همچنین نعمت‌الله ترکی - معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با انتقاد از عملکرد برخی از نانوایی‌ها درباره گرانفروشی و عدم عرضه نان با کیفیت بالا گفت: علی‌رغم اینکه آرد مرغوب در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد، اما در برخی موارد شاهد گرانفروشی و پایین بودن کیفیت نان هستیم و با توجه به اینکه شهروندان در ماه مبارک رمضان حساسیت بیشتری نسبت به کیفیت نان دارند، باید در جلسه روز سه‌شنبه وضعیت نانوایی‌ها ساماندهی شود.

همچنین استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید قیمت عمومی کالاها را کاهش دهیم، همچنین از ستاد تنظیم بازار استان درخواست کرد تا طرح پایش تنظیم بازار استان تهران تا پایان سال را در جلسه بعدی بررسی و مشخص کنند تا میزان نوسان قیمت‌ها، میزان ذخیره‌سازی‌ها، کمبودها و سایر مباحث مربوط به کالاهای پرمصرف شهروندان تا پایان سال 92 مشخص و تکلیف دستگاه‌ها نیز به آنها اعلام شود.