اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضوابط پذیرش دانشگاه آزادیها در کنکور کارشناسی ناپیوسته/ شرط اعطای مدرک تحصیلی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ضوابط پذیرش دانشگاه آزادیها در کنکور کارشناسی ناپیوسته/ شرط اعطای مدرک تحصیلی

متقاضیان شرکت در پذیرش مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش، لازم است بر اساس ضوابطی که از سوی مرکز آزمون و سازمان سنجش اعلام شده برای پذیرش این در این مقطع، عمل کنند.

به گزارش مهر، شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح اعلام شد:

ضوابط ثبت نام کارکنان دانشگاه آزاد

كاركنان واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامی در صورت شركت در این آزمون مجاز نیستند محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل خویش تعیین کنند، چنانچه این موضوع رعایت نشود، در صورت پذیرفته‌شدن در هر رشته و محل دانشگاهی، قبولی آنان منتفی تلقی می‌ شود.

عدم تعهد برای تامین خوابگاه

تمام پذیرفته شدگان باید در زمان ثبت‌نام، گواهی فراغت از تحصیل و تأییدیه مدرك كاردانی و ریز نمرات دروس دوره كاردانی را نیز باید حداكثر دو ماه بعد از ثبت‌نام به واحد دانشگاهی مربوط تحویل دهند.

دانشگاه تعهدی برای تأمین خوابگاه و یا امكانات رفاهی دیگر جهت دانشجویان ندارد، لیكن چنانچه واحدهای دانشگاهی امكاناتی در این مورد داشته باشند، حتی‌الامكان در اختیار دانشجویان غیر بومی قرار خواهند داد.

واحدهای آباده، ابركوه، اشكذر، بافق، سراوان، سقز، خدابنده، فریدن و كاشان دارای خوابگاه برای تمام پذیرفته شدگان غیر بومی و واحدهای سپیدان و مرند دارای خوابگاه برای دانشجویان خواهر غیربومی هستند.

شروط عدم تشکیل کلاسهای درس

چنانچه تعداد پذیرفته شدگان برخی از رشته‌ها در واحدها و مراكز دانشگاهی به حدنصاب لازم برای تشكیل كلاس نرسد، منطقه دانشگاهی مربوط با رعایت شرایط عمومی، پذیرفته شدگان را به مناسب‌ترین محل دانشگاهی كه رشته مربوط در آن دایر است، انتقال خواهد داد. در صورت عدم تمایل این‌گونه افراد به تحصیل در محل تعیین شده، آنان موظف به اخذ مرخصی تحصیلی و شروع به تحصیل از سال بعد خواهند بود.

طول مدت تحصیل

طول مدت تحصیل در دوره كارشناسی ناپیوسته به طور معمول 2 سال بوده كه تا حداكثر 3 سال برای رشته‌های غیرآموزشی و 4 سال برای رشته‌های آموزشی قابل تمدید است.

در هر حال، مدت تحصیل در این دوره برای افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی نباید از سه سال تجاوز کند و چنانچه مدت مجاز تحصیل برای مشمولان مطابق مقررات ابلاغی از سازمان وظیفه عمومی تقلیل یابد، این گونه افراد موظف به رعایت آن هستند.

شرط اعطای مدرک تحصیلی

دانش‌آموختگان دوره كارشناسی ناپیوسته كه در پایان دوره تحصیل میانگین كل 12 و بالاتر كسب کنند، طبق ضوابط مربوطه مدرك دانشنامه رسمی دریافت خواهند کرد و افرادی كه میانگین كل كمتر از 12 كسب کنند هیچ مدركی دریافت نکرده و به آنها فقط گواهی گذراندن دروس داده خواهد شد.

حداقل نمره قبولی در هر درس 10 و حداقل میانگین نمرات هر نیمسال 12 است. دانشجو در نیمسالی كه میانگین نمرات كمتر از 12 كسب کرده، مشروط محسوب می شود و در نیمسال تحصیلی بعد نمی‌تواند بیش از 14 واحد درسی انتخاب کند.

چنانچه دانشجویی در دوره كارشناسی ناپیوسته دو نیمسال (اعم از متوالی یا متناوب) مشروط شود، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

عدم اجرای ترم تابستانی در 21 واحد دانشگاهی

از بین واحدهای دانشگاهی مجری دوره رشته‌های آموزشی، در 21 واحد دانشگاهی به‌دلایل مختلف اجرای ترم تابستانی مقدور نبوده و کلاس‌ها فقط در نیمسال اول و دوم برگزار می‌ شود، بنابراین در این واحدهای دانشگاهی در هر نیمسال حداکثر 17 واحد درسی به دانشجو ارائه می‌شود.

چنانچه دانشجویان این واحدهای دانشگاهی مایل به اخذ واحد درسی در ترم تابستانی در یکی از واحدهای دانشگاهی دیگر (که کلاس رشته مورد نظر در آنجا دایر است) باشند، می‌توانند پس از اخذ موافقت واحدهای مبداء و مقصد حداکثر 6 واحد درسی را بگذرانند.

واحدهای دانشگاهی که در ترم تابستانی، درس ارائه نمی‌کنند عبارتند از :

1-آباده، 2- اهواز، 3- بروجرد، 4- بم، 5- بندرعباس، 6- بندرلنگه، 7- تهران شمال، 8- جیرفت، 9- خرم‌آباد، 10-خوراسگان، 11- زنجان، 12- سپیدان، 13- شهرری، 14- شهرضا، 15- فلاورجان، 16- قشم، 17- قم، 18- كازرون، 19-كاشان، 20- گرمسار، 21- مرودشت.

ثبت نام در کنکور مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و سازمان سنجش تا شنبه 12 اسفندماه منحصراً در سامانه ثبت نام سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ادامه دارد./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
اعطای مدرک دکترای افتخاری به مهران مدیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضوابط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال



ضوابط پذیرش بدون آزمون دردانشگاه آزاد,ضوابط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد,ممنوعیت انتقال دردانشگاه آزاد

ضوابط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد/ ممنوعیت انتقال

مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ضوابط پذیرش دانشجو در دوره پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته را اعلام کرد.

به گزارش مهر، پذیرش دانشجو از متقاضیان دارای مدرک کاردانی ناپیوسته یا پیوسته در دوره کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد بر اساس معدل مقطع کاردانی صورت خواهد گرفت.


پذیرش دانشجو در این دوره تنها برای نیمسال اول سال تحصیلی 93-92 معتبر بوده و پذیرفته شدگان امکان ثبت نام با تاخیر در نیمسال بعدی را نخواهد داشت.

متقاضیان دارای مدرک کاردانی لازم است معدل خود را مطابق معدل مندرج در مدرک کاردانی خود درج کنند و در صورت مغایرت معدل اعلامی با معدل مندرج در مدرک کاردانی و در زمان ثبت نام در محل دانشگاهی از ادامه تحصیل فرد جلوگیری به عمل خواهد آمد.
برادران متقاضی این دوره باید از نظر خدمت وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام و ادامه تحصیل نداشته باشند.

لازم به ذکر است طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته به طور معمول دو سال است که تا حداکثر سه سال برای رشته های غیر آموزشی و چهار سال برای رشته های آموزشی قابل تمدید است، همچنین مدت تحصیل در این دوره برای افراد مشمول خدمت وظیفه عمومی نباید از سه سال تجاوز کند.

داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته و یا اشتغال به تحصیل در دوره کاردانی در سال تحصیلی 93-92 (که حداکثر تا 31 شهریور ماه سال جاری موفق به دریافت گواهینامه کاردانی شوند) الزامی است.

متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغ 200000 ریال نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و کد امنیتی به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.

متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب 10 محل دانشگاهی از یک رشته از میان رشته/ محل های ارائه شده در سامانه اقدام کنند و پس از تایید، کد پیگیری را دریافت و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

متقاضیان محل های دانشگاهی که فقط پذیرش خواهران بومی دارند باید بومی یکی از نقاط تابعه استانی باشند که محل دانشگاهی مورد نظرشان در آن استان قرار دارد.

دانشجوی بومی به فردی اطلاق می شود که حائز یکی از سه شرایط زیر باشد:
الف - محل تولد وی برطبق مندرجات شناسنامه دریکی از شهرها یا بخش های تابعه استان باشد.
ب - محل سکونت متقاضی یا والدین او قبل از پذیرش درمحدوده استان مربوط باشد.
تبصره: خواهران متقاضی واجد یکی از شرایط فوق در استان های خراسان شمالی، جنوبی و یا رضوی می توانند رشته های دایر در واحدها یا مراکز قید پذیرش بومی و مستقر در هر یک از سه استان را به عنوان انتخاب های خود منظور کنند.

 

کارکنان محل های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند رشته/محل های دانشگاهی را که در آن خدمت می کنند به عنوان محل تحصیل انتخاب کنند، چنانچه این موضوع رعایت نشود از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.


دانشجویان دوره بدون آزمون در طول مدت تحصیل مجاز به انتقال یا تغییر محل پذیرش به سایر محل های دانشگاهی نیستند.
داوطلبان می توانند با پرداخت مبلغ 20 هزار و 150 تومان در سامانه www.azmoom.org نسبت به خرید کارت اعتباری و انجام ثبت نام در این مقطع اقدام کنند./مهر